Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Har ett Radeon 9800 AIW-kort i datorn vilket gör det möjligt att köra över filmer från videokamera, video etc. till datorn. Helt perfekt. Sen redigerar man med Pinnacle studio 9. Men med dagens avancerade digitalkameror så kan man ju filma med väldigt bra kvalitet, bara man har stort minneskort i kameran så kan man ta rätt så länga videosekvenser med dem. Har en Canon Ixus750 som jag köpte i höstas och den har mycket bra kvalitet även på video.
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Inte med Jorma. En av hans grabbar var förbi här för ett par veckor sedan (Nalas husse).
Publicerat Mars 6, 200620 yr Inte med Jorma. En av hans grabbar var förbi här för ett par veckor sedan (Nalas husse). Ok, Tror du att dem parar Tamka med Aamor till våren? Mvh
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Jo, den uppfattningen fick jag i alla fall. Men vi får se det skulle nog bli en väldigt intressant kombination.
Publicerat Mars 6, 200620 yr Jo, den uppfattningen fick jag i alla fall. Men vi får se det skulle nog bli en väldigt intressant kombination. Jag förstår inte varför han skulle dra in Oulujärven Heppu dit nu istället för Aamor? Men Heppu är ju steril, så han gener får nog föras vidare av Kessu
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Nä, det var ju märkligt. Trodde nog de skulle parat Aamor och Tamka redan då, men så blev det ju inte. Jag känner inte alls till den där Heppu. Edit: Kollade lite på finska databasen, och det är ju många bra hundar i linjerna. Många svenska hundar med. http://www.spj.fi:8090/dogi-spjkkk/00002/0.../02&depth=8
Publicerat Mars 6, 200620 yr Nä, det var ju märkligt. Trodde nog de skulle parat Aamor och Tamka redan då, men så blev det ju inte. Jag känner inte alls till den där Heppu. Han tänkte ju först para Tamka våren 2005, men sedan vela han vänta tills hösten och se om han får henne till färdig JCH. Sedan fick jag reda på att han skulle para med Aamor i höstas och bokade parningsvalp där av Kjell. Men sedan ringde Kjell åt mig och sa att Jorma hade paratas med Heppu. Hoppas han kan bestämma sig nu. Vet du om han tänker jaga med Jörö i höst? Mvh
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Vet faktiskt inte. Jörö börjar bli en gammal man , men han hängde med bra i höstas i alla fall. Han är född i maj 1994. Duktig älghund som även ställt björn vid flera tillfällen. tyvärr så har det inte skjutits björn undan han då kvoten alltid varit fylld vid de tillfällena. Har för mig att Jorma även hade en kullbror till Jörö som han jagade björn med. Den hunden blev så illa tilltygad av björn och den fick avlivas.
Publicerat Mars 6, 200620 yr Vet faktiskt inte. Jörö börjar bli en gammal man , men han hängde med bra i höstas i alla fall. Han är född i maj 1994. Duktig älghund som även ställt björn vid flera tillfällen. tyvärr så har det inte skjutits björn undan han då kvoten alltid varit fylld vid de tillfällena. Har för mig att Jorma även hade en kullbror till Jörö som han jagade björn med. Den hunden blev så illa tilltygad av björn och den fick avlivas. Men är det bara jag som tror att Jorma någon gång gjort hål i en björn?
Publicerat Mars 6, 200620 yr Du som kan riktiga finskan: Mitä mieltä olette tästä nykyisestä näyttelykäytännöstä, sertin saa, kunhan ulkomuotoa on, vaikka junioriluokassa...verrattuna "Ruotsin malliin", jossa sertin saa vain käyttöluokan koira. Useampikin serti on jaossa samassa näyttelyssä, jos taso on kova. Itse "kallistuisin" Ruotsin malliin, tosin kokemusta on pelkästä hyvän ulkomuodon omaavastakin, mutta haukkumattomasta. Jag förstår ju sammanhanget och vad han menar men skulle du kunna översätta. Tycker också det är korkat i Finland med att bara en hund får cert. Mvh
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Du som kan riktiga finskan:Mitä mieltä olette tästä nykyisestä näyttelykäytännöstä, sertin saa, kunhan ulkomuotoa on, vaikka junioriluokassa...verrattuna "Ruotsin malliin", jossa sertin saa vain käyttöluokan koira. Useampikin serti on jaossa samassa näyttelyssä, jos taso on kova. Itse "kallistuisin" Ruotsin malliin, tosin kokemusta on pelkästä hyvän ulkomuodon omaavastakin, mutta haukkumattomasta. Jag förstår ju sammanhanget och vad han menar men skulle du kunna översätta. Tycker också det är korkat i Finland med att bara en hund får cert. Mvh Får försöka: "Vad tycker du om det nuvarande förfaringssättet på utställningarna, man får cert om man ser bra ut, fastän i juniorklass....jämfört med den "svenska modellen", där cert endast utdelas till hund i jaktklass (tror de menar det, egen not.) Flera cert kan utdelas i samma utställning om standarden är hög (alltså många bra hundar). Själv så lutar jag åt/stödjer den svenska modellen, har erfarenhet av hund som har bra yttre fast som inte skäller. Svårt att översätta detta ordagrannt, fast innebörden av budskapet uppfattade jag som ovan.
Publicerat Mars 6, 200620 yr F.Ö åker jag 26 Mars och väljer ut min valp. Hämtar den veckan senare. Mvh
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Nice. Lycka till med valpen. Vilken kombination tog du av? Du skrev det tidigare men jag har glömt.... ???
Publicerat Mars 6, 200620 yr Författare Du får ta och ställa ut valpen på Arcus i juni så man får komma dit och titta på underverket. 8)
Publicerat Mars 6, 200620 yr Nice. Lycka till med valpen. Vilken kombination tog du av? Du skrev det tidigare men jag har glömt.... ??? Efter FINJCH MOLSSIN REPE (E. FINJCH Vouttajan Eppu U. Walkers 2x1:a pris) Undan J HONKIKORVEN HILLA (E. FINJCH Korpisoturin Leevi U. FINJCH Honkikorven Reeta kr-96 kr-98) Tror det kan bli mycket björnintresse från denna parning, Hillas bror Kaato skäller björn och har fått 1:a diplom i Ryssland på björnprov. Leevi skällde björn och har gett några avkommor som har 1:a på björnprov. Walkers är det skjutet 2 st björnar för. Reetas pappa Suopellon Ressu har vi ju pratat lite tidigare om. Så man får hoppas! Nja, inte blir det till sommaren. Men nästa vinter i Överkalix. Mvh
Publicerat April 18, 200719 yr Författare Är det så att Du kan skicka upp en bif. fil för älgstånd det ser man live någon gång då och då. Skulle vara kul att se björnståndet som Norma skrev om. lsjonsson, hittade en video på detta på youtube (bra tag sedan du skrev inlägget, men i alla fall så är den här): http://www.youtube.com/watch?v=RrDzFnkM0Ls
Publicerat April 19, 200719 yr lsjonsson, hittade en video på detta på youtube (bra tag sedan du skrev inlägget, men i alla fall så är den här):http://www.youtube.com/watch?v=RrDzFnkM0Ls Tack kompis! Den var bra!
Publicerat April 19, 200719 yr lsjonsson, hittade en video på detta på youtube (bra tag sedan du skrev inlägget, men i alla fall så är den här):http://www.youtube.com/watch?v=RrDzFnkM0Ls Skulle varit hur kul som hellst att fått vara med denna hund på riktig björnjakt...tror jag inte sett häftigare björnhund.
Publicerat April 19, 200719 yr Vilken hund! han spöar ju upp björnen i början, hur många björnar har skjutits för den hunden?
Publicerat April 19, 200719 yr Vilken hund! han spöar ju upp björnen i början, hur många björnar har skjutits för den hunden? Tvåsiffrigt..