Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

skabbangripen varg får inte avlivas

Featured Replies

Publicerat

En skabbangripen varg får inte avlivas för att Länstyrelsen inte kan besluta om skydsjakt. Om en Jägare skjuter vargen kommer ju polisen och startar en förundersökning om jaktbrott.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Startsida/Nyheter/2011/02/Skabbangripen-varg-far-inte-avlivas-1.15863/

Hej

Låter konstigt för i lagen står det att man är skylldig att korta djurets lidande.

Sen är det ju inte skoj med jaktbrott, det måste vara enda brottet i sverige där man är skylldig innan brott bevisats

då polisen hämtar in bössorna omgående, innan förundersökning påbörjats.

Ursäkta jag har följdfråga i denna tråd men en tanke har "plågat" mej ett tag ang dessa .....vargar/rovdjur.

Dom verkar stå över allt annat liv i skogen, sen när är ex. en varg värd mer än en älg? bägge skall väl ha samma rätt till existens. Bytesdjur/rovdjur håller inte

scenario: vad skulle hända om man har ihjäl en varg och begär dna-analys och det visar sej att det finns släktskap med djur på låt oss säga

nordens ark står fortfarande 2 lagar i kollisionskurs? man är även där SKYLLDIG att avliva "utsläppta" djur. om dna-provet visar släktskap, vad är man skyldig till då?

Här hemma i Herrljunga körde en narkotikapåverkad ihjäl en annan trafikant och straffet blev: "skyddstillsyn med särskild behandlingsplan" för att personed medgav ett narkotika missbruk.

En död varg KAN inte vara värt mer än en död människa.

Ursäkta jag tog en bit ochev halkade lite på ämnet men svensk rovdjurspolitik håller på att gå åt H-vete enligt min menig

mvh

Fältjägaren

P.S

är det olagligt att ogilla nuvarande status på rodjuren, då är jag skylldig! D.S.