Publicerat April 19, 200719 yr Tvåsiffrigt.. vet du exakt hur många? det är ju ganska stor skillnad på 10 och 99 st .
Publicerat April 20, 200719 yr vet du exakt hur många? det är ju ganska stor skillnad på 10 och 99 st . 1,5 :D
Publicerat April 20, 200719 yr Får väl en massa skit nu men det tar jag. Stackars björn. Syns lång väg att den vill bara komma iväg o slippa hunden. Skulle nog klassa detta som djurplågeri faktiskt.
Publicerat April 20, 200719 yr 1,5 :D ;D ;D aha! de är så de ligger till hurvida det är är djurplågeri eller inte tänker jag inte gå in på, men tänk på alla grishägn där det testas hundar,är inte det djurplågeri???dom sitter ju inte fast i kedja förståss men iaf,det är det ingen som säger nått om ??? ???
Publicerat April 20, 200719 yr Får väl en massa skit nu men det tar jag. Stackars björn. Syns lång väg att den vill bara komma iväg o slippa hunden. Skulle nog klassa detta som djurplågeri faktiskt. Gränsen här lite luddig, jag ska inte kasta skit, alla har rätt till åsikt, visst björnen är kedjad men har bra spelrum och är fysiskt i överläge, karelaren har ett mentalt överläge och tar för sig ordentligt, men jag är ganska säker på att han inte tar någon större fysisk skada av, sen han får nog utstå betydligt tuffare matcher i det vilda livet under en fight mot en annan björn, ser man mer generellt på det hela så har han nog skrämt och tuffsat till fler hundar än han blivit lidande av. Jag kan förstå de ryska björnprovens betydelse för att få fram bra björnhundar och ska man dra en parallell till så brukar se del björnar ryka ihop även under svenska björnprov och vilka fighter utspelar sig under jord i jakt på räv och grävling eller lösspringande familjehundar som tar rådjur och harar. Jag håller inte med om djurplågeri om provet i stort då detta är en hund i klar överkant, klart över marginalen sen man drifta detta ända till ve*****nas symbolik.