Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kedjebjörn Ryssland

Featured Replies

Publicerat
Tvåsiffrigt..

vet du exakt hur många? det är ju ganska stor skillnad på 10 och 99 st .

• Svar 56
  • Visningar 6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
vet du exakt hur många? det är ju ganska stor skillnad på 10 och 99 st .

1,5 ;):D :D

Publicerat

Stabil björnhund  ;D

Publicerat

Får väl en massa skit nu men det tar jag. Stackars björn. Syns lång väg att den vill bara komma iväg o slippa hunden. Skulle nog klassa detta som djurplågeri faktiskt.

Publicerat

Jupp, men lite annan etik i ryssland.

Publicerat
1,5 ;):D :D

;D ;D aha! de är så de ligger till ;)

hurvida det är är djurplågeri eller inte tänker jag inte gå in på, men tänk på alla grishägn där det testas hundar,är inte det djurplågeri???dom sitter ju inte fast i kedja förståss men iaf,det är det ingen som säger nått om ??? ???

Publicerat
Får väl en massa skit nu men det tar jag. Stackars björn. Syns lång väg att den vill bara komma iväg o slippa hunden. Skulle nog klassa detta som djurplågeri faktiskt.

Gränsen här lite luddig, jag ska inte kasta skit, alla har rätt till åsikt, visst björnen är kedjad men har bra spelrum och är fysiskt i överläge, karelaren har ett mentalt överläge och tar för sig ordentligt, men jag är ganska säker på att han inte tar någon större fysisk skada av, sen han får nog utstå betydligt tuffare matcher i det vilda livet under en fight mot en annan björn, ser man mer generellt på det hela så har han nog skrämt och tuffsat till fler hundar än han blivit lidande av.

Jag kan förstå de ryska björnprovens betydelse för att få fram bra björnhundar och ska man dra en parallell till så brukar se del björnar ryka ihop även under svenska björnprov och vilka fighter utspelar sig under jord i jakt på räv och grävling eller lösspringande familjehundar som tar rådjur och harar.

Jag håller inte med om djurplågeri om provet i stort då detta är en hund i klar överkant, klart över marginalen sen man drifta detta ända till ve*****nas symbolik.