Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fulltångare Brothers in Arms

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Hej Nicke.

Det var inte menat som dålig kritik för knivarna är jättefina :) Ville bara ge dig en åsikt om märgen. :) Märg är inte så bra om det är för mycket då hornet inte är så bra igentligen när man får fram de nivåerna. :)

Som sagt inget personligt utan bara vad jag fått lära mig i min långa väg och den erfarenheten jag har :)

Kör hårt för du gör fina skapelser.

mvh Kimmo

Kära Kimmo.

Jag tar det inte som DÅLIG kritik.Av alla åsikter och kunskaper som både du

och de andra här på jaktsnack besitter.Tar jag det enbart positivt.Säkert har flera som läst denna tråd och lärt sig mycket av att vi vädrat märgens vara eller icke vara.

Tack för att du diggar knivarna.

Nicke B. (Lilltysken)

Publicerat
  • Författare

Nu vet jag inte vad det är du skriver. Väldigt sällan jag använder snabblim ....

Ytan jag får är genom ett gediget polerande. Och kritik har även jag fått många gånger men det är inget jag deppar ihop för utan lär mig av om det är vettigt o tyckte du just den åskten inte var bra så strunta i det bara. Jag skrev inte det för att vara dum :)

Kör på o mer bilder på dina fina verk. Det gillar vi.

Nu är det nog bäst att jag förklarar mig.Jag började göra knivar för ett halv år sedan.

Det var knivmakarn s.t som invigde och gav mig grundläggande kunskaper för att göra knivar.

Detta i rent utbyte av att jag för att par år sedan utbildat s.t i pistolskytte.

Alla kanske inte vet att du Kimmo, samarbetat och till stor del lärt s.t vad han idag kan.

Det är igenom dig som s.t och jag lärt att man KAN göra så.Kunskapen hade kanske aldrig nått oss annars.Det var därför jag menade att det var DIN grej.Sorry att jag var lite otydlig i min skrift.Varma Hälsningar Nicke B. (Lilltysken)

Publicerat
  • Författare

Hejs Lilltysken !

Riktigt fina knivar du gör :lol:

Är det dina första knivar som du gjort ?

Om det är det så grattis till dom bägge, o fasen va högt du sätter ribban för oss andra som inte börjat än men ligger i startgroparna :lol:;)

Har du gjort knivslidor till dom åxå och får man se dom med ? ^_^

MVH

Eas

Hej Eas!

Kul att du tycker om dom.

Det är knivarna nr 3&5.

Nej,inte ännu.Ska sanningen fram så ,har jag aldrig gjort en slida i hela mitt liv.

Jag beställde ett helskinn från nätet,men det har varit restnoterat i en månad.

Jag hoppas jag en dag blir så duktig som du eller Kimmo.

Jag ska få mig en lektion av min master s.t nån gång framöver.Annars får jag väl åka hem till Kimmo heheheh. :D Han bor ju trots allt bara 3-4mil ifrån mig.

Men så fort jag gjort slidorna,kommer dom att läggas upp här på jaktsnack för dissikering. :lol::) Nicke B.(Lilltysken)

Publicerat

Heh he,,, No offense taken det vet du. :-) Du o Svenne är mer än välkommna hem till mig o det har vi ptratat om :-) O ett par pilsner går säker ner i samma veva. Kommer ihåg när Svenne var hos mig mycket ett tag o lärde sig lite grunderna av vad jag kunde., Det var roligt att se att han sedan

utveckla själv en egen stil. Det är det här som är roligt att det blir mer folk som ger sig på att prova hantverket. En del fastnar för det andra tröttnar. Vi har alla att lära oss av varandra som tex: när jag fråga hur du hade fått i hornet i mässingpinnsen. Det löste du finurligt o förklara o jag blev en metod rikare :-) Ibland är de de nya som kommer på ideerna därför att man själv kanske blir hemma blind ibland som man säger.

Bra jobbat o lycka till.

mvh Kimmo lilja

Publicerat

Hej Nicke

att bli lika bra som jag är ju inget svårt då jag fortfarande är en glad amatör :lol:

sen e det ju frågan om jag blir lika bra som du o göra knivar då jag inte har gjort en enda ;)

Lite avis på dig e jag allt som bor så när till Kimmo fast frugan tycker det e skönt för jag hade vatt mer i hans hus än i mitt eget :lol: :lol:

Ha de najs

Eas

Publicerat
  • Författare

Hej Nicke

att bli lika bra som jag är ju inget svårt då jag fortfarande är en glad amatör :lol:

sen e det ju frågan om jag blir lika bra som du o göra knivar då jag inte har gjort en enda ;)

Lite avis på dig e jag allt som bor så när till Kimmo fast frugan tycker det e skönt för jag hade vatt mer i hans hus än i mitt eget :lol: :lol:

Ha de najs

Eas

:lol::lol: Ja du Eas,Det är på gott & ont kanske att man bor nära Mästar Kimmo. ;)

Man kanske ställer lite större krav på sig själv då.Men visst är det en tillgång det ska jag inte förneka.

Jag kan inte med ord beskriva hur förväntansfull jag är på att få göra min första slida.

Och som jag skrev i ett annat inlägg,provar man inget lär man sig inget.Därför har jag beställt en hel hud rårandsläder.

Trevlig helg på dig /Nicke B

Publicerat

:lol::lol: Ja du Eas,Det är på gott & ont kanske att man bor nära Mästar Kimmo. ;)

Man kanske ställer lite större krav på sig själv då.Men visst är det en tillgång det ska jag inte förneka.

Jag kan inte med ord beskriva hur förväntansfull jag är på att få göra min första slida.

Och som jag skrev i ett annat inlägg,provar man inget lär man sig inget.Därför har jag beställt en hel hud rårandsläder.

Trevlig helg på dig /Nicke B

Då klarar du dig nog ett tag... ;)

Publicerat
  • Författare

Då klarar du dig nog ett tag... ;)

Ja du shamani!

Får jag inte ihop en vettig slida av en hel hud.

Då får Eas å dom andra duktiga en del att göra i framtiden. ;)

Nicke B

Publicerat

Ja du shamani!

Får jag inte ihop en vettig slida av en hel hud.

Då får Eas å dom andra duktiga en del att göra i framtiden. ;)

Nicke B

:lol:

Publicerat

Jag pratade precis med Svenne o han sa att du lagt in knivar. :) Dom var riktigt fina. Bra gjort.

Seved

Publicerat
  • Författare

Jag pratade precis med Svenne o han sa att du lagt in knivar. :) Dom var riktigt fina. Bra gjort.

Seved

Tackar tackar Seved.

Det är riktigt kul att dom uppskattas. :blush: