Publicerat Februari 25, 201115 yr Hojsan! Att veta vad man får jaga ,hur man skall jaga det, vilka tider osv osv är ju saker man måste lära sig innan man sätter sig i skogen o jagar, så den teoretiska biten är näst först i vad som kommer vad. Viljan att jaga tror jag kommer först och i o med det viljan att lära sig om de olika djuren, för o veta just ovan nämnda vilket resulterar i en jägarexamen tex. tror också på det motsatta då det hör ihop med hur du är som person, dvs är du teoretiskt eller praktiskt lagd , för mig praktiskt lagd och vet inte riktigt hur jag skall förklara men " kände i mig" att jakt , djur o natur är för mig o då kom också en jägarexamen, var även scout , frivillig i flygvapnet o hemvärnare så skogen lockar . o i det andra fallet tror jag att, "jag vill lära mig om alla/allt med djuren och skogen" o börjar studera böcker o åker ut i skogen och omsätter teori med egen erfarenhet o i förlängningen kommer jakten in i bilden med en jägarexamen . mina tankar en fredag ..( som sagt är inte teoretiker så har lite svårt o få ut vad som finns i huvudet på rätt sett) MVH Eas Hehe, du vet väl varöfr föräldrarna lämnar ungarna hos scouterna.... ...de orkar inte med dem! Råkade säga det till en scoutunge en gång när jag reste mitt 3:e tält på en ö i skärgården....det tog inte så lång tid innan scoutledaren kom och snackade med mig (detta var efter att den xtremt jobbiga scoutungen talade om för mig vad en tältpinne kunde göras av för alternativa material om originalet skulle gå sönder)...Heeeeela min dag var räddad då