Publicerat Mars 26, 201115 yr Fick hem denna stick kniv i ett byte med Kimmo så tänkte en slida behöver den ju Nu är detta min allra första slida och det ända läder arbete jag gjort innan är iphone fodralet som finns här på forat i en egen tråd, tagit lite bilder på hur detta framskrider so here we go Kniven och börjat malla lite skurit ut sidorna och markerat sömmen börjat sy detta är jäkligt skoj Inpassning och börjat forma de hela sida med sömmen nått åt de här hållet har jag tänkt mig låsningen nu ska den få torka till kommer göra en typ av utvändig holk i läder nertill vid spetsen nån form av detalj i över kant som även innehåller upphängning to be continued.....
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare e lite trixit då bladet är tre eggat och inte platt blir mer som att göra en svärd slida och det är dessa jag hämtar inspiration från hur jäkla skoj som helst e de allafall
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare Tack ska utveckla det hela i morron med en del detaljer så får vi se vart de bär av
Publicerat Mars 26, 201115 yr Kommer bli jätte bra. Jag blir så otroligt glad när jag ser fler o fler av er medlemmar börjar med detta. Förr kunde man känna sig lite ensam ibland men nu finns ni lite här o där o vi kan byta erfarenheter med varandra. :-)
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare är hur skoj som helst och ni erfarna duktiga knivmakare är otroligt hjälpsamma ni har helt klart en stor del i att fler och fler börjar och även tror jag det har gjort att fler som håller på visar upp de det gjort /Jocke
Publicerat Mars 26, 201115 yr Jag undrade precis vad som hände med den urläckra stickkniven Det där blir ju skibra! Keep up the good work liksom!
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare hehe den är nu i goda händer får nu bara se till att få fram en värdig slida Tack wizard PS Kiven är jäkligt fin bladet som stick kniv e grymt och dessert ironwood i mycket fin kvalite
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare Vad snyggt det blir! Blir väldigt...hm..."manlig"... haha undrade faktiskt när den kommentaren skulle komma så blev de du som han först
Publicerat Mars 27, 201115 yr Det är ju det som är fräänt. Holken blev också snyggt. Det här ska bli riktigt intressant att följa. Kör hårt Jocke o var inte rädd att prova dig fram. Ser att du inte velar med något o då blir det resultat som detta. SNYGGT
Publicerat Mars 27, 201115 yr det ser förjäkla kul ut o fint blir det med. visst e de roligt som fan jocke när man väl kan sitta ner o se hur ens ideer växer fram . jag tycker det e skitkul i alla fall. det blir en stooor knivslida men vad gör det när den är så snygg som din nu väntar vi på mer bilder. ha de najsers Eas
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Japp provar lite ideer och tatt tillvara lite inspiration från bilder på större dolk och svärd slidor den blir jäkligt stor men så e bladet både långt och tjockt, de tre eggade bladet har en diameter på 2 cm är roligt att alla gillar mina framsteg vem som helst får gärna komma med åsikter tips och ideer kommer fler bilder vart efter /Jocke
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Om jag inte minns fel så är bara bladet tillomed minnst 20 cm långt. Japp bladet är 24,5 cm och trekantigt
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Börjat med hängaren i dag har inte bestämt hur sömmen på framsidan kommer bli men de löser sig sen kommer jag antagkigen nita ihop upphängaren vid lagom bredd för att ha i bältet /Jocke
Publicerat Mars 27, 201115 yr Japp provar lite ideer och tatt tillvara lite inspiration från bilder på större dolk och svärd slidor den blir jäkligt stor men så e bladet både långt och tjockt, de tre eggade bladet har en diameter på 2 cm är roligt att alla gillar mina framsteg vem som helst får gärna komma med åsikter tips och ideer kommer fler bilder vart efter /Jocke Hade det funkat att avända sig av TRE sidor till slidan? Den är ju trekantig...borde inte vara så märkvärdigt och då borde ju samtidigt bladet passa helt perfekt. Det är bra nu med, så misstolka mig inte!
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare haft samma tanke med tre sidor och tre sömmar tror det kan bli kanon och e ju inte otänkbart att jag testar det för jag har kommit på att en kniv kan ju ha flera olika slidor har även ytterligare en modell i huvet så vi får se men du har en bra tanke med de tre sidorna shamani /Jocke
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Lite updatering, En bit som går runt slidan med sömmen fram och på sydd hängare baktill Så här blev det återstår en lösning på låsning av kniven, lite små justeringar och färgning /Jocke
Publicerat Mars 27, 201115 yr haft samma tanke med tre sidor och tre sömmar tror det kan bli kanon och e ju inte otänkbart att jag testar det för jag har kommit på att en kniv kan ju ha flera olika slidor har även ytterligare en modell i huvet så vi får se men du har en bra tanke med de tre sidorna shamani /Jocke Det händer att det funkar det som är på insidan även om det kanske inte är så ofta som jag skulle ha önskat...
Publicerat Mars 28, 201115 yr Jääklar Jocke vad häftigt det blir. Fortsätt såhär så ska jag anlita dig till alla mina knivar för slidor. mvh Kimmo
Publicerat Mars 28, 201115 yr Författare De va inget dåligt betyg Kimmo Har färgat den så kommer bilder senare Internet ligger nere här hemma just nu /Jocke Sent from my GT-I9000 using Tapatalk