Publicerat Maj 5, 201214 yr Mitt första rådjur, ett kid, trampades upp i Toarp hösten -91 med hjälp av en stötande Vorsteh vid namn Zicko (Ja fy faan, Zicko - vilken hjälte ). Därefter har det skjutits något rådjur i stort sett varje år. Aldrig skjutit någon guldbock men det kommer säkert så småningom. Rådjurspyrchen är i övrigt något jag gärna låter ungdomar få komma och pyssla med. Börjar vi däremot snacka rådjursjakt med drivande hund............."Back off, bitches!" :lol:
Publicerat Maj 5, 201214 yr Har skjutit noll rådjur..(ska bättras på 16Aug) dock 2siffrigt vad gäller Dov men det är en annan historia
Publicerat Maj 5, 201214 yr Även jag hör till den skaran jägare som fick uppleva rådjursboomen när rävskabben svepte över sverige i slutet på 80 talet. utan att titta i gamla jaktnoteringar gissar jag på nånstans mellan 50 - 80 rådjur. en guld och en brons samt en drös strax under medalj. Numera skjuter jag ca tio dovhjortar mellan varje nerlagt rådjur. Lägger med en bild på trofèhörnan. Har nu rotat igenom gamla papper och jaktkartor. Annandag jul 84 första haren. första rådjuret 85. första dovhjorten 6 januari 90. Totalt 95 rådjur, 100 dovhjortar, 10 älgar, 8 rävar, 20 harar, 2 grävlingar, 20gäss, 150 ringduvor. Redigerad Maj 6, 201214 yr med kkjon