Publicerat Februari 1, 201115 yr De ville ha nån film o visa¨på årsmötet. Har ju filmer av Tham med flera men tänkte bjuda på nått egenhändigt... Ni har som sagt sett det. Sänk gärna ljudet under spårningen, är nått knas med den kameran jag hade.. förstärkte allt ljud som blev av vapnet, rem o vegitation som rör bössan osv. Låter för j-vligt..
Publicerat Februari 1, 201115 yr Det är nog dags att köpa lite bruna kallingar som man kan ha när man gör eftersök, i förebyggande syfte då =)
Publicerat Februari 1, 201115 yr Har sett klippet tidigare när det gäller grisen, men tro inte att det hjälper, man hoppar ju till iaf när det kommer ut under sin tjurrusning. Ha ett bra årsmöte och hoppas fler förstår vilket arbete det är att vara eftersöksjägare.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Tillbaka vid datorn efter ett brådskande toalettbesök Riktigt spännande där ett tag
Publicerat Februari 1, 201115 yr Tur att det finns bra hundar o förare när det gäller sådana eftersök. Tog första skottet? Hur många ytterligare skott avlossades?
Publicerat Februari 1, 201115 yr Klart imponerade spårningsarbete av hunden, sakta och lugnt fram till släppet. :wub:
Publicerat Februari 1, 201115 yr De ville ha nån film o visa¨på årsmötet. Har ju filmer av Tham med flera men tänkte bjuda på nått egenhändigt... Ni har som sagt sett det. Sänk gärna ljudet under spårningen, är nått knas med den kameran jag hade.. förstärkte allt ljud som blev av vapnet, rem o vegitation som rör bössan osv. Låter för j-vligt.. Snyggt,bra jobbat! Spännande att se på! Stod det att den hade 122 cm i mankhöjd? Har läst att dom blir en meter som max. Mera såna filmer tack,Ha de Lars.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Obehagligt Kan nog lätt gå väldigt illa på dylika strapatser. Men ni fick den i alla fláll. Bra jobbat.
Publicerat Februari 1, 201115 yr Författare Det va inga mer skott än de fyra som hörs i filmen. Polarens första träffade samma ben som redan va avskjutet. De 2 snabba därefter är mina som sätts i ryggen för det är det enda jag ser ovan granet. Tar sen nått steg fram o avlivar galten som ligger på magen nästan rakt uppifrån i skallen. 122cm mättes när grisen låg ner vilket blir lite missvisande. Jag va inte med o mätte eller vägde heller. Hela storryn finns här. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/27803-eftersoek-paa-storbiffen/
Publicerat Februari 1, 201115 yr hej NS. bra film! satt o funderade lite! har två frågor 1. varför fastnade du för en plotthund? 2.efter plotten vad blir det då? har du funderat eller blir det en plott till? //peter
Publicerat Februari 1, 201115 yr Författare hej NS. bra film! satt o funderade lite! har två frågor 1. varför fastnade du för en plotthund? 2.efter plotten vad blir det då? har du funderat eller blir det en plott till? //peter Som allting annat.. På ett bananskal... Jag va ute efter en renodlad eftersökshund. Kollade mycket på de som finns. Men när jag fick reda på att det inte krävdes att avelshundarna användes i skarpa läge för att gå i avel så började jag tvivla.. Ringde många o så efter ett snack med en viss kille så hade han av en händelse.. en plottik som skulle ut på foder. Så jag fixade tiken i 40 årspresent till frun... men inte blev hon så glad Va själv väldigt tveksam till kräket men med facit i hand och det jag lärt mig under resans gång så vill jag nog hålla mig till minst en plottfia i huset framöver. Dock så ska man nog tänka sig för innan valpköp.. De passar defenetivt inte alla.. Mig passr tiken som hand i handske.
Publicerat Februari 1, 201115 yr jag blir lika rädd varje gång trots att jag vet när det ska hända, stor en...
Publicerat Februari 1, 201115 yr Det jag gillar bäst med scenen när galten äntligen kommer ut är först chocken, sedan skrattet och efter det insikten vad som precis hände! Fy fan vad man hade skitit ner sig om en annan hade stått där! Man hör när han går i backen samtidigt som han försöker repetera in en ny bula i loppet eftersom han omöjligt kan se om grisen är kvar eller har dragit. Eftersök är väl de gånger som en halvauto är att föredra misstänker jag... Fan vad jag gillar dina filmer NS!!!
Publicerat Februari 1, 201115 yr Jösses amalia. Har oxå sett denna film förut (fast ja va lite fuller då ) men den är ju fantastisk o se på. Vilken kick att vara med om
Publicerat Februari 2, 201115 yr Va fan är det för grisar ni har? Gå och spåra i storskogen... tycker man får va glad om man får emellan spårlinan mellan stammarna. Och sen är det ju tur att Blackie går så lugnt och fint i linan, för jag tyckte nog husse började låta lite anfådd efter ett tag. Men vi gillar filmen skarpt. Fler sådana. (om du kommer ihåg att starta kameran)
Publicerat Februari 2, 201115 yr Författare tycker man får va glad om man får emellan spårlinan mellan stammarna. Du spåra i lina ?? du e rolig du...
Publicerat Februari 2, 201115 yr Du spåra i lina ?? du e rolig du... Ja visst låter det konstigt. Men sist spårade jag över 200m sen vände sig tanten om och blängde på mig.
Publicerat Februari 3, 201115 yr Författare Ja visst låter det konstigt. Men sist spårade jag över 200m sen vände sig tanten om och blängde på mig. Ja och för er som nu inte vet det så är "tanten" en hund.. O andra sidan så blänger nog tanter på Mus köten för jämnan... :D
Publicerat Februari 7, 201115 yr Superhäftig film! Kul att du fick med en del av spårningen också. Bra jobbat!
Publicerat Februari 8, 201115 yr Författare Visade filmen på kretsens årsmöte igår.. De va riktigt kul.. På storbild.. o när galten kom farande så trillade ett par gubbar av stolarna. :D
Publicerat Februari 8, 201115 yr Visade filmen på kretsens årsmöte igår.. De va riktigt kul.. På storbild.. o när galten kom farande så trillade ett par gubbar av stolarna. :D Rätt väntad reaktion. Tycker man fortfarande rycker till när man ser filmen. Hade du med Jakob och visade upp också...
Publicerat Februari 8, 201115 yr Författare Rätt väntad reaktion. Tycker man fortfarande rycker till när man ser filmen. Hade du med Jakob och visade upp också... Jepp!