Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nån mer än jag!

Featured Replies

Publicerat

Satt och läste 50 jakthistorier igår på jobbet i tidningen allt om jakt o vapen, och det mesta handla om älgjakt! Dem gula lövena, stora hyggen och stor skog som gammal å ung. myrmarker kalla morgnar lite varmare förmiddagar regn kanske lite blåst, lyckade jakter med älghundar, unghundar det äntligen släppt för, och några väldigt lyclkiga som fått fälla storoxen! Snacka om att man fick abstinens besvär! <_< Då jag även ska vara hunförare nu i höst! :D

Längtar tills höstens intrång! Denna vinter har verkligen tärt på jaktabstinensen <_< hoppas de blir bättre vinter nästa år för nu har man två vintrar å ta igen ^_^

Kan säga att jag längtar till 2 veckan i oktober! då jag jagar i södra gävleborg å norra uppland

MVH A.E

Publicerat
  • Författare

Jag vill även tillägga att 1 aug är ett datum som inte heller e så fel, kanske man kan få tag i en grävling eller två ^_^

Publicerat

Nej då, du är inte ensam. Abstinensen börjar göra sig påmind och det är drygt 8 månader kvar.

Det kommer att bli en lång sommar. :wacko:

Publicerat

ja sannerligen abstinens är nog bara förnamnet...tur det kan vakas lite gris under tiden!

Publicerat
  • Författare

Lite bilder på första älgkontakten för emmet han tog de väldigt bra ^_^ ! Kanske finns nå andra mer än jag som har fina bilder ifrån äljakten -10

post-6570-0-91427300-1296672380_thumb.jp

post-6570-0-11660400-1296672593_thumb.jp

Publicerat

Kul med en jämtstövare, jag pratade tidigare i veckan med en som jagat lite tillsammans med en jämtstövare, den hunden var det skjutet 118! älgar för.:o:D

Publicerat
  • Författare

Kul med en jämtstövare, jag pratade tidigare i veckan med en som jagat lite tillsammans med en jämtstövare, den hunden var det skjutet 118! älgar för.:o:D

oj då! ^_^ där ser man ;) min hund jagade fram ko å kalv vid de femte släppet till en passkytt i höstas men han bomma <_< så vi får se vad de blir i år väldigt förhoppningsfull! :wub:

Publicerat

Ojojojoj abstinensen är skyhög.

Kommer ut lite nu och då men har inte haft tillgång till egen mark sedan '06-'07 så jag hoppas innerligt på att komma ut på en ordentlig älgjakt i höst.

Publicerat

Behöver ju bara vänta til den första måndagen i september :lol: . Men det finns ju andra trevliga datum för dess som den 25 aug :wub:

Publicerat

Rävpekka som gävleborgare är det bara att sätta sig i båten nu i April och hjälpa till med jakten på säl.

Publicerat

ja sannerligen abstinens är nog bara förnamnet...tur det kan vakas lite gris under tiden!

precis :)

Publicerat
  • Författare

Rävpekka som gävleborgare är det bara att sätta sig i båten nu i April och hjälpa till med jakten på säl.

Känner tyvär ingen som jagar säl! :rolleyes:

MVH

Publicerat

Känner tyvär ingen som jagar säl! :rolleyes:

MVH

Där kan jag hjälpa till. ^_^

Publicerat
  • Författare

Där kan jag hjälpa till. ^_^

Jaha jasså! De skulle ju vara roligt å få pröva på ;)

Publicerat

Jaha jasså! De skulle ju vara roligt å få pröva på ;)

Närmsta hamn? så får du en kontakt eller så åker du norrut vid tillfälle.

Publicerat
  • Författare

Närmsta hamn? så får du en kontakt eller så åker du norrut vid tillfälle.

Gävle är närmsta hamn tror ja! Ja jag kan åka norrut också om tillfälle ges ;)

Publicerat
  • Författare

ingen som har nå bilder å tilläga från fjolåterts älgjakt? Skulle vara roligt å värma sig med så här i vintern! Å så kankske man glömmer abstinensen för ett tag! eller så blire värre :lol:

Publicerat

Satt och läste 50 jakthistorier igår på jobbet i tidningen allt om jakt o vapen, och det mesta handla om älgjakt! Dem gula lövena, stora hyggen och stor skog som gammal å ung. myrmarker kalla morgnar lite varmare förmiddagar regn kanske lite blåst, lyckade jakter med älghundar, unghundar det äntligen släppt för, och några väldigt lyclkiga som fått fälla storoxen! Snacka om att man fick abstinens besvär! <_< Då jag även ska vara hunförare nu i höst! :D

Längtar tills höstens intrång! Denna vinter har verkligen tärt på jaktabstinensen <_< hoppas de blir bättre vinter nästa år för nu har man två vintrar å ta igen ^_^

Kan säga att jag längtar till 2 veckan i oktober! då jag jagar i södra gävleborg å norra uppland

MVH A.E

Hmmm, visst kan älgjakt vara kul men det är knappast nr:1 på min lista. Brukar vara ändlösa timmar av väntan med blåst o regn i ett torn på en älg som aldrig kommer.

Publicerat

Inga bra bilder från årets tyvär. Men första är på en kalv och andra är på tjuren som skjöts, runt tjuren står lite tyskar och så stå Eje i röd keps, Eje fällde alla lagets älgar detta år så till nästa år tar vi hans bössa så vi andra också får skjuta:P Dock så tycker jag inte älgjakten är sådär jätteskoj, jag har kul en vecka ungefär, det är lite lagom.

post-4401-0-35427500-1296725869_thumb.jp

post-4401-0-41939100-1296725965_thumb.jp

Publicerat

Abstinens?? Det är ju 25 dagar kvar på årets älgjakt.. :D:D

Publicerat
  • Författare

Abstinens?? Det är ju 25 dagar kvar på årets älgjakt.. :D:D

Inte här -_-

Publicerat
  • Författare

Inga bra bilder från årets tyvär. Men första är på en kalv och andra är på tjuren som skjöts, runt tjuren står lite tyskar och så stå Eje i röd keps, Eje fällde alla lagets älgar detta år så till nästa år tar vi hans bössa så vi andra också får skjuta:P Dock så tycker jag inte älgjakten är sådär jätteskoj, jag har kul en vecka ungefär, det är lite lagom.

Har man älghund + Några erfarna jaktkamrater med älgmark :D på andra vider med älghundar så ges de mycket lyckade älgjakter :wub:

Publicerat

Tja alla har vi våra nicher:) Vi brukar vara klara efter första veckan så antingen har vi överflöd av älg eller så gör någon någonting rätt:p

Publicerat

MVH A.E

Ett visst älg sug finns. Vill forsätta se ungtiken utvecklas i skogen.

Men.... Haren är lovlig än, räven likaså. Bäverpass är inte att förakta och det dröjet inte så länge till vattendragen spricker upp så bävern tittar fram.

Sen är faktiskt "husmusen" lovlig året runt och passa i lårviken är inte det sämsta. Fram för allt finns tiden nu för denna jaktform, som under delar av året blir en aning lidande ;)

Publicerat
  • Författare

Ett visst älg sug finns. Vill forsätta se ungtiken utvecklas i skogen.

Men.... Haren är lovlig än, räven likaså. Bäverpass är inte att förakta och det dröjet inte så länge till vattendragen spricker upp så bävern tittar fram.

Sen är faktiskt "husmusen" lovlig året runt och passa i lårviken är inte det sämsta. Fram för allt finns tiden nu för denna jaktform, som under delar av året blir en aning lidande ;)

"Husmusen" :D Ser ut som en jävla skjutbana :P;)!!!

Blir nog till å locka räv nu i februari å mars ;)