Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad dricks i kväll

Featured Replies

Publicerat

Finns öl, Whisky och vin tråd varför inte skapa en tråd med diverse dricka.

Julmust av olika märken påskmust alkoholrelaterade dricka källvatten som smakar ljuvligt när man är törstig eller allt som rinner ner för strupen.

Drack Cuba cola till middagen och det är den cola som samakar bäst.

Just nu så sitter jag och drömmer tillbaks till Kreta med en Ouzo i näven.

Lasse

Publicerat

Tar en kaffe och lite diplomatico fint som tusan

Publicerat

Några kalla öl och ett par glas rött har det blivit i kväll.

Publicerat

Här dricks de glögg av olika sorter. Lite vodka har smugit sig ner i den tyska varianten också så jag bestämde mig för att försöka få ihop kombin vilket verkade vara omöjligt då jag var nykter så vi får hur det går nu:P

Publicerat

1 Jämtlands Bärnsten, 1 Hell, 1 President. Allt till en god middag på Depå Grande i Rissna. Jobbkonferens. F-n vad kul det var att tidigare idag ratta rallytrimmad 740 med fulldubbade rallydäck på isbana :D

Skickat från androidtelefon via Tapatalk Pro

Publicerat

Så här en lördag morgon,(förmiddag)så har det blivit en kopp varm blåbärssoppa och några koppar kaffe :lol:

Publicerat

Igår blev det en Mariestad 3,5 till maten. "toppade" detta med ett glas Trocadero :blink:

Idag Kaffe till frukost.

Publicerat

Vet ej exakt vad som kommer drickas ikväll, men spännande blir det. Ska på blindprovning med whiskyklubben där vi kommer avsmaka 6 olika whisky till att börja med :wub:

Publicerat

Här dricks de glögg av olika sorter. Lite vodka har smugit sig ner i den tyska varianten också så jag bestämde mig för att försöka få ihop kombin vilket verkade vara omöjligt då jag var nykter så vi får hur det går nu:P

Ett bra tips är att hälla Jägermeister i glöggen... fantastiskt gott!

Publicerat

Ett bra tips är att hälla Jägermeister i glöggen... fantastiskt gott!

?? Är Jägermeister någonsin gott?? :huh:

Ikväll ska jag på 30-årskalas, men kompisarna som man skulle dit med har visst fått seriösa bilproblem på vägen dit så vi blir visst lite sena... :rolleyes: Men jag håller mig nog nykter ikväll för ryggen är inte så bra. Blir nog Fanta eller nåt..

Publicerat

Kvällens dricka är Swedish Elk Brew :)

Publicerat

kww roodeberg

Publicerat

Gravöl vilket även LB borde göra med tanke på Leksand

Publicerat

Gravöl vilket även LB borde göra med tanke på Leksand

Det är inte bara han som dricker gravöl :(

Sofiero får duga en sån här tung kväll.

Publicerat
  • Författare

Det är inte bara han som dricker gravöl :(

Sofiero får duga en sån här tung kväll.

Känns som gravöl även om jag dricker en god ale. :(

Lasse

Publicerat

Gravöl var ordet sa Bull! :angry:

Publicerat

Ikväll blir det groggar med cola och lite olika sorters sprit, tömmer ut alla slattar av rom och vodka från barskåpet.

Publicerat

Just nu så sitter jag och drömmer tillbaks till Kreta med en Ouzo i näven.

Var på STA (Short Term Assignment) i Aten 2003 och drack min beskärda del av Ouzo. Problemet var att finnarna från vår konkurrent (Comptel) satt och hängde på Ouzerierna till fyra på morgonen dan innan jobb hos kund :o Men de fixade det som finnar ska. Även tjejerna :ph34r: Otroligt...

Publicerat

laphroag

Andreas

Publicerat
  • Författare

laphroag

Andreas

Går in under Whisky tråden. :wub:

Lasse

Publicerat

Gick en match mot nykterheten ikväll. Inledde starkt med en strawberry daiquiri. Mötte lite motstånd, varför jag mötte upp med en cuba libre. Kände mig segerviss efter denna och körde vidare på kommunisttemat med 2 Fidel Castro. Motståndaren fick dock in två hårda levelslag och jag fick gå i guard med hjälp av 2 kopparbergs 7.0 cider. Vitaminhalten i dessa gjorde att jag kom tillbaka och med hjälp av en swedish elk brew gick jag på knock out. Fanns tyvärr lite liv kvar i min motståndare och jag var tvungen att attackera med en klassisk stinger. Detta ledde till seger!! I denna kamp är man tyvärr bara en kortvarig segrare. För att inte motståndaren ska hämnas i morgon bitti består resten av kvällen av pepsi samt vatten.

Publicerat

Gick en match mot nykterheten ikväll. Inledde starkt med en strawberry daiquiri. Mötte lite motstånd, varför jag mötte upp med en cuba libre. Kände mig segerviss efter denna och körde vidare på kommunisttemat med 2 Fidel Castro. Motståndaren fick dock in två hårda levelslag och jag fick gå i guard med hjälp av 2 kopparbergs 7.0 cider. Vitaminhalten i dessa gjorde att jag kom tillbaka och med hjälp av en swedish elk brew gick jag på knock out. Fanns tyvärr lite liv kvar i min motståndare och jag var tvungen att attackera med en klassisk stinger. Detta ledde till seger!! I denna kamp är man tyvärr bara en kortvarig segrare. För att inte motståndaren ska hämnas i morgon bitti består resten av kvällen av pepsi samt vatten.

Själv har jag också en elk brew på kylning i kylskåpet... Får se vad den smakar efter jobbet imorgon... ;)

Publicerat
  • Författare

:D :D :D

Publicerat

Inledde kvällen med säkert 4-5 koppar äckelkaffe från automaten på jobbet. Ruttnade på det och tänkte nu avsluta sista timmens jobb med choklad ur samma automat.

Svarade på ett samtal på en "vid sidan om" linje in på jobbet här om dagen.. Företaget som ställt hit automaten undrade om det var dags att fylla på kaffe månde?

Rikard hade lekstuga, i denna kaffekonservativa ankdam kommer total anarki att råda i två månader framöver då jag beställde Zoeag Skånerost till automaten :wub: Företaget skulle skicka en tekniker som kalibrerar om maskin för detta starkare och ädlare kaffe... kommer att bli ett liv utan dess like här på jobbet när bomben briserar :wub::wub::lol:

Då jag inte sköter detta i vanliga fall och de som gör det var borta så kunde jag beställa lite kakor med, hur skulle jag kunna veta att arbetsgivaren bara fixar fika? :rolleyes::blink::lol:

Publicerat

Inledde kvällen med säkert 4-5 koppar äckelkaffe från automaten på jobbet. Ruttnade på det och tänkte nu avsluta sista timmens jobb med choklad ur samma automat.

Svarade på ett samtal på en "vid sidan om" linje in på jobbet här om dagen.. Företaget som ställt hit automaten undrade om det var dags att fylla på kaffe månde?

Rikard hade lekstuga, i denna kaffekonservativa ankdam kommer total anarki att råda i två månader framöver då jag beställde Zoeag Skånerost till automaten :wub: Företaget skulle skicka en tekniker som kalibrerar om maskin för detta starkare och ädlare kaffe... kommer att bli ett liv utan dess like här på jobbet när bomben briserar :wub::wub::lol:

Då jag inte sköter detta i vanliga fall och de som gör det var borta så kunde jag beställa lite kakor med, hur skulle jag kunna veta att arbetsgivaren bara fixar fika? :rolleyes::blink::lol:

:D

Ibland skall man ju passa på säger dem... ;):lol: