Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken jakttidning rekomenderas

Featured Replies

Publicerat

Tycker svensk jakt är en arrogant tidning o har arrogant personal...

Intressant åsikt. Jag har, när jag frilansat, fått bäst och snabbast bemötande av Svensk Jakt(oavsett om de köpt artiklarna eller ej) och i princip sämst av Jakt & Jägare (en av anledningarna att gå ur JRF).

Publicerat

Egentligen ingen som faller mig i smaken.. Mest gammal skåpmat..

Provat några tidningar genom åren och har fastnat för jakt o jägare i nuläget.

Vet i f-n om jag inte skulle sätta ihop ett reportage om åteljakten. ^_^

• 2 weeks later...
Publicerat

Intressant åsikt. Jag har, när jag frilansat, fått bäst och snabbast bemötande av Svensk Jakt(oavsett om de köpt artiklarna eller ej) och i princip sämst av Jakt & Jägare (en av anledningarna att gå ur JRF).

Sämst behandlad av jrf? Är det säkert det...? Anders e riktikgt cool, men kan låta lite arrogant ibland o han är väldigt rak... Han har oxå en liten glimt i ögat många ggr när han säger saker, en glimt som kan vara lätt att missa...

Publicerat

Sämst behandlad av jrf? Är det säkert det...? Anders e riktikgt cool, men kan låta lite arrogant ibland o han är väldigt rak... Han har oxå en liten glimt i ögat många ggr när han säger saker, en glimt som kan vara lätt att missa...

Helt säkert. Som frilansare skall man inte behöva ligga på allt för mycket för att över huvud taget få en reaktion från redaktionen. Jag fick ligga på i flera veckor innan någon respons kom på, nu minns jag inte om det var ett eller ett par, artikelutkast/manus. Från svensk jakt brukar jag få svar inom ett par timmar, i allra värsta fall har det gått ett par tre dagar.

Jag vet inte hur Anders på Jakt och Jägare behandlar övriga frilansare, men så behandlade han i alla fall mig. Kanske får de namn han känner igen ett bättre bemötande, det är inte ovanligt - har varit med om samma fenomen när jag varit i kontakt med bokförlag.

Publicerat

Svensk jakt är nog faktiskt den mest allsidiga jakttidningen i dagsläget... :lol:

Dock så kommer ju Svensk jakt, Vapentidningen och Jaktjournalen i lådan, resten får jag köpa i butik... Allt om jakt och vapen är dock även den förbannat bra. Kanske måste man börja prenumerera på den tidningen också? :wacko:;)-_-

Förresten så måste jag hålla med om att Jaktjournalen sjunkit ner till avgrundens botten när det gäller jakttidningarna, dom måste verkligen skärpa till sig om dom vill fortsätta med detta.

Har själv alltid tyckt om JJ, men nu på senaste åren har det gått förbi. Efter att prenumerationen gått ut så tänker jag heller inte förlänga den, utan satsar istället på JoF och Allt om jakt och vapen i fortsättningen.

Mvh

Publicerat

Svensk Jakt, speciellt när det inte är valtider då tidningen fylls med riktigt kvalitativa

reportage om jakt, djur och utrustning osv.

Sen tycker jag att naturbilderna i Svensk Jakt är riktigt bra. Kanske inte det viktigaste

men visar ändå på tidningens "anda".

Publicerat

Helt säkert. Som frilansare skall man inte behöva ligga på allt för mycket för att över huvud taget få en reaktion från redaktionen. Jag fick ligga på i flera veckor innan någon respons kom på, nu minns jag inte om det var ett eller ett par, artikelutkast/manus. Från svensk jakt brukar jag få svar inom ett par timmar, i allra värsta fall har det gått ett par tre dagar.

Jag vet inte hur Anders på Jakt och Jägare behandlar övriga frilansare, men så behandlade han i alla fall mig. Kanske får de namn han känner igen ett bättre bemötande, det är inte ovanligt - har varit med om samma fenomen när jag varit i kontakt med bokförlag.

Nja du har nog en poäng där.. Han är inte snabb på att svara!!!! :angry:

Har flera texter obesvarade.. Men jag funderar så lite på det där .. Jag har det bara som en lite "egotripp" hobby.. Kul o se mitt namn i tidnigarna.. :wub:

Gör man det mer seriöst som du kanske gör e du ju viktigare..

Publicerat

Lustigt hur olika smak folk har. ^_^ Har JoJ och JJ hem + en tysk jakttidning. Hade VT ett tag men böt den mot Lantbrukets affärer nu sist, ett bra byte.

Publicerat

Egentligen ingen som faller mig i smaken.. Mest gammal skåpmat..

Provat några tidningar genom åren och har fastnat för jakt o jägare i nuläget.

Vet i f-n om jag inte skulle sätta ihop ett reportage om åteljakten. ^_^

Oj vad spännande skriv gärna mer om åteljakten, den är ju såååååååååååå intressant....