Publicerat Februari 17, 201115 yr Det funkar också att hälla lite oliv- eller rapsolja över torrfodret... Om man inte kokar buljong på märgben, dvs Något annat som funkar mycket bra för pälsen är råa ägg. Vi har massor av ägg hemma eftersom vi nu har över 70 olika höns, ankor och gäss. Gåsäggen verkar vara de som är fetast och ger en mycket fin päls på hundarna samtidigt som de blir överlyckliga
Publicerat Februari 18, 201115 yr Tack för tipset om Standardt Extra. Jag har börjat ge hunden det nu, lite gradvis blandat med det gamla. Hunden älskar det, hon har tidigare varit väldigt petig och bara ätit några kulor, väntat, ätit lite osv. Nu klipper hon två dl rakt av vilket enligt doseringen på förpackningen skulle vara ca 70% av dagsbehovet. DVS ganska perfekt kvällsmål. Kan vara nyhetens behag men som det ser ut nu kommer jag kunna fodra henne 2 ggr om dagen istället för att hon har fri tillgång till mat. Får för mig att det är bättre för hunden att äta mer sällan men rejält. Återstå att se om hon mår bra av fodret, blank päls osv men det får jag hoppas. Så kul att det verkar gå bra och att tipset funkar för dig. (eller hunden kanske jag skulle skrivit)
Publicerat Mars 10, 201115 yr Nordic färskfoder är det bästa av den uppsjö foder jag provat. I torrfoder; Sportsmans Pride (har slutat säljas i Sverige?)
Publicerat Mars 10, 201115 yr Kör med magnussons blanda och rått kött. Hunden älskar det och har fin päls och mycket ork
Publicerat Mars 17, 201115 yr Gjorde nyligen ett försök att byta över från Pro Plan Puppy Orginal till PP Adult Orginal. Desto mer av vuxenfodret som blandades i desto mindre intresserad av att äta blev hunden. Trodde först att det bara var någon ny trotsig fas, men när jag kommit upp i 3/4 delar av vuxen maten slutade min hund i pricip att äta helt, och då ska sägas att han normalt sett är ganska matglad. Finkammade den här tråden och klurade en kväll, sedan inhandlades Proffesional 32/24. Har nu börjat en ny tillvänjning och skillnaden är total. Hunden äter glatt igen trots att han fortfarande får 50% Pro Plan. Den slutgiltiga övertygelsen var när jag skulle visa min sambo om hur glad han var i det nya och han fick en kula som godis, sedan fick han en bit Pro Plan, den spottade han ut... Så tack Pertan för ett bra tips!