Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gryt hund

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Helt rätt Linus...Jack Russell skall det vara. ;) Hane eller tik.  ??? Du får skicka bilder på den åt mig när du hämtat den...är nämligen liiite intresserad av hur den ser ut. :D

en hane blev det dom andra 2 hundarna jag har är hanar så ville inte ha en tik....kommer nog allt bilder när den anländer....

• 3 weeks later...
Publicerat

Själv har jag en Border Terrier. Hon har varit väldigt sen i mognaden. De första två åren var hon måttligt intresserad av jakt, ibland gick det hur bra som helst och hon sökte ut bra..ca 70-100m. Nästa gång man var ute så svansade hon bara runt benen.

Sen blev jag medbjudan att stå på ett gryt med en Jack Russel, och jag var "fast" vid grytjakt.

När jag kom hem sen så tänkte jag att, fan jag har ju en grythund.....så jag ut till första bästa gryt....och hundf-n vägrar gå in.

Jag ringer tanten och säger att nu j-lar kommer jag bara hem med kopplet. (Hunden fick komma med hem)

Jag pratade sen med några som var lite mer erfarna vid grytjakt och de sa att en bra grythund går ej ned i tomma gryt.

Nästa gång så gick det bättre......fullt drev i underjorden...felet var bara det att det inte var på "min" mark. Utkallningen gick bra, och det gör den fortfarande.

Kontentan är att efter de första gryterfarenhetarna så har hon blivit mycket bättre på att söka klövilt. Den sena utvecklingen tackar jag för idag då hon är 4 år och har en bra lydnad. Hon bryter all jakt direkt.

På två säsonger har det blivit 10 sprängda rävar. Det bästa är att hon har inte mycket intresse för Grävling, på dessa skäller hon bara ett par skall och kommer sen ut och vill inte in igen.

Tyvärr så gäller ointresset även provgryten.....= omeriterad.

MVH Roger S

Publicerat
  • Författare

Fick idag besked att det inte kommer bli någon valp för min del då kullens ända hane dog i natt...nu börjar letandet efter en ny kandidat...

Publicerat
Fick idag besked att det inte kommer bli någon valp för min del då kullens ända hane dog i natt...nu börjar letandet efter en ny kandidat...
Det var ju synd...hoppas du hittar en ny snart !
  • 3 weeks later...
Publicerat

Jag har själv en gammal ärrig veteran till tysk hemma. Tyvärr alldeles för skarp. Har Aldrig fungerat på grävling blir bara skadad hela tiden. Men det är en härlig hund som är duktig på Räv, tror att om jag hade gjort rätt från början hade nog resultatet blivit annorlunda. Rekommenderar dock inte tysken som en första hund då den är lite knepig.

Publicerat

Vi ska ha en parsonkull nu i höst av jagande föräldrar.....intresserad ???

Publicerat
  • Författare

när är dom leveras klara? föräldrar?

Publicerat

Tiken började löpa igår.....

Nado Shiz B´kaduceus (Killer) fader moder Dark Russells Cirka Nittio(Wilma)...

Kolla hemsidan under valpar...