Publicerat Februari 17, 201115 yr Vanliga forister och moderatorer/administratörer på samma våglängd! Sånt gillar jag!!
Publicerat Februari 18, 201115 yr Håller helt med här. Även om forumverksamheten, generellt, har förbättrats överallt på internet så är det osedvanligt bra stämning och anda på Jaktsidan. Bra, trevliga och ofta mycket insiktsfulla kommentarer och beröm. Eventuell kritik och den typen av kommentarer sker på ett konstruktivt sätt. Precis som det ska vara.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ja jag blir glad varje gång jag går in på denna sida. Vackert är det
Publicerat Februari 18, 201115 yr Tack grabbar! jag blir ju alldeles rörd Men ni förtjänar också en klapp på axeln
Publicerat Februari 18, 201115 yr Kan inte annat än att hålla med, men på något sätt så känns det ändå som att jag hellre tillbringar tid på storebrodern robsoft. Det känns som att det är fler nybörjare som törs uttala sig här och samma frågor dyker upp titt som tätt som t.ex. vilken studsare man som nybakad jägare skall köpa osv. Om man däremot vill retas och är på det humöret så har man inget att komma med på jaktsidan utan istället blir man hänvisad till grannforumet. Fast man kanske är en blandning av besserwisser och en retsticka också... Mvh!
Publicerat Februari 18, 201115 yr Har ingen erfarenhet av detta forum ännu, varit medlem länge men inte aktiv, om vi väntar ett tag så kommer jag också att uttala mig. MEN, förhoppningarna är stora.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Kan inte annat än att hålla med, men på något sätt så känns det ändå som att jag hellre tillbringar tid på storebrodern robsoft. Det känns som att det är fler nybörjare som törs uttala sig här och samma frågor dyker upp titt som tätt som t.ex. vilken studsare man som nybakad jägare skall köpa osv. Om man däremot vill retas och är på det humöret så har man inget att komma med på jaktsidan utan istället blir man hänvisad till grannforumet. Fast man kanske är en blandning av besserwisser och en retsticka också... Mvh! Andan är kanon här men om Dunderklump vill retas så testa mig. Du får kanske mer än du kan svälja
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ja, vad ska man säga? Det är ju inte alla forum där man utan vidare tvekan kan tänka sig att träffa majoriteten av deltagarna IRL.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Ja, vad ska man säga? Det är ju inte alla forum där man utan vidare tvekan kan tänka sig att träffa majoriteten av deltagarna IRL. Är ni så få här?
Publicerat Februari 18, 201115 yr Är ni så få här? Det ligger mer i detta än du tror! Jag har erfarenhet från ganska många forum (har själv ett med 30000 medlemmar) och det finns en "kritisk massa". Ettforum som blir "för stort" tappar commynity-känslan och intriger och trolling blir vanligare...
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ja, vad ska man säga? Det är ju inte alla forum där man utan vidare tvekan kan tänka sig att träffa majoriteten av deltagarna IRL. Och det säger inte lite när han har träffat mig TVÅ gånger och druckit öl Men men http://www.facebook.com/search.php?q=jaktsnack&init=quick&tas=0.15391858421870796&ref=ts#!/pages/vi-som-ogillar-moderatorerna-p%C3%A5-jaktsnack/112583208752932 OBS jag är inte medlem men fick tipset av en moderator här :lol: :lol:
Publicerat Februari 18, 201115 yr Författare Det ligger mer i detta än du tror! Jag har erfarenhet från ganska många forum (har själv ett med 30000 medlemmar) och det finns en "kritisk massa". Ettforum som blir "för stort" tappar commynity-känslan och intriger och trolling blir vanligare... Detta kommer också att växa till sig. Ta lärdom.... För ett par år sedan skrev jag mycket på ett annat jaktforum (inte robsoft) och där var jag även moderator. Det forumet blev aldrig större och att jag slutade där berodde på olika saker som inte hör hemma här..! Skit samma och jag tror detta forumet ligger bra till, innan det får växtvärk... Men som det är nu, med den gemenskapen, får vi hoppas det dröjer!
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ja, vad ska man säga? Det är ju inte alla forum där man utan vidare tvekan kan tänka sig att träffa majoriteten av deltagarna IRL. Ja och vem trodde att man skulle träffa en tunnhårig dvärgbandmask från värmland
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ja och vem trodde att man skulle träffa en tunnhårig dvärgbandmask från värmland
Publicerat Februari 18, 201115 yr Ja och vem trodde att man skulle träffa en tunnhårig dvärgbandmask från värmland För att vara en tvättäkta pudelrockare så har du rätt klent hårsvall själv Detta forum växte rätt rejält för ett par år sedan, Jag blev med i början av den vågen, det föregick en del diskussioner då om att det blev urvattnat och att den intima stämningen försvann. Men nu har det stabiliserats och det finns rätt många hardcoreforumdeltagare i olika grupperingar, men en gemensam nämnare är ändå att rätt många tar kontakt och faktiskt träffas mer eller mindre regelbundet. JS är mer än bara ett forum på nätet, och det tycker jag personligen är rätt häftigt.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag har ju som sagt varit medlem något år, men inte aktiv....har hållt mig till ett annat forum av olika anledningar... Hur ligger nivån på hmmm, va ska man säga...spexigheten här då? Finns det folk med glimten i ögat som kan ta lite skit på rätt sätt (som ett skämt) eller är det bara strykta kostymer och slips som gäller?
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag har ju som sagt varit medlem något år, men inte aktiv....har hållt mig till ett annat forum av olika anledningar... Hur ligger nivån på hmmm, va ska man säga...spexigheten här då? Finns det folk med glimten i ögat som kan ta lite skit på rätt sätt (som ett skämt) eller är det bara strykta kostymer och slips som gäller? Du kanske ska läsa om ett par av inläggen innan i denna tråden?
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag har ju som sagt varit medlem något år, men inte aktiv....har hållt mig till ett annat forum av olika anledningar... Hur ligger nivån på hmmm, va ska man säga...spexigheten här då? Finns det folk med glimten i ögat som kan ta lite skit på rätt sätt (som ett skämt) eller är det bara strykta kostymer och slips som gäller? Behöver du verkligen fråga? Man följer med "flödet" (Go with the flow)...
Publicerat Februari 21, 201115 yr En grej som jag tror är en viktig komponent i att klimatet trots allt är jävligt bra är att anonymiteten är avdramatiserad. Många av oss har totalt lämnat den därhän och dessutom så finns en ganska flitig aktivitet irl vilket tenderar motverka tjafs och bråk. Undra om vi inte ska utse jaktsnacks mysfarbror eller något, röstar på Skuris Han är dock långt ifrån den enda som hittat på och kört div race mer eller mindre enbart för forumets medlemmar. När sen så pass många känner varandra irl så skapar det ringar på vattnet avseende stämning osv vilket gör att det blir ett lugnare och mer "familjärt" klimat.. detta och möjligen en jävligt låg tolleransnivå mot troll / Puss!