Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den ultimata tändhattsisättarlösningen

Featured Replies

Publicerat

Finessen med en handjagare är ju att man kan sitta och kolla på TV eller nåt annat, samtidigt som man knallar 100 hylsor. DET FUNKAR INTE med Lees nya!

Publicerat

Finessen med en handjagare är ju att man kan sitta och kolla på TV eller nåt annat, samtidigt som man knallar 100 hylsor. DET FUNKAR INTE med Lees nya!

Vad är det för skillnad på den nya och den gamla modellen? Har enbart testat den gamla (tror jag) för flera år sen hemma hos exabit.

Publicerat
  • Författare

Vad är det för skillnad på den nya och den gamla modellen? Har enbart testat den gamla (tror jag) för flera år sen hemma hos exabit.

Kan visa dig imorgon :rolleyes:

Publicerat

Den gamla kan du ladda och bara klämma i knallarna utan att behöva tänka mer än att det ska ramla in en ny knall ovanför pistongen.

Så går det inte att göra längre! Nu hamnar knallen i total frihet, innan den hamnar på pistongen. I frihet menas att den kan tappas i byxorna på dig eller på golvet. Allt beror på hur du håller verktyget.

Publicerat

Kan visa dig imorgon :rolleyes:

Tack gärna! :)

Den gamla kan du ladda och bara klämma i knallarna utan att behöva tänka mer än att det ska ramla in en ny knall ovanför pistongen.

Så går det inte att göra längre! Nu hamnar knallen i total frihet, innan den hamnar på pistongen. I frihet menas att den kan tappas i byxorna på dig eller på golvet. Allt beror på hur du håller verktyget.

Ok tack för det... Får en handpåläggning idag så då ser jag det du syftar på med eget brunöga.

Publicerat

Jag har handhållen RCBS och LEE men bägge ligger i en låda och samlar damm :P

Den ultimata är bänkmonterad RCBS jag diggar den och går så fort att sätta hattarna att jag inte finner nöje att sitta framför TVen och klämma.

Lee-grunkan kan du sälja till mig om du vill, skulle haft en till i reserv

Andreas

Publicerat

Lee-grunkan kan du sälja till mig om du vill, skulle haft en till i reserv

Andreas

Visst ska kolla vart den finns för jag vart lite osäker på det :unsure:

Kanske kan kvitta den mot gårdagens bränsle ;)

• 5 months later...
Publicerat

Nåå Hur har det gått med de nya verktygen.

jag börjar tröttna på att byta hela skiten bara för att byta tandhattar så jag funderar på att investera.

Är det lönt att köpa den nya versionen eller ska man leta vidare.

Min gammla börjar ev bli sliten för hattarna hamnar på sne mellan varven.

//

Publicerat
  • Författare

Jag har beställt en sån där stationär RCBS-grej som Lars visade åt en kompis (Weatherby-Klas), så jag hoppas den anländer inom en vecka. Ska kolla in den då och se hur den verkar.

Det enda negativa jag har att säga om Lee's handhållna är att de är lite knöliga att använda om det krävs stor kraft för att få i tändhatten. Normalt sett ska det ju inte göra den, men med nya hylsor och "stora" tändhattar så är det ett rejält initialt motstånd. Där föreställer jag mig att det skulle kännas bättre med RCBS stationära.

Att använda pressen för att sätta knallar tycker jag är skitkass då det är avigt att pressa armen framåt (den är ju gjord för att ha max kraft i bottenläget).

Publicerat

Jo lite kraft går det ju åt men det borde väl inte hindra dig ^_^

Inga problem med att hattarna ramlar åt sidorna?

La ett bud på en innan i dag, får se om jag kommer över den :P

//