Publicerat Februari 17, 201115 yr Ja är ju inte så lätt att svara på rakt av. Nånstant mellan 13 och 42 beroende på hur man räknar. För NS kan jag ju erkänna två som jag knappt räknar. Resten är skjutna för mina kräk.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Är uppe i tolv st nu. Har bara haft jägarexamen ett halvår:D Starkt jobbat!
Publicerat Februari 18, 201115 yr För min del har det blivit 49 på åtel, detta är sen år 2000 till nutid, första åren var det 1 om året, sista åren har det varit mellan 10-15, i år började jag starkt med 2 st i januari och sen har det varit STENDÖTT. Ska göra ett par majbomber så fort tjälen ger med sig.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare För min del har det blivit 49 på åtel, detta är sen år 2000 till nutid, första åren var det 1 om året, sista åren har det varit mellan 10-15, i år började jag starkt med 2 st i januari och sen har det varit STENDÖTT. Ska göra ett par majbomber så fort tjälen ger med sig. Majsbomber menar du väl!
Publicerat Februari 18, 201115 yr Nummer femton kom ikväll, en årsgalt som ser ut som en kanonfin matgris.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Nummer femton kom ikväll, en årsgalt som ser ut som en kanonfin matgris. Grattis till grisen. Jag har mina grisar och åtelkamerabilder här: http://cid-9fb0b6c82...px?sa=146272685 Finns lite annat också på bild...grisar finns bara med från 2009 när jag hittade denna gratismöjlighet att publicera 25Gb.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Nummer femton kom ikväll, en årsgalt som ser ut som en kanonfin matgris. Grattis Grattis
Publicerat Februari 18, 201115 yr Tja, blivit en vid vakjakt med studsare o två med kniv på eftersök... Måste säga att de jag knivat sitter djupare i sinnet... Kan inte säga annat än att en knivad gris vid eftersök ger mig mer tillfredställelse på nåt vis.. Jag e nog skum!
Publicerat Februari 18, 201115 yr Tackar, tackar! Blev lite av ett "konstskott" då gänget om tre grisar var väldigt skitsiga och det fanns inte tid att fundera så länge samtidigt som det var rysligt kallt trots gasolvärmen i vakkojan. Nåja, nasse föll i skottet och hann inte förse sig med så mycket från åteln.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Tja, blivit en vid vakjakt med studsare o två med kniv på eftersök... Måste säga att de jag knivat sitter djupare i sinnet... Kan inte säga annat än att en knivad gris vid eftersök ger mig mer tillfredställelse på nåt vis.. Jag e nog skum! Ja, dig vill jag inte möta om du har en kniv i näven! Passande inlägg...?
Publicerat Februari 18, 201115 yr Tja, blivit en vid vakjakt med studsare o två med kniv på eftersök... Måste säga att de jag knivat sitter djupare i sinnet... Kan inte säga annat än att en knivad gris vid eftersök ger mig mer tillfredställelse på nåt vis.. Jag e nog skum! Eller en potentiell fara för samhället Nä, det är klart att en knivad gris sitter bättre i minnet, antar att du hade hund för nära och vad finns det då att välja på? Såg en i mitt tycke helsjuk film om grisjakt i australien, de släppte 3 hundar som höll fast grisen, sen vände de uppoch ner på grisen och knivade ihjäl den. Tror inte de avlossade mer än ett skott i hela filmen och det var mot en buffel, med typp en .222 eller .243
Publicerat Februari 19, 201115 yr 8 grisar är skjutna för egen del; 3 på åtel, 2 i spannmål/på vallar samt 3 för hund.
Publicerat Februari 19, 201115 yr 19st i hittillsdags, hälften åtel - hälften för hund, alltså kluven i den debatten MVH
Publicerat Februari 19, 201115 yr 19st i hittillsdags, hälften åtel - hälften för hund, alltså kluven i den debatten MVH Huh? 19/2 = 14,5 En gris som först sköts på åtel för att sedan skjutas för hund?
Publicerat Februari 19, 201115 yr Huh? 19/2 = 14,5 En gris som först sköts på åtel för att sedan skjutas för hund? Huh?
Publicerat Februari 19, 201115 yr Huh? 19/2 = 14,5 En gris som först sköts på åtel för att sedan skjutas för hund? matte är inte din grej va?
Publicerat Februari 19, 201115 yr Huh? 19/2 = 14,5 En gris som först sköts på åtel för att sedan skjutas för hund? Inte min grej heller kanske
Publicerat Februari 19, 201115 yr matte är inte din grej va? Å min gud, ja där ser man vad 3 timmars sömn pga spädbarn kan göra. Tror jag får revidera antalet grisar jag uppgav HAHA och nej, matte var inte min grej men så kass var jag ju aldrig