Publicerat Februari 14, 201115 yr Lägger ut lite roliga bilder på frugans roliga grejer. Det är klart att hon också vill ha nåt att göra medan jag sitter och syr. Då så, till objektena. Kniven är enbart naturmaterial. älg och buffelhorn.Bladet är inte "Hjort". Utan hittad Älg. . Armbandet är faktiskt riktigt seriöst gjort.lädersnöre och små älg cylindrar integrerat på enligt min mening snyggt sätt. Hon är duktig lilla gumman. Ringarna sitter åter på hennes finger, så ni inte tror att hon överväger att skiljas. :wub:
Publicerat Februari 14, 201115 yr Jäkligt fint detaljarbete på den kniven armbandet va läckert ända jag har synpunkter på är bakgrunden, som ger ett röd/orange sken över sakerna bra jobbat /Jocke
Publicerat Februari 14, 201115 yr Det var ena små godingar. Kul att se annat än större knivar. Pilligt jobb :-)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Jäkligt fint detaljarbete på den kniven armbandet va läckert ända jag har synpunkter på är bakgrunden, som ger ett röd/orange sken över sakerna bra jobbat /Jocke Tack Jocke! Håller med dig Jocke,så häär rött Skulle kanske varit svart eller i allafall mörkare bakgrund Jag fotade det i all hast.Mest en kul grej. För övrigt är foto inte min starka sida. Kul att skoja lite med er. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Det var ena små godingar. Kul att se annat än större knivar. Pilligt jobb :-) Visst är det Kimmo! Jag har för mig jag sett nått liknande du gjort tidigare.True or false? I vilket fall är det roligt med annorlunda ibland Nicke(Lilltysken)
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare Helvete vilken stor hand du har! Ja du,Dunderklumpen! Dasslock eller kanske dass-look Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 15, 201115 yr Hej Nicke. Jodå, jag har gjort ett par minisar. Få se senare idag om jag kan lägga ett par bilder :-)
Publicerat Februari 15, 201115 yr Tjena Nicke ! Ha ha frugan din har flinka fingrar hon. riktigt kul o se en minikniv som e så snygg. armbandet var åxå snyggt. sånn flätning vill man ju kunna med.. få se om jag hittar hur man gör på de däringa inter nätet. :lol: Ha det najsers på er Eas
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare Tjena Nicke ! Ha ha frugan din har flinka fingrar hon. riktigt kul o se en minikniv som e så snygg. armbandet var åxå snyggt. sånn flätning vill man ju kunna med.. få se om jag hittar hur man gör på de däringa inter nätet. :lol: Ha det najsers på er Eas Ja du Eas! Hon är duktig hon .Hon får väl annars visa hur hon gör,antingen med en bildserie eller en liten videosekvens.Med reservation för att jag stavar fel, men hon kallar det för "mackmer" knutar.Det skulle vara kul om man kunde få in det på någe sätt i en slida som dekor. Ha det bäst.Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 15, 201115 yr Den kniven var ett riktigt härligt inslag! Synd att hon inte höll den inne till vårtävlingen... (eller tur för oss andra ) Hälsa och säg att den var riktigt grann!
Publicerat Februari 15, 201115 yr Ja du Eas! Hon är duktig hon .Hon får väl annars visa hur hon gör,antingen med en bildserie eller en liten videosekvens.Med reservation för att jag stavar fel, men hon kallar det för "mackmer" knutar.Det skulle vara kul om man kunde få in det på någe sätt i en slida som dekor. Ha det bäst.Nicke (Lilltysken) eller så får ni komma ner på lite middag o så kan hon visa live är ju inte mer än max 250 mil ifrån varandra klart man kan få in det i en knivslida som dekor.. eller runt.. Hälsa o ha de najs Eas
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare eller så får ni komma ner på lite middag o så kan hon visa live är ju inte mer än max 250 mil ifrån varandra klart man kan få in det i en knivslida som dekor.. eller runt.. Hälsa o ha de najs Eas Tja Eas! Till att börja med så hette det visst makrame knut. Enligt min fru så har alla som haft syslöjd fått lära sig det. Men jag kan ärligt erkänna att intresset vid den tidpunkten var inte så stort för den typ av slöjdarbete då . Angående middagen,Jag vill minnas att jag kört till tokarp en gång,det borde inte vara så långt ifrån dig?.Dit har jag 90 mil ToR. Så då duger det fasen inte med någon påkörd hare ska du veta. Hälsningar On the road Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 15, 201115 yr Hej Nicke. :-) Hittade ett par bilder på minisar jag gjorde länge sedan. Såhär såg de ut. Din såg lite mindre ut än de jag gjort. mvh kimmo en liten mini bowie,. :-)
Publicerat Februari 15, 201115 yr har varit imponerad av dina alster kimmo...men nu börjar det bli löjligt!!!
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare Den kniven var ett riktigt härligt inslag! Synd att hon inte höll den inne till vårtävlingen... (eller tur för oss andra ) Hälsa och säg att den var riktigt grann! Visst var det Wizard! Ska hälsa henne detta. Men ska hon uppfylla kriterierna måste hon nog ljuga som aldrig förr. Skaftet innehåller nämligen vattenbuffel horn.Skulle väl i och för sig vara kul och se vad hon hade tänkt säga var hon skjutit den. Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 15, 201115 yr Alltså.. dom e jätteläckra Kimmo skulle varit intressant o se hur lång tid det tar o ta ur en älg med en av dom.. Men ärligt talat så ge Nickes fru tillgång till dina verktyg så har du en match Kimmo Full av beundran Eas
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare Hej Nicke. :-) Hittade ett par bilder på minisar jag gjorde länge sedan. Såhär såg de ut. Din såg lite mindre ut än de jag gjort. mvh kimmo en liten mini bowie,. :-) Jäkligt coola Kimmo! Riktigt snygga. Frugans var för visso mindre men inte med stålblad.Men var lugn hon filar på en just nu Hälsningar Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 15, 201115 yr Tja Eas! Till att börja med så hette det visst makrame knut. Enligt min fru så har alla som haft syslöjd fått lära sig det. Men jag kan ärligt erkänna att intresset vid den tidpunkten var inte så stort för den typ av slöjdarbete då . Angående middagen,Jag vill minnas att jag kört till tokarp en gång,det borde inte vara så långt ifrån dig?.Dit har jag 90 mil ToR. Så då duger det fasen inte med någon påkörd hare ska du veta. Hälsningar On the road Nicke (Lilltysken) Om du menar Tokarp vid Gislaved så har du bara 17,4 mil kvar till du är hos mig O då pratar vi vändstekt grävling med hittepå sås. /Eas
Publicerat Februari 15, 201115 yr Oooh vad gott. Jag älskar grävling :-).... eller var det bäver jag gilla jaga ehmm hmm..... Förr i tiden
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare Om du menar Tokarp vid Gislaved så har du bara 17,4 mil kvar till du är hos mig O då pratar vi vändstekt grävling med hittepå sås. /Eas Nä nu jäklar! För det första så menade jag Åkarp mellan Lund och malmö.(Ja jag vet att jag skrev fel) Men nu förstår jag,finmiddag ha ha .Jag tror det är bättre att du kommer hit istället så ska du få självdött tamdjur med ljugarsoppa till förrätt .Som efterätt blir det mörad avvisning till Danmark på livstid. bon apetit. Skojar bara(Diggar dig ).det skulle inte vara helt omöjligt i framtiden,Man reser emellertid faktiskt en del till tyskland. Nicke (Bustysken).
Publicerat Februari 15, 201115 yr Ja, nog har du en duktig fru alltid! Hon kanske hinner göra något nytt till tävlingen? Makramé fick man göra i skolan, men inte katten minns jag hur man gjorde! Jag gjorde ett bälte i blått och beige i skolan, minns jag. Fult som skam... Gillade verkligen arbandet!
Publicerat Februari 16, 201115 yr Författare Ja, nog har du en duktig fru alltid! Hon kanske hinner göra något nytt till tävlingen? Makramé fick man göra i skolan, men inte katten minns jag hur man gjorde! Jag gjorde ett bälte i blått och beige i skolan, minns jag. Fult som skam... Gillade verkligen arbandet! Visst är hon Shamani! Jag är så stolt över henne ,armbadet är riktigt snyggt. T.o.m knappen är av älg, coolt. Faktum är att jag satt idag med en av mina senaste knivar. Denna innehåller bla. blåfärgad stabbad björk.Jaha då sitter hon vid andra sidan bordet och ska göra en kopia av min kniv fast i miniatyr.Och den här gången med kolstålsblad. Törs väl inte lägga ut båda knivarna samtidigt ,Då kommer hon att tråka mig så länge jag lever . Love Her Anyway Nicke (Lilltysken)
Publicerat Februari 16, 201115 yr Risken är vid en tävling att vi vet att det är hennes kniv då storleken avslöjar henne. Storleken på kniven, alltså...