Publicerat Februari 19, 201115 yr Hmm.... jag försöker komma ihåg den gångna säsongen men det går så där.. jag har nog inte skjutit så många i år när jag tänker efter ... Jag kommer ihåg 6 stycken en kväll hos MKJ för Björne.... och två elaka suggor som försökte äta hundar, sedan var det några till för Björne och sedan några för Kolan och några i spannmålen.... några avlivade på stånd för andra hundar ....hmmm ja det är inte många och ändå kommer jag inte i håg dom.. om man skulle börja skriva upp ..
Publicerat Februari 19, 201115 yr Hmm.... jag försöker komma ihåg den gångna säsongen men det går så där.. jag har nog inte skjutit så många i år när jag tänker efter ... Jag kommer ihåg 6 stycken en kväll hos MKJ för Björne.... och två elaka suggor som försökte äta hundar, sedan var det några till för Björne och sedan några för Kolan och några i spannmålen.... några avlivade på stånd för andra hundar ....hmmm ja det är inte många och ändå kommer jag inte i håg dom.. om man skulle börja skriva upp .. Kul man kunde bidra till ett minne hos Y-jägaren. Den natten var du utan tvekan kung Själv har jag efter excelchecken fått ihjäl 107 svin som jag räknar som mina enbart. Ca 25 är skjutna utanför Sveriges gränser, den första redan 1989. Är en usel åteljägare och besöken blir allt färre, dock har jag skjutit över 30 på skyddsjakt i gröda. Endast ett knappt 20-tal för egna hundar så här långt, men hoppas på flera under nästa år.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Kul man kunde bidra till ett minne hos Y-jägaren. Den natten var du utan tvekan kung Själv har jag efter excelchecken fått ihjäl 107 svin som jag räknar som mina enbart. Ca 25 är skjutna utanför Sveriges gränser, den första redan 1989. Är en usel åteljägare och besöken blir allt färre, dock har jag skjutit över 30 på skyddsjakt i gröda. Endast ett knappt 20-tal för egna hundar så här långt, men hoppas på flera under nästa år. Ja det var en minnesvärd kväll till skillnad mot dom grisar man skjuter i "tjänsten" dom bringar sällan något långtstående minne..
Publicerat Februari 20, 201115 yr 2st en årsgris och en galt bäge på åtel men skulle vara sugen å testa min karelare på gris.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Skjöt min första svenska brungalt igår kväll. Första grisen på Örebro viltvårdsförenings marker, så nu kommer väl medlemmarna att stå i kö för plats vid skjutåteln. Ett års arbete med att anlägga åteln och låta det vara lugnt där, sen en halvtimme i tornet innan det small..... Nu har jag skjutit två..... på samma åtel. Och tidigare har jag skjutit en på hundjakt i Tyskland. Nu har jag skjutit tre..... på samma åtel.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare 33 St sen jan förra året Bor du på en svinfarm, eller..?
Publicerat Mars 16, 201115 yr Nu har jag skjutit två..... på samma åtel. Och tidigare har jag skjutit en på hundjakt i Tyskland. Nu har jag skjutit tre..... på samma åtel.
Publicerat Mars 19, 201115 yr början med viltsvinsjakt 1990 och har skjutit til i dag 218 men jag var ut i natt ca. 700 timmar per år der jag börja med Viltsvinsjakt - jävlar var det spenning! hälsningar stogalt
Publicerat Mars 19, 201115 yr Snygg vägg storgalt, skymtar en förmodat tjuvskjuten svensk älg på väggen också
Publicerat Mars 19, 201115 yr Snygg vägg storgalt, skymtar en förmodat tjuvskjuten svensk älg på väggen också tack så mycket, men hur kan man ser at det er svenska älg bara där man se en liten bit från tagg? men det stemmer! det er svenska älgar... jag trives i Sverige, har mycket vänner där och har bostad i mellansverige (dalarna).... tjuvskjute?? inte virkligen.... i en liten röd stuga skal vi bo nära vid sjö...
Publicerat Maj 4, 201115 yr 0 men jagar inte gris heller.. men är riktigt sugen på att komma iväg å testa på det