Publicerat Maj 13, 201312 yr Efter att ha varit i kontakt med markägare på v. sidan älven så har jag fått det tråkiga beskedet att vi har alla bävrar i älven numera. Där blir dom inte lätta att skjuta med hus på bägge sidorna älven. Rikoschettrisken är stor på många ställen. Sedan att åka ut och ta en skjuten bäver i älven mitt i vårfloden o strömmande vatten och ett och annat isflak blir inte roligt. Det blir nog att ta gå en kurs i hur man fångar bäver i fällor nu och skaffa sig bäverfällor.
Publicerat Maj 16, 201312 yr Fin film Bamse. Grattis till bävern vem nu skytten var. Klart gk för att filma på frihand.
Publicerat Maj 16, 201312 yr Undrade jag oxå om det aldrig skulle smälla ! när man väntar på nå gott..
Publicerat Maj 16, 201312 yr Fin film Bamse. Grattis till bävern vem nu skytten var. Klart gk för att filma på frihand. Tack Jonsson ! Det var jag som sköt och en kompis som höll i min kamera !
Publicerat Maj 16, 201312 yr Tack Jonsson ! Det var jag som sköt och en kompis som höll i min kamera ! Ok! Du har kanske läst vad som har hänt med våra bävrar. Dom har bosatt sig i älven. Blääääää!
Publicerat Maj 7, 201411 yr Ska försöka plocka en bäver till tänkta jag innan säsongen är slut här 10 maj. Nu ska det ju regna varje kväll fram till lördag (0,5-2mm ungefär). Är det nån idé att sitta ute i regn tror ni, eller håller sig bävern i hyddan?
Publicerat Maj 7, 201411 yr Jag får se om jag kommer ut p g a foten o svullnaden. Vi har ju tid till 15/5.
Publicerat Maj 7, 201411 yr Detta är en populär post. 5 gästjägaren på 6 dagar 5 st bävrar en var! Gladast är nog denne herre 19 år som fällde sitt första vilt ikväll och första gången på bäverjakt!
Publicerat Maj 8, 201411 yr 5 gästjägaren på 6 dagar 5 st bävrar en var! Gladast är nog denne herre 19 år som fällde sitt första vilt ikväll och första gången på bäverjakt!Strålande BAMSE !
Publicerat Maj 8, 201411 yr Strålande BAMSE ! Det är kul att det lyckas när man nästan garanterar en bäver!
Publicerat Maj 8, 201411 yr Ni två får väl slå era kloka...ihop i jaktguidebranchen. Ni prestetar ju uppenbarligen bägge två mvh/Urban
Publicerat Maj 8, 201411 yr Ni två får väl slå era kloka...ihop i jaktguidebranchen. Ni prestetar ju uppenbarligen bägge två mvh/Urban Ja kanske det
Publicerat Maj 8, 201411 yr Vet om ett ställe där det finns Bäver på min jaktmark hittade området i söndags då jag var ute på en liten skogspromenad på hunden. Har en fråga till er lutrade Bäverjägare vilken tid på dygnet är bäst att jaga på.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Vet om ett ställe där det finns Bäver på min jaktmark hittade området i söndags då jag var ute på en liten skogspromenad på hunden. Har en fråga till er lutrade Bäverjägare vilken tid på dygnet är bäst att jaga på. Tidig morgon har jag sett mest bäver på. Men det går även bra på kvällen
Publicerat Maj 8, 201411 yr Ja kanske det Tar du emot gäster, organiserar du jakt? Har inte följt tråden riktigt skulle vara roligt att få testa på bäverjakt, har aldrig blivit av..
Publicerat Maj 9, 201411 yr Tar du emot gäster, organiserar du jakt? Har inte följt tråden riktigt skulle vara roligt att få testa på bäverjakt, har aldrig blivit av.. Ja jag tar emot gäster när jag har tid! Vi prata om det ifjol men det blev aldrig av då. du brukade åka till sundsvall ibland va?
Publicerat Maj 9, 201411 yr Var ut på årets första bäverjakt igår kväll. Hade två stycken ute i bäcken som jag försökte smyga på, dessvärre kastade vinden fram och tillbaka. Innan jag kommit fram till fritt läge fick de vittring och dök... Hoppas på ny chans på söndag!
Publicerat Maj 10, 201411 yr Sköt säsongens tredje bäver igår, hann även bomma en annan före.. Denna vägde iallafall 7 kg
Publicerat Maj 11, 201411 yr Detta är en populär post. Jag och en kompis håller på med ett projektarbete i skolan och det är att försöka göra en kortare jaktfilm, nu har vi gjort en trailer: Kolla gärna in den och säg vad ni tycker Lägger in länken här för i den färdiga filmen kommer det vara mest bäverjakt Mvh