Publicerat Februari 13, 201115 yr Jag har en Bow Madness XL. Fick med ett sett med cabel och sträng. Det står BowMadness och rätt längder på paketet (winners choice) men de är en halv och en tum längre än orginalen. Det käns helt fel att tvinna dem till rätt längd eftersom det blir mycket tvinnoing. Men, jag har sett några olika fästpunkter på cammen och undrar om ni vet om de är tänkta för att användas med olika långa strängar ? Hittar inget om dem eller cammen på PSE´s hemsida (som för övr är ganska rotig). Vad gör fästet "pluss" och "minus" där. Ser ut som om man kan sätta på olika långa strängar....
Publicerat Februari 13, 201115 yr Jag har en Bow Madness XL. Fick med ett sett med cabel och sträng. Det står BowMadness och rätt längder på paketet (winners choice) men de är en halv och en tum längre än orginalen. Det käns helt fel att tvinna dem till rätt längd eftersom det blir mycket tvinnoing. Men, jag har sett några olika fästpunkter på cammen och undrar om ni vet om de är tänkta för att användas med olika långa strängar ? Hittar inget om dem eller cammen på PSE´s hemsida (som för övr är ganska rotig). Vad gör fästet "pluss" och "minus" där. Ser ut som om man kan sätta på olika långa strängar.... Pluss o minus borde ju vara en liten halvtums justering på cammen. Så hade jag på min Bear båge. Längdavvikelsen låter konstig. är du säker på att du fått rätt grejer? Kan ju eventuellt skilja sig mellan årsmodeller och camtyp. Du måste kolla upp det ordentligt. En tum blir ganska mycket att tvinna. Har väldigt svårt att tänka mig att fästpunkterna har något med sträng eller kabellängderna att göra. Varför skulle man krångla till det med att ha olika fästpunkter och olika kablar beroende på vilken stränglängd man har. Kanske kan någon ägare av en likadan båge komma med mer info i denna fråga?
Publicerat Februari 13, 201115 yr Författare Pluss o minus borde ju vara en liten halvtums justering på cammen. Så hade jag på min Bear båge. Längdavvikelsen låter konstig. är du säker på att du fått rätt grejer? Kan ju eventuellt skilja sig mellan årsmodeller och camtyp. Du måste kolla upp det ordentligt. En tum blir ganska mycket att tvinna. Har väldigt svårt att tänka mig att fästpunkterna har något med sträng eller kabellängderna att göra. Varför skulle man krångla till det med att ha olika fästpunkter och olika kablar beroende på vilken stränglängd man har. Kanske kan någon ägare av en likadan båge komma med mer info i denna fråga? Ja, jag hoppades på någon påläst med en likadan båge. Som du ser så skiljer det en del i längd mellan Winners choice och Amerikas best bowstring som är orginalet trots att de uppger rätt längder (som PSE har på hemsidan för 2010-bågarna). På bilderna är de inte riktigt lika tvinnade och sträckta men i alla fall långt ifrån exakt lika. När du snackar om krångligt så inser jag att frågan är ganska dum. Det är nog bara så att Winners choice har gjort åt helsike för långa snören. Fn att usa ligg så ocentralt.... Tack föresten alla ni som har ett så otroligt härligt tålamod med alla dumma frågor
Publicerat Februari 13, 201115 yr sjekk ut en del av disse videoene: http://www.bowtuningtips.com/maintTips.html litt lengdeforskjell fra gammel til ny streng er heller ikke noe å bry seg om...: http://www.bowtuningtips.com/files/html_pages/htmlplayers/stringreplace.html
Publicerat Februari 13, 201115 yr Ja, jag hoppades på någon påläst med en likadan båge. Som du ser så skiljer det en del i längd mellan Winners choice och Amerikas best bowstring som är orginalet trots att de uppger rätt längder (som PSE har på hemsidan för 2010-bågarna). På bilderna är de inte riktigt lika tvinnade och sträckta men i alla fall långt ifrån exakt lika. När du snackar om krångligt så inser jag att frågan är ganska dum. Det är nog bara så att Winners choice har gjort åt helsike för långa snören. Fn att usa ligg så ocentralt.... Tack föresten alla ni som har ett så otroligt härligt tålamod med alla dumma frågor Jo med den skillnaden i längd har du helt sonika fått fel strängar, för övrigt gissar jag att +/- är draglängdsalternativ kanske let off av slag...
Publicerat Februari 13, 201115 yr Jag har en Bow Madness XL. Fick med ett sett med cabel och sträng. Det står BowMadness och rätt längder på paketet (winners choice) men de är en halv och en tum längre än orginalen. Det käns helt fel att tvinna dem till rätt längd eftersom det blir mycket tvinnoing. Men, jag har sett några olika fästpunkter på cammen och undrar om ni vet om de är tänkta för att användas med olika långa strängar ? Hittar inget om dem eller cammen på PSE´s hemsida (som för övr är ganska rotig). Vad gör fästet "pluss" och "minus" där. Ser ut som om man kan sätta på olika långa strängar.... Ur manualen Moving the string from the post with the dot to the post with the + will increase draw by approximately ¼. Moving the string from the post with the dot to the post with the - will decrease draw by approximately ¼. men de är inte för olika långa strängar utan enbart samma sträng, du ökar/minskar draglängden med 1/4 tum Nedan hittar du din manual http://media.shopatron.com/media/mfg/445/media_document/4030/10_PSE_Users_Guide2.pdf?1290102799
Publicerat Februari 13, 201115 yr Ur manualen Moving the string from the post with the dot to the post with the “+” will increase draw by approximately ¼”. Moving the string from the post with the dot to the post with the “-“ will decrease draw by approximately ¼”. men de är inte för olika långa strängar utan enbart samma sträng, du ökar/minskar draglängden med 1/4 tum Nedan hittar du din manual http://media.shopatron.com/media/mfg/445/media_document/4030/10_PSE_Users_Guide2.pdf?1290102799 Precis vad jag misstänkte. Finlir med draglängden som på min Bear Truth 2.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Det är aldrig bra när den nya strängen är längre än den gamla! Att den gamla är något längre är helt naturligt, då den sträckts under en längre tid.. Alla strängar sträcks mer eller mindre. Men att börja med en för lång sträng är inge bra. http://tune.pse-archery.com Där finns alla stränglängder etc. för den som är osäker. Men enda sättet att se om den verkligen är för lång, är att sätta dit sträng/kabel och kolla vart tuningmärkena på cammen ligger i förhållande till strängen! Men det är ju klart, har de även gjort kabeln lite längre så stämmer kanske märkena på cammen men helt plötsligt har du fått 1/2 tum längre draglängd.. sjekk ut en del av disse videoene: http://www.bowtuningtips.com/maintTips.html litt lengdeforskjell fra gammel til ny streng er heller ikke noe å bry seg om...: http://www.bowtuningtips.com/files/html_pages/htmlplayers/stringreplace.html
Publicerat Februari 14, 201115 yr sjekk ut en del av disse videoene: http://www.bowtuningtips.com/maintTips.html litt lengdeforskjell fra gammel til ny streng er heller ikke noe å bry seg om...: http://www.bowtuningtips.com/files/html_pages/htmlplayers/stringreplace.html Om den nya strängen är längre än den gammla spelar det en mycket stor roll vad han menar är att den gammla är ca 1/4 tum längre än den nya, på grund av att den sträckts (använd) Och om man har en ny sträng som är 1 tum för lång går den inte att använda.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Ja, jag hoppades på någon påläst med en likadan båge. Som du ser så skiljer det en del i längd mellan Winners choice och Amerikas best bowstring som är orginalet trots att de uppger rätt längder (som PSE har på hemsidan för 2010-bågarna). På bilderna är de inte riktigt lika tvinnade och sträckta men i alla fall långt ifrån exakt lika. När du snackar om krångligt så inser jag att frågan är ganska dum. Det är nog bara så att Winners choice har gjort åt helsike för långa snören. Fn att usa ligg så ocentralt.... Tack föresten alla ni som har ett så otroligt härligt tålamod med alla dumma frågor På Winner choice's sida står det att Madness ska ha en sträng som är 93 1/2 tum, på dina bilder står det på paketet att den är 101 tum vilket stämmer ganska bra med längd skillnaden. Du har fått fel helt enkelt.
Publicerat Februari 14, 201115 yr BowMadness XL : 101.25 tum sträng BowMadness "mellan bågen" : 93.5 tum sträng BowMadness XS : 86.5 tum sträng Så nog har du fått rätt sträng (eftersom du har en XL), frågan är ju om det satt rätt från början!? Som sagt, kolla tuning märkena på cammen om de stämmer! På Winner choice's sida står det att Madness ska ha en sträng som är 93 1/2 tum, på dina bilder står det på paketet att den är 101 tum vilket stämmer ganska bra med längd skillnaden. Du har fått fel helt enkelt.
Publicerat Februari 14, 201115 yr BowMadness XL : 101.25 tum sträng BowMadness "mellan bågen" : 93.5 tum sträng BowMadness XS : 86.5 tum sträng Så nog har du fått rätt sträng (eftersom du har en XL), frågan är ju om det satt rätt från början!? Som sagt, kolla tuning märkena på cammen om de stämmer! Ah ja det fanns kanske olika modeller förstås, och kanske har de satt dit fel på bågen från början (förra ägaren)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Ja, det enda jag kan tänka mig är att jag fått fel snören. På paketet står rätt längder. Det har jag kollat mot PSE's hemsida. De oranga (stavas det så ? jag blev osäker) snörena som är Winners Choice är i alla fall från början, osträckta längre än orginalsnörena. De har nog stoppat fel snören i rätt paket. Tuningmärkena låg väll ok men som ni ser på första bilden är strängen och cabeln ordentligt tvinnade för att korta nere längderna och få märkena att ligga rätt. Följden blev att det verkligen kändes hur tvinnad/ojämnt det gick speciellt genom cabelgarden. Man kan säga att ojämnheten till och med gjorde "oljud" under uppdrag. Som sagt, synd att det även mailväg är så långt till USA...
Publicerat Februari 15, 201115 yr Ja, det enda jag kan tänka mig är att jag fått fel snören. På paketet står rätt längder. Det har jag kollat mot PSE's hemsida. De oranga (stavas det så ? jag blev osäker) snörena som är Winners Choice är i alla fall från början, osträckta längre än orginalsnörena. De har nog stoppat fel snören i rätt paket. Tuningmärkena låg väll ok men som ni ser på första bilden är strängen och cabeln ordentligt tvinnade för att korta nere längderna och få märkena att ligga rätt. Följden blev att det verkligen kändes hur tvinnad/ojämnt det gick speciellt genom cabelgarden. Man kan säga att ojämnheten till och med gjorde "oljud" under uppdrag. Som sagt, synd att det även mailväg är så långt till USA... Så tillvida du inte har en XL utan den vanliga ? 1 tums skillnad är mycket och om det är ett obrutet paket verkar det märkligt, nå det löser sig säkert, berätta gärna hur du löste problemet sen.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare Så tillvida du inte har en XL utan den vanliga ? 1 tums skillnad är mycket och om det är ett obrutet paket verkar det märkligt, nå det löser sig säkert, berätta gärna hur du löste problemet sen. Jag har en XL och på förpackningen står rätt siffror. Det är snörlängderna som är fel... Jag hoppas också att det löser sig.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Jag har en XL och på förpackningen står rätt siffror. Det är snörlängderna som är fel... Jag hoppas också att det löser sig. Köp en studsare så är alla problem lösta direkt
Publicerat Februari 15, 201115 yr Köp en studsare så är alla problem lösta direkt Vill inte ha så klena vapen!
Publicerat Februari 16, 201115 yr Skoja bara hade en gång för mycket mycket länge sedan en PSE jet flight express en skönhet, vet att jag på en fest en gång i bar överkropp sköt en pil igenom en tennisboll som låg på gräsmattan på kanske 50meter. En tjej på festen vart så impad att jag fick para henne just för det skottet senare på kvällen!! Så nog vet jag va en bra pilbåge kan göra!
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag har en XL och på förpackningen står rätt siffror. Det är snörlängderna som är fel... Jag hoppas också att det löser sig. Jag ser att du har mätt skillnaden i längd på strängarna, men har du mätt den nya strängens totallängd? Det kan ju faktiskt vara så att det satt fel sträng på från början, eller att man hade tvinnat skiten ur den gamla (shit happens). Kolla så att den nya strängen verkligen har den längden som det står på förpackningen, har den det och det är rätt modell (XL) så ska det bara vara att slänga på "snöret" Kolla sen dina tuningmärken enl. manualen och eventuellt jämför med bilder på andras Galenskapsbågar så att det ser rätt ut med cam-inställningen. Om du trots allt är osäker, kontakta återförsaljaren för PSE i Sverige, han är kompetent, väldigt serviceinriktad och har koll på PSE prylar. MVH /J/
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag ser att du har mätt skillnaden i längd på strängarna, men har du mätt den nya strängens totallängd? Det kan ju faktiskt vara så att det satt fel sträng på från början, eller att man hade tvinnat skiten ur den gamla (shit happens). Kolla så att den nya strängen verkligen har den längden som det står på förpackningen, har den det och det är rätt modell (XL) så ska det bara vara att slänga på "snöret" Kolla sen dina tuningmärken enl. manualen och eventuellt jämför med bilder på andras Galenskapsbågar så att det ser rätt ut med cam-inställningen. Om du trots allt är osäker, kontakta återförsaljaren för PSE i Sverige, han är kompetent, väldigt serviceinriktad och har koll på PSE prylar. MVH /J/ Amen to that!
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Amen to that! Den gamla (rel oslitna) cabeln och strængen ær faktiskt 1 ressp 2 mm kortare æn vad PSE uppger på sin hemsida. Jag kan ha mætt fel men det ær winners choice-grejorna som ær riktigt før långa. Jag har haft lite mailkontakt med Winners C i USA och de skall faktiskt skicka mig nya grejor. Jag ær otroligt imponerad av deras bemøtande. Men, så uttryckte jag mig så snællt, så snællt (kan faktiskt det också)
Publicerat Februari 19, 201115 yr Den gamla (rel oslitna) cabeln och strængen ær faktiskt 1 ressp 2 mm kortare æn vad PSE uppger på sin hemsida. Jag kan ha mætt fel men det ær winners choice-grejorna som ær riktigt før långa. Jag har haft lite mailkontakt med Winners C i USA och de skall faktiskt skicka mig nya grejor. Jag ær otroligt imponerad av deras bemøtande. Men, så uttryckte jag mig så snællt, så snællt (kan faktiskt det också) Jag upplever USA företag som mycket tillmötesgående. Har haft kontakt med ett flertal och det har aldrig varit problem med att åberopa garantifel eller annat.
Publicerat Februari 19, 201115 yr Den gamla (rel oslitna) cabeln och strængen ær faktiskt 1 ressp 2 mm kortare æn vad PSE uppger på sin hemsida. Jag kan ha mætt fel men det ær winners choice-grejorna som ær riktigt før långa. Jag har haft lite mailkontakt med Winners C i USA och de skall faktiskt skicka mig nya grejor. Jag ær otroligt imponerad av deras bemøtande. Men, så uttryckte jag mig så snællt, så snællt (kan faktiskt det också) 1-2 mm ?? bilden visar 1 tum minst
Publicerat Februari 19, 201115 yr Jag upplever USA företag som mycket tillmötesgående. Har haft kontakt med ett flertal och det har aldrig varit problem med att åberopa garantifel eller annat. Det gäller nästan all typ av försäljing (daglighandel), konkuransen i USA är betydande vilket leder till att de är måna om att behålla sina kunder. Nu finns det naturligtvis undandtag och tror särkillt då internet butiker kan vara ett problem. Men om går och handlar en hel vagn med prylar på te.x WalMart och bryter förpackningar kan man gå tillbaka med allt och få pengarna tillbaka om du har kvitto bara, försök detta i Sverige Fast garanti grejor kan de vara mer krångliga med i bland, därför som de har garantiregeltexter som mindre noveller som ingen orkar läsa, min favorit är just "Limited lifetime waranty" vilket låter bra men betyder oftas " fuck off"