Publicerat Mars 12, 201115 yr Författare Jag har faktiskt inte testat den. Undrar om de har den hos bilhandlarn, måste kolla.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Författare Denna är väl manlig...??? I allra högsta grad! Drömma får man väl, eller hur.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Tomten; Jag önskar mig en Ram 3500 i julklapp! Men bränsleekonomin suger!
Publicerat Mars 16, 201115 yr Kollade på hilux för drygt ett år sen då gick det inte justera sätet i svank och framkant, så jag satt inte bra, värst var att det inte gick att beställa, provat nya LC med automat vet inte om det var nån inställning men den var ju tokslö, våra äldre som rullat 35K var ju rena dragstern, fick avbryta en omkörning gick inte komma förbi, nu ska toyota få kolla på den, annars ska det trimmas!
Publicerat Mars 16, 201115 yr Har en L200 -06 nya modellen och är väldigt nöjd med den. Provade alla modeller när jag skulle köpa också och till skillnad från dig så upplevde jag Toyotan som svajig men det var i den vevan som Vi bilägare välte Toyotan i älgtestet så de borde ju ha fixat det tills nu. Angående förbrukningen är jag lite tveksam till uppgifterna om Nissan som drar under litern. Har aldrig sett någon som har klarat det i verkligheten. Dvs tankade liter dividerat med körda mil och ingen förbrukning som någon jäkla mätare i bilen visar. En klassisk bluff som KCR jobbar vidare på. När jag satte in boxen i min bil visade mätaren att den drog mindre men i verkligheten drog den mer. Min går strax under litern på vintern vid mycket fyrhjulskörning och runt 0,9 blandad körning resten av året. Långresor kan man hamna strax under 0,8 om man inte står på alltför jäkligt. Baksätet i L200:an är riktigt bra för att vara pickup men framsätet är bättre i Nissan. Här har L200:an för kort avständ mellan golv och säte vilket gör att man blir trött i benen vid långkörning. I terrängen tycker jag L200 tar sig fram riktigt bra, kört fast 2 ggr men då har jag provat där det varit löjligt mycket hårdpackad snö så man har ställt sig på underredet. Mina små erfarenheter.
Publicerat Mars 17, 201115 yr min kommer man 58-64mil på fulltankt(ca 52liter) och långkörning tog nu 62mil på 52 liter, 4wd alltid ikopplad och med skogs körning alltid mycket last/saker ligger man oftast under litern.. Jag värderar alltid en hållbar bil före en bekväm,tycker gamla hiluxen är lungt att köra 80 mil i sträck med och gjort det flera gånger utan problem..Nya hiluxen skulle för mig vara rena lyxen.. har nu 2wd i och på denna tank ligger nu redan på 58mil och kvarts tank kvar..kanske kör som en kärring men tycker förbrukningen inte är problem fast jag har onödigt breda däck och massa skit i bilen..
Publicerat Mars 18, 201115 yr Okej. Nu har jag provkört Mitsubishi L200, Nissan Navara och Toyota Hilux. Mina egna, subjektiva, kommentarer. Det gäller alltid Double Cab (4-dörrars). Jag har försökt ha så lika options det går på bilarna när jag jämfört priser. Mitsubishi L200, Double Cab, 2,5D (Nypris ca 420.000 kr) + Bra pris, bra service, bra tillgänglighet på verkstad etc (där jag bor) + Bra motor (178 hk) + Dragvikt (2,7 ton) + Skön att köra, ytterst något svajig (det är en pickup...) + Bra sittkomfort förare (säten) + Okej baksäte - Sämre instrumentering. Sämst uppsikt på alla knappar osv. - Känns en smula plastig i interiören Nissan Navara, Double Cab, 2,5 dCi (Nypris ca 460.000 kr) + Mycket bra körkomfort för förare + Mycket bra instrumentering, man har bra uppsikt över paneler osv. + Bra motor (190 hk) + Bra dragförmåga (3 ton) - Extremt dålig komfort för de i baksätet (Japp, det är en pickup men här är det onödigt dåligt) - Inga diffar som standard - En partikelfilter orginal - För högt pris på V6:an - Sämst servicegrad på verkstad Toyota Hilux, Double Cab, 3.0 D-4D SR+ (Nypris ca 420.000 kr) + Bra förarkomfort, instrumentering och uppsikt + Bra passagerarkomfort + Mycket bra köregenskaper + Robust inredning (Toyotakänsla) - Framsäten dåligt med inställningsmöjligheter, inga elstolar och de är lite korta. - Minst motorstark (170 hk) - Dragförmåga (2,5 ton, marginellt sämst) Hej, Jag satt i samma sits som du för knappt ett år sedan och det verkar som du har kommit fram till ungefär samma som jag angående de olika modellerna. Mitt val föll på en ny Navara LE av anledningen att jag bedömde komforten i Toyotan som alldeles för dålig. Problemet med motorerna på Navaran skall precis som någon nämnde vara löst sedan 2006 och bränsleförbrukningen sänktes drastiskt med den nya 190hk motorn. Jag snittar 1-1,05 l/milen med min som har automatlåda. När det gäller partikelfilter hoppade jag över det då det höjer bränsleförbrukningen avsevärt. Mina slutsatser efter 8 månader och 2700 mil med bilen är att den är precis så trevlig som jag väntade mig, dock är den ingenting att köra i grövre terräng med. Off-roadegenskaperna är långt i från imponerande vilket bör övervägas om du ska köra utanför grusvägarna. Vilken bil du än väljer blir du säkert nöjd, Lycka till