Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt

Featured Replies

Publicerat
36 minutes ago lsjonsson sa:

Kan jag väl göra!:thumbsup:

Då bokar vi en vårsväng framöver!

• Svar 940
  • Visningar 145,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• strävhår
    strävhår

Det man skjuter hämtar man.

• Årets första. 17 kg. Hade gett upp och gjort patron ur. Stod och fällde ihop skjutstödet när den kom ut från hyddan och simmade förbi mig på tre meters håll... Lät den passera och fumlade tag i en pat

• karelsk blandning
    karelsk blandning

Blev en bäver igår efter att den lurat mig flera gånger men nu åkte jag ut extra tidigt  6ppc fungerade till 19 kg bäver.

Posted Images

Publicerat
6 hours ago alexb sa:

Under förutsättning att jag inte är omopererad i v fot o sedan beror det på hur mycket snö det är kvar på vårkanten för jag behärskar inte några större snödjup om man ska plumsa fram. Fotleden har inte läkts.

Publicerat
15 hours ago alexb sa:

Jo, jag kom att tänka på att det har varit ingen el. väldigt lite med bäver i bäcken dom senaste åren. Dom har ju hållit till nere i älven dom senaste åren. Det är svårare för mig att ta mig ner till älven där bävrarna håller till. Sedan får vi inte skjuta bäver i älven bland husen för risken med rickoshett.

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Jo, jag kom att tänka på att det har varit ingen el. väldigt lite med bäver i bäcken dom senaste åren. Dom har ju hållit till nere i älven dom senaste åren. Det är svårare för mig att ta mig ner till älven där bävrarna håller till. Sedan får vi inte skjuta bäver i älven bland husen för risken med rickoshett.

Alla kommer ihåg en fegis :rolleyes:

Publicerat
47 minutes ago strävhår sa:

Alla kommer ihåg en fegis :rolleyes:

Vad menar du med det? :rolleyes: Inte fan vill vi hamna i häktet om en kula skulle fara snett. Det skulle gå fint med dom bäverfällorna som dom anv. i USA o Kanada där dom har bäver men jag ids då inte gå någon kurs för att lära mig att jaga med fällor.

• 2 months later...
Publicerat

Ge dig nu för 17!:o Här har vi gått om is o >50 cm snö ännu så ingen bäverjakt att tänka på.:( Grattis iaf!:)

• 4 weeks later...
Publicerat

Bäverjakten är mer populär än älg och grisjakten där jag jagar.... :o

Publicerat

Älgjakten är helt klart det som engagerar mest jägare. Men förvånansvärt många hemikring jagar även bäver på vårkanten numer. Folk man knappt kunde tänka sig berättar att dom far ut å kollar efter bäver... :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Det är väl typ ca 1 m is o minst lika mycket snö så kanske framåt 1 veckan i maj om man har tur.:thumbsup:

Publicerat

Gick åt h.......e. Kom upp 5 m från hyddan sniffade och försvann...  Nya tag på onsdag order från markägarn att plocka bort dessa...sa att jag kunde försöka :ph34r:

2 km å med två eller tre hyddor! Vet att två håller bäver tredje tror jag försvann för två år sedan med översvämningen som var här..... 

Publicerat

Fin film! En riktig bäverfight!

images.jpg.670f4ac11760c213134aac40f4c23dca.jpg

Publicerat

Jag fick chansen igår på en relativt stor hane. 

Kom upp på isen vid kanten av hyddan o för blev han kvar. 

• 2 weeks later...
Publicerat

Bjur (här tycker jag själv att jag är hysteriskt vitsig...) på en bild av kompisens bäverbom. Bilden är från en film och togs fram i kameran för att bekräfta bommen, därav kvaliten. Funderar på att att förstora den och ge honom den i julklapp. Varje år. Länge. Vi var helt överens om att hålla högt på kort håll och drillingen har några cm mellan objektiv och kulpipa. Men inte så här många. Hehe. Skämt åsido, skönt att kunna konstatera blankbom. 

58f78db683cd2_DSCN23881.thumb.JPG.7ca82bbd288ae30e41422c9759e7e901.JPG

Publicerat

ser ut att vara lite långt fram också träffen tog

Publicerat

Något, ja.

Publicerat
30 minutes ago strävhår sa:

Bäver skjuter man på land.

....och det går lika bra i vattnet om man har en bäverhuggkrok o bäcken inte är för bred.:P

Publicerat

Blev en i vattnet så hundjobb blev det två kvar att ta bort.

DSC_0031.JPG

DSC_0021.JPG

Publicerat

Grattis!:)

Publicerat
26 minutes ago JPA sa:

Hur blir träffområdet på bävern större av att man har en huggkrok? 

Eller vänd på de... Bli skallen större för att den sitter på land? Det är ju endast i skallen jag skjuter om den är i vattnet! Men når jag inte bävern med mitt metspö, som är 6m långt å försett med rejäl trekrok, så skjuter jag INTE i vattnet! Enkelt! :)

Publicerat
2 minutes ago HuggyBear sa:

Eller vänd på de... Bli skallen större för att den sitter på land? Det är ju endast i skallen jag skjuter om den är i vattnet! Men når jag inte bävern med mitt metspö, som är 6m långt å försett med rejäl trekrok, så skjuter jag INTE i vattnet! Enkelt! :)

Svaret är en apportör