Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Övning i making bacon..

Featured Replies

Publicerat

Hur mycket blodsprängt får du på det, nu vet jag att vi inte jagar med samma kaliber, du har ju sån här tjejig kaliber och skjuter med och jag har 9,3 :D , men jag tycker att om jag har en träff i bog in och revben ut så är i stort sett hela bogen fördärvad, kör med 15 grams oryx.

• Svar 96
  • Visningar 7,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

gris ska jagas med hund.

Eller hur Musköt. :D

Så sant... :D

Publicerat

Hur mycket blodsprängt får du på det, nu vet jag att vi inte jagar med samma kaliber, du har ju sån här tjejig kaliber och skjuter med och jag har 9,3 :D , men jag tycker att om jag har en träff i bog in och revben ut så är i stort sett hela bogen fördärvad, kör med 15 grams oryx.

Tyvärr så blir det en del köttförstöring och det har hänt att jag kasserat bägge bogarna. Men jag har börjat skjuta sådana skott och har väldigt svårt att ändra på det... Jag har velat ha grisarna på åteln och är klockan mycket, så vill jag inte börja leta upp grisarna..

Om du tycker 30-06 är en tjejkaliber så okey med mig! ;) Kulan är Oryx och väger 11,6gr. Har haft funderingar på att byta kula, men den är än så länge alldeles för bra. -_-

Publicerat

Om du tycker 30-06 är en tjejkaliber så okey med mig! ;)

Du vet "den kallas för 30-fjoll6". det säger väl allt :D

Faktum är att den jakten som du och jag håller på med ger jag mig fan på att det fungerar lika bra med en .222:a. På natur/viltreservatet i närområdet där jag bor har de skjutit vildsvin med denna kalibern i många år, välplacerade skott i lugn och ro....

P.S jag har en .308 också, med samma kula som du använder D:S

Publicerat

Du vet "den kallas för 30-fjoll6". det säger väl allt :D

Faktum är att den jakten som du och jag håller på med ger jag mig fan på att det fungerar lika bra med en .222:a. På natur/viltreservatet i närområdet där jag bor har de skjutit vildsvin med denna kalibern i många år, välplacerade skott i lugn och ro....

P.S jag har en .308 också, med samma kula som du använder D:S

222:a? Säkert, men som sagt inte godkänt för vanliga jägare..

Publicerat
  • Författare

Jag har heller inget grövre än 30-06....

passar mig perfekt,

Jag har ju så känsliga o feminima nyckelben..

:P:D

Publicerat

Jag har heller inget grövre än 30-06....

passar mig perfekt,

Jag har ju så känsliga o feminima nyckelben..

:P:D

Kunde abslout inte tänka mig något annat.

Du vet, jag har ju mina 62 kg att lägga bakom min 9,3:a, så rekylen är inget jag oroar mig för....:D

Publicerat
  • Författare

Kunde abslout inte tänka mig något annat.

Du vet, jag har ju mina 62 kg att lägga bakom min 9,3:a, så rekylen är inget jag oroar mig för....:D

62 kilo :blink: Fy faen vilka nyckelben...

Publicerat

62 kilo :blink: Fy faen vilka nyckelben...

Nä, det är hela jag som väger det...(inklusive ölmagen)...jag har bara brutit nyckelbenen ett par gånger, men det var innan jag började med skytte...det är ju så att ett brutet ben blir ju starkare när det läker...

Publicerat
  • Författare

Nä, det är hela jag som väger det...(inklusive ölmagen)...jag har bara brutit nyckelbenen ett par gånger, men det var innan jag började med skytte...det är ju så att ett brutet ben blir ju starkare när det läker...

Man kan väl inte väga 62 kilo med ölmage..

Du får äta mer gris!

Tunnis! ;)

Själv går jag nog faen över 3 siffrigt snart om det inte händer nått så jag får ut o röra på mig inom kort...

Hundförbudet från julafton blev katastrof för min viktkurva... -_-

Publicerat

Man kan väl inte väga 62 kilo med ölmage..

Du får äta mer gris!

Tunnis! ;)

Själv går jag nog faen över 3 siffrigt snart om det inte händer nått så jag får ut o röra på mig inom kort...

Hundförbudet från julafton blev katastrof för min viktkurva... -_-

Men...e du liksom inte gammal och har börjat lägga på dig? Jag är ju bara 39 om en vecka....OBS! jag tränar inget mer än vad jag rör mig i skogen..är ju sån här..sporthatare....och så som du ränner runt borde vi andra nästan få ha ett mikroskåp för att se dig :rolleyes:

Jag äter inget annat än gris...och pizza...och kebabbtallrik...och hamburgare...och dricker öl....har nästan gjort av med ett halvt flak Royal export smuggelöl ikväll och det börjar bli lite kämpigt med tangentbordet, men jag ska bara fora imorgon så det är lungt.

Publicerat
  • Författare

Men...e du liksom inte gammal och har börjat lägga på dig? Jag är ju bara 39 om en vecka....OBS! jag tränar inget mer än vad jag rör mig i skogen..är ju sån här..sporthatare....och så som du ränner runt borde vi andra nästan få ha ett mikroskåp för att se dig :rolleyes:

Jag äter inget annat än gris...och pizza...och kebabbtallrik...och hamburgare...och dricker öl....har nästan gjort av med ett halvt flak Royal export smuggelöl ikväll och det börjar bli lite kämpigt med tangentbordet, men jag ska bara fora imorgon så det är lungt.

du borde nog avmaska dig ;)

Jag är kock till yrket.... hur trovärdig är en smal sådan ? :D

Har som det heter grov benstomme oxå... 46 till sommarn... o få bort de kilo som fastnar blir bara svårare o svårare..

Normalt brukar jag va i rätt bra skick när jaktsäsongen är över men den tog ju slut allt för tidigt...

Publicerat

Bildbevis på bägge, tack! ;)

Publicerat

du borde nog avmaska dig ;)

Jag är kock till yrket.... hur trovärdig är en smal sådan ? :D

Har som det heter grov benstomme oxå... 46 till sommarn... o få bort de kilo som fastnar blir bara svårare o svårare..

Normalt brukar jag va i rätt bra skick när jaktsäsongen är över men den tog ju slut allt för tidigt...

Ja, ni kockar har det inte lätt, hur är det med tänderna? De brukar väl ryka på en kock rätt så fort....förresten vet du vad det värsta med att vara kock vid en flygplanskrasch är?

Oftast hittas kockpitten flera hundra meter från resten av flygplanet :lol:

Publicerat

Bildbevis på bägge, tack! ;)

Grisen väger 90 kg. (Den till höger i bild)

post-2744-0-46277900-1298066662_thumb.jp

Publicerat

Grisen väger 90 kg. (Den till höger i bild)

Bra Tikka, jag hade jävligt svårt att se annars...

Publicerat

Bra Tikka, jag hade jävligt svårt att se annars...

Bara en säkerhetsåtgärd.....har ju blivit kallad ett och annat i mitt liv :blush:

Publicerat

Bara en säkerhetsåtgärd.....har ju blivit kallad ett och annat i mitt liv :blush:

Va!! Har de varit stygga mot dig! :angry:

Publicerat

Va!! Har de varit stygga mot dig! :angry:

Mycket....

Publicerat
  • Författare

BIldbevis...

Tja.. eller ...nä.. jag finns redan på bilder i Forat...

Den som söker han finner :blink: utan F dårå... :huh:

Publicerat

Är väl som vanligt när det gäller grisar, det blandas slaktvikt och levandevikt... ;):lol:

Publicerat

Är väl som vanligt när det gäller grisar, det blandas slaktvikt och levandevikt... ;):lol:

Du menar att om vi tar min levandevikt och NS slaktvikt så väger vi lika?:rolleyes:

Sorry NS, kunde inte låta bli.

Publicerat
  • Författare

Du menar att om vi tar min levandevikt och NS slaktvikt så väger vi lika?:rolleyes:

Sorry NS, kunde inte låta bli.

Jepp!

Publicerat

Jag ska väl inte kasta glas i stenhus... :blush:

Var på läkarundersökning i veckan. Hade gått upp 3kg sen samma tid i fjol. (vägde ju för mycket redan då)

Men allt går att skylla på snön och hundjaktsförbudet. ;)

Publicerat

Vilka svepskäl... :huh:

F-n om jag inte också sitter i ett glashus... :blush: