Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens sämsta grisjakt

Featured Replies

Publicerat

ibland undrar man ju lite......hur det står till..

Det är sånna med kepsen bakåfram...

Det är ju trist att det säkert sitter någon stackare som tror att det här har någonting med jakt att göra.

Publicerat

Den snutten fick mig att tänka på detta spelet

redneck-rampage-01.jpg

Fy fan hur någon kan tycka att detta har med jakt att göra!

Publicerat

Men va fan....

Tamsvin och båge från 10 meter. Är det där en jaktbåge är den ju ett skämt?

I övrigt en rätt igenom vidrig film. Tänk om den hade varit svensk....

Publicerat

Vi har nog lite olika uppfattning om vad som är "the hunt of a life-time" som speakern pratar om :wacko:

Publicerat

Vi har nog lite olika uppfattning om vad som är "the hunt of a life-time" som speakern pratar om :wacko:

Skulle inte gärna kalla detta jakt överhuvudtaget. Möjligtvis antijakt propaganda.

Fattar inte heller hur de kunde ha så dålig penetration. Är som jag ser det ett bevis på att vi när vi får bågjakt i Sverige måste ha någon form av Joule krav även på en pil.

// Henrik

Publicerat

framförallt anser jag såna här filmer bevisar så väl, hur innerligt annorlunda människor kan vara på andra platser men med samma intressen och hur deras uppfattning om vad som är bra respektive dåligt så markant avviker från min uppfattning.

Tanken är ju alltså att detta skall vara en kommersiell produktion med maximerat antal tittare.

homer.gif

Publicerat

Tyckte det var ganska osmakligt, men frågan är om det har att göra något med att man kommer så nära inpå på ett annat sätt än jämfört med de jakter som filmas hos oss?

Publicerat

De har alltså släppt ihop två tamgaltar för att få dem att slåss så jävligt att de inte bryr sig om "jägarna"? :wacko:

Publicerat

Bland det sämsta jag sett. Vad f-n använde dom för bågar ? Har ju bestämt den uppfattningen att på det avståndet borde pilen försvunnit bakom gris-

stackarna. USA forever eller......... Att det sen verkade vara tamsvin gör ju det hela ännu osmakligare. Tvi f-n

Publicerat

Publicerat

Tyckte det var ganska osmakligt, men frågan är om det har att göra något med att man kommer så nära inpå på ett annat sätt än jämfört med de jakter som filmas hos oss?

Vi kan komma nästan lika nära här också.

När jag var och vakjagade gris får två veckor sedan så satt jag i ett av Sveriges gristätaste marker och problemet jag hade var att kunna få lös en gris utan risk för de andra.

Dock använde inte jag en hobbexbåge(?) utan 9.3x62 och det som tog jänkarna minuter att göra gjorde jag på en hundradels sekund, men nog kan vi komma nära här också.

De bågjägarna som vi har här på forumet sitter nog ganska ofta kanske bara 10-15 meter från sina vilt men då har de kanske suttit där halva dagen utan att röra en fena för att det skall vara möjligt.

Jag kan på tok för lite om bågjakt för att kunna uttala mig om hur allt funkar men jag är nog beredd att säga att ingen av de bågjagande killarna på detta forumet klarar av att titta på den filmen utan att få spysmak i munnen, det är jag helt säker på.

Man skall skilja på att jaga djur och skjuta djur, två helt skilda saker. Sedan har de total avsaknad av etik också i den filmen.

Det värsta är att den verkar vara en reklamfilm för en jaktarrangör!!! :blink:

-"Who's playing the banjo?" säger jag bara...

Publicerat

Orkar inte skriva mer om den här skiten

Publicerat

Orkar inte skriva mer om den här skiten

Inte ja heller o ja har inte ens kommenterat tidigare!

Publicerat

Precis, nu räcker det. Detta leder ingenvart. De flesta av skotten som den lilla tjejen sköt träffade ju nästa kommun ungefär. Jag fattar inte hur man kan vara en stolt far och filma detta. Obegripligt.

Publicerat

sitter på min telefon och får inte igång youtuben för tillfället.

men jänkare har inte samma syn på jakt. inte heller etik inbyggt i hjärnbarken på samma sätt som oss. det ÄR skillnad. är inte rasist för det. jämför vilken jaktfilm som helst..

ser som sagt inte dessa men har sett ootaliga filmer från yankiland. handlar mest om att få skjuta och sen "viskskrika" , "yeee i stuck'm" och sen slå näven i kameramannen..

hogtossing är ett annat ord ni kan söka på om ni vill bli arga. går ut på att fånga gris. binda den. köra hem den fram på fyrhjulingen och skära halsen av den. .. väldigt populärt.

mvh carl adam

Publicerat

hogtossing är ett annat ord ni kan söka på om ni vill bli arga. går ut på att fånga gris. binda den. köra hem den fram på fyrhjulingen och skära halsen av den. .. väldigt populärt.

mvh carl adam

Nu när du skrev det där så måste jag självklart kolla

fyfan Jävla idioter.

Publicerat

sitter på min telefon och får inte igång youtuben för tillfället.

men jänkare har inte samma syn på jakt. inte heller etik inbyggt i hjärnbarken på samma sätt som oss. det ÄR skillnad. är inte rasist för det. jämför vilken jaktfilm som helst..

ser som sagt inte dessa men har sett ootaliga filmer från yankiland. handlar mest om att få skjuta och sen "viskskrika" , "yeee i stuck'm" och sen slå näven i kameramannen..

mvh carl adam

idioter finns det överallt. i USA är dom 250 miljoner mer än vi så där finns fler än här. normale jägaren jag mött där håller inte på med det där direkt så varför hetsa upp sig annat än över faktumet att det finns pucko i alla länder.

bågjaktsfilmen har ju varit uppe här på forat innan om jag minns rätt, tror jag. :blush:

hursom, varför bryr ni er? det finns ju idioter som håller på i detta landet med, bara det att ingen filmat dem....

visst har vi folk i sverige som skjuter med fel klassade bössor på gris, jagar dem med hagel, och gör andra dumheter, typ fångar dem i icke godkända fällor, skjuter grisen i vattnet och den sjunker, skiter i eftersök mm... dom som håller på med diverse skit är ju inte jägare direkt utan mer något annat.

Kalle

Publicerat

inte försvarbart alls!!!! synd att denna skämtfilm dessutom får djur att lida..

skulle jag få tag i han som skjuter (alla som medverkar) så skulle jag ge han på skallen och sen trycka upp bågen där bak på han. djurplågerifetish - inte okej!

Publicerat

idioter finns det överallt. i USA är dom 250 miljoner mer än vi så där finns fler än här. normale jägaren jag mött där håller inte på med det där direkt så varför hetsa upp sig annat än över faktumet att det finns pucko i alla länder.

bågjaktsfilmen har ju varit uppe här på forat innan om jag minns rätt, tror jag. :blush:

hursom, varför bryr ni er? det finns ju idioter som håller på i detta landet med, bara det att ingen filmat dem....

visst har vi folk i sverige som skjuter med fel klassade bössor på gris, jagar dem med hagel, och gör andra dumheter, typ fångar dem i icke godkända fällor, skjuter grisen i vattnet och den sjunker, skiter i eftersök mm... dom som håller på med diverse skit är ju inte jägare direkt utan mer något annat.

Kalle

Svårt att inte bli upprörd när man vet att nåt är så jävla fel. Sen har du rätt i att det inte är nåt att hetsa upp sig för eftersom det inte kommer ändra på något men vad ska jag annars göra kl 22.00 på kvällen? :)

Publicerat

inte försvarbart alls!!!! synd att denna skämtfilm dessutom får djur att lida..

skulle jag få tag i han som skjuter (alla som medverkar) så skulle jag ge han på skallen och sen trycka upp bågen där bak på han. djurplågerifetish - inte okej!

nä det var väl inte det jag menade heller,

analbåge i all ära och visst, det svider nog, speciellt med compoundbåge, men att sitta o diskutera med alla andra som tycker likadant gör nada i skillnad. det tar bara energi.

äh, jag orkar inte babbla mer, alla tycker som du såklart.

Publicerat

Svårt att inte bli upprörd när man vet att nåt är så jävla fel. Sen har du rätt i att det inte är nåt att hetsa upp sig för eftersom det inte kommer ändra på något men vad ska jag annars göra kl 22.00 på kvällen? :)

svårt att argumentera mot den, men forat borde hetsa upp sig värre pga av tex de kvinnor som får så mycket stryk av sina fulla män nu efter löning så de inte kan ligga ner o sova. över att barnen inget kan göra för att hjälpa sin mamma, de barn som kommer in till akuten med skallskador, de spädbarn som kommer in och dör pga att de skakats så hårt av sina pappor för de är så labila att de inte fattar att barnet inte kan annat.

finns många grejer som stör mig lika mycket som de där filmerna. MEN, de kommer inte ut på tuben för de är för grova - där har ni knuten på problemet - tubens värderingar om saker o ting!

Publicerat

Karl, lugna ner dig nu...

Jag har bott i USA i ett år och träffat mängder med trevliga människor. Min bild av USA är inte heller den av en massa idioter som fattar nada. Tvärtom har gästvänligheten varit mycket stor och intelligensen likaså. Jag hade ett fantastiskt år i USA med dessa underbara människor :wub:

Filmerna vi ser måste representera de människor som figurerar i dem. Låt oss inte göra misstaget att dra alla över en kam och komma till slutsatsen att "amerikaner är puckade". De klipp vi ser återspeglar de individer vi ser. INTE 300 miljoner amerikaner...

Publicerat

nä man ska inte dra alla över en kam men det behövs bara en film för att påverka människor.

som instrument för att påverka en beslutsfattare så hade säkert anitjaktlobbyn kunnat använda dessa i USA.

De flesta människor skulle nog vara ense om att det inte var så kul att titta på.

det gäller ju även oss i sverige. lägg inte ut en massa skit som kan uppfattas som stötande. det går bara emot oss.

Publicerat

karlö

jag skrev mitt andra inlägg medans du skrev ditt..

alltså inget svar till dig:). var bara tvungen att få ut lite frust o pust när jag ändå var i farten.

det vi också kan titta vidare på är våra egna slakterier påtal om etik..

borde vara lag på att alla borde göra studiebesök för att sedan få avgöra om det är rätt att sitta och äta sin oxfile och samtidigt gnälla över jägare..

mvh ;)