Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Attans också, bössbytar tankar!

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ett sätt att komma vidare är ju att åka till en skytteinstruktör. Kostar en slant men jag ger mig fassen på att det gör mer nytta för ditt skytte än att du byter bössor utan att veta varför det inte går bättre.

Håller med RW då slår du två flugor i en smäll. Du får tips som kommer hjälpa dig till bättre skytte samt svar på om bössan passar.

/Petter

Har ett planerat besök till Susegården planerat tillsammans med jakt & viltvårds föreningen jag är med i. Förhoppningsvis kommer man snappa upp ett och annat när man är där.

Det är ett litet tag tills dess (april), men jag ser fram emot det.

Publicerat

Ta en fundering på vilka duvor du missar med. Är det rakt frångående eller sidoskotten?

Publicerat
  • Författare

Ta en fundering på vilka duvor du missar med. Är det rakt frångående eller sidoskotten?

Något som jag observerade just i lördags var att duvorna som stack ordentligt åt vänster tog jag varje gång, med bra träffar (bara pulver kvar) medan i stora drag alla andra duvor (rakt-ifrån-gående och höger-gående) i bästa fall träffades med några fåtal hagel (2 eller 3 delade duvor) men oftast missade jag dem helt.

Är det någon förstå-sig-på-are som kan dra någon slutsats från detta?

Värt att notera är att jag är högerskytt.

Publicerat

Kan vara så enkelt att du helt enkelt står fel med kroppen och låser upp dig, så att säga. Resultatet kan bli att man svingar med armarna istället för att jobba med bålen. Jag har väldigt svårt att förklara hur man ska stå, men en instruktör skulle nog göra susen.