Publicerat Januari 26, 201115 yr På begäran,Visar jag nu upp mina två första fulltångare.Därmed är debuten på Jaktsnack gjord. Knivarna är gjorda av 512 lagers damask blad 1095 & 15n20 stål. Skaftmaterialet är älghorn och Amerikanskt ökenträd (Dessert ironwood) http://
Publicerat Januari 26, 201115 yr Författare Spännande! Väntar nu bara på bilderna. Sorry att du fick vänta, datorer har någe emot mig.
Publicerat Januari 26, 201115 yr SÅdärja. Den ena har jag set o tyckte om den mycket men den andra har jag inte sett. Kanon jobb båda o vackra. Ska ge dig lite kritik också men det är bara vad jag tycker o inget vedertaget. När du väljer hornbitar kolla att du tar fram hornbitar utan märg så får du inte märg genomslag som du har fått på knivarna. Annars jääkligt fint arbete. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Januari 26, 201115 yr Författare Jag förstår din kritik Kimmo.Tackar för din bedömning.Du är ju trots allt gurun här på sidan.
Publicerat Januari 26, 201115 yr Nejdå, ingen guru Märg genomslag är bara lite tråkigt. Har själv haft otur o fått det på en del. Därför kollar jag rätt noga i bitar för att slippa detta fenomen. Men som jag skrev tidigare, tycker om knivarna du gjort o på nästa projekt bara o visa för oss sedan.
Publicerat Januari 26, 201115 yr Jäkligt fina knivar va ju ingen dålig debut du gjorde här tycker jag /Jocke
Publicerat Januari 26, 201115 yr Sorry att du fick vänta, datorer har någe emot mig. Den som väntar på något gott... Läckra grejjer du gjort!
Publicerat Januari 26, 201115 yr Grym debut måste jag säga! Ännu en anledning till att gno vidare med knivslöjd
Publicerat Januari 26, 201115 yr Författare Jäkligt fina knivar va ju ingen dålig debut du gjorde här tycker jag /Jocke Tack Jocke.Kul att du gillade knivarna..Nicke B. (Lilltysken)
Publicerat Januari 26, 201115 yr Författare Den som väntar på något gott... Läckra grejjer du gjort! Tack Thyrus,Efter dessa komplimanger kanske man släpper någon mer bild vart efter.Nicke B. (Lilltysken)
Publicerat Januari 26, 201115 yr WOW! Det går inte att klaga på de knivarna!! Dom är ju skitfina! Och jag ljuger inte ens för att vara snäll... Är lite avis, faktisk...
Publicerat Januari 26, 201115 yr Författare Grym debut måste jag säga! Ännu en anledning till att gno vidare med knivslöjd Man blir så glad när man ser att du å andra uppskattar det man gjort.Tack Wizard, Nicke B. (Lilltysken)
Publicerat Januari 26, 201115 yr Författare Jag hoppas att jag i framtiden ska kunna leverera lite bättre kvalité på bilderna. NIcke.B (Lilltysken)
Publicerat Januari 26, 201115 yr Författare WOW! Det går inte att klaga på de knivarna!! Dom är ju skitfina! Och jag ljuger inte ens för att vara snäll... Är lite avis, faktisk... Hej Shamani! Man hoppas ju på att folk ska gilla det man gjort, men jag kunde inte föreställa mig att ni skulle reagera på det här sättet.Tack snälla. Nicke .B (Lilltysken)
Publicerat Januari 26, 201115 yr Man blir så glad när man ser att du å andra uppskattar det man gjort.Tack Wizard, Nicke B. (Lilltysken) Det är jävligt kul att se era alster och att ribban höjs hela tiden med nya modeller och varianter! Kul med scandi slipningar också eftersom de börjar bli lite ovanligt nu... (även om jag föredrar konvexslipade...) Snart kanske vi har ett av de bättre knivforum här på sidan??? (eller har vi redan det?) Hur som haver är vi jägare riktiga bruksmänniskor när det gäller våra knivar och vi har väldigt höga krav, och jösses vad det levereras här samtidigt som ni mer än gärna delar med er av era erfarenheter så även vi kan göra oss några egna knivar! Skitkul! (samt en bra spark i röven till oss som sitter och filar på kammaren där hemma att komma igång och våga testa lite svårare moment)
Publicerat Januari 27, 201115 yr Författare Snygga knivar. Har du smitt bladen själv? Nej måste jag svara på din fråga. Om jag hade kommit så långt i min utveckling hade jag varit glad. Så den äran kan jag inte ta åt mig av. M.v.h Nicke B.(Lilltysken)
Publicerat Januari 27, 201115 yr SÅdärja. Den ena har jag set o tyckte om den mycket men den andra har jag inte sett. Kanon jobb båda o vackra. Ska ge dig lite kritik också men det är bara vad jag tycker o inget vedertaget. När du väljer hornbitar kolla att du tar fram hornbitar utan märg så får du inte märg genomslag som du har fått på knivarna. Annars jääkligt fint arbete. mvh Kimmo Lilja Jag tycker det var snyggt med skiftningar i hornet.
Publicerat Januari 27, 201115 yr Joo., visst kan det vara det men hornet blir inte lika solid med märget. Det går att försegla märg groparna med snabblim o det tror jag Nicklas har gjort
Publicerat Januari 27, 201115 yr Författare Jag tycker det var snyggt med skiftningar i hornet. Faktum är,att jag faktiskt valt att använda mig av dessa bitar. Jag har både många å stora älghorn att ta utav,men jag tyckte att det får en mer använd prägel på sig,och det var det jag ville få fram. Min teori var att det skulle bli för sk vitt på den lilla kniven om jag använt mer märgfritt horn. Men smaken är som nybaken Over and out Nicke B.(Lilltysken)
Publicerat Januari 27, 201115 yr Författare Joo., visst kan det vara det men hornet blir inte lika solid med märget. Det går att försegla märg groparna med snabblim o det tror jag Nicklas har gjort Mycket riktigt Kimmo,Det är väl den sk Kimmo metoden.Då blir det slätt,blankt å fint. Nicke B. (Lilltysken)
Publicerat Januari 27, 201115 yr Hej Nicke. Det var inte menat som dålig kritik för knivarna är jättefina Ville bara ge dig en åsikt om märgen. Märg är inte så bra om det är för mycket då hornet inte är så bra igentligen när man får fram de nivåerna. Som sagt inget personligt utan bara vad jag fått lära mig i min långa väg och den erfarenheten jag har Kör hårt för du gör fina skapelser. mvh Kimmo
Publicerat Januari 27, 201115 yr Mycket riktigt Kimmo,Det är väl den sk Kimmo metoden.Då blir det slätt,blankt å fint. Nicke B. (Lilltysken) Nu vet jag inte vad det är du skriver. Väldigt sällan jag använder snabblim .... Ytan jag får är genom ett gediget polerande. Och kritik har även jag fått många gånger men det är inget jag deppar ihop för utan lär mig av om det är vettigt o tyckte du just den åskten inte var bra så strunta i det bara. Jag skrev inte det för att vara dum Kör på o mer bilder på dina fina verk. Det gillar vi.
Publicerat Januari 27, 201115 yr Hejs Lilltysken ! Riktigt fina knivar du gör Är det dina första knivar som du gjort ? Om det är det så grattis till dom bägge, o fasen va högt du sätter ribban för oss andra som inte börjat än men ligger i startgroparna Har du gjort knivslidor till dom åxå och får man se dom med ? MVH Eas