Publicerat Februari 6, 201115 yr Älgjakt kan aldrig skapa abstinens här iaf. Tacka vet jag en bra duv eller gåsjakt
Publicerat Februari 7, 201115 yr Författare Ska ut och jaga älgkalv på lördag Bra hundar verkar det bli också Härligt
Publicerat April 6, 201115 yr Blir fortfarande lika varm i själen då jag ser på denna bild, den hänger på väggen hemma tillsammans med kulan ifrån tillfället Min första älg efter 7 älghöstar, snygg träff blev de ju med
Publicerat April 6, 201115 yr Författare Blir fortfarande lika varm i själen då jag ser på denna bild, den hänger på väggen hemma tillsammans med kulan ifrån tillfället Min första älg efter 7 älghöstar, snygg träff blev de ju med Fan vad härligt
Publicerat April 7, 201115 yr Får väll lägga upp några bilder jag med då tagna från första älgjaktsveckan i september då jag fick skjuta mina 3e, 4e och 5e älgar nu på 4a älgjaktshöstar. Till hösten blir det till att jaga för det mesta själv då unghunden ska jagas in, gjorde några släpp i februari då hon gjorde några upptag och ett ståndskall. Framtiden ser iallafall ljus ut för henne (Min unghund på bild) Det blir en mycket lång sommar då abstinensen är stooooooooor
Publicerat April 7, 201115 yr Jag är faktiskt riktigt förväntansfull inför årets älgjakt! Förra året så låg jag på sjukhus under septemberjakten och även om jag lyckades ta mig upp till oktoberjakten så fixade jag inte att jaga utan låg bara mest i en säng och knaprade starka värktabletter... Nu har jag fått ett halvbra besked i dag angående operation eller motsvarande på min rygg så vem vet, jag kanske är kurant till september! I år skall frysarna fyllas med älgkött utan att jag skall behöva få köpa köttet!!!
Publicerat April 9, 201115 yr Författare Snart får man ju jaga majbock! Sen äre bara fiska till 1 aug, då får man börjaa jaga grävling med hund å smyg/grytjakt på räv
Publicerat April 10, 201115 yr Tack, Tack fler ska det bli i höst när Jämten är i toppform Du får träna han bra tills hösten
Publicerat April 12, 201115 yr Du får träna han bra tills hösten Jo du jag har ju börjat med han nu så det ska nog gå bra