Publicerat April 16, 201115 yr Nåja, man kan nog göra en lite större inköpslista än en ny respektive begagnad tysk, jag undrar vad alla Swarovski och Helia-ägare säger om ditt uttalande. Det finns nog några Premier, USO och March-ägare som skulle kunna opponera sig också. Allt är inte svart eller vitt i denna värld - det är mest grådaskigt.... Raggarö
Publicerat April 16, 201115 yr Och hur många konsumenter ser mer än på prislappen? Ofta ser dessa billiga kikare bra ut på skalet... och tittar någon i dem på dagen, eller i affären, ser de inga fel.. Detta räcker tydligen för flertalet, som tror sig köpt ett bra sikte! Ja tyvärr har du rätt, jag tänkte nog mer på de som vill ha något bra. Raggarö
Publicerat April 16, 201115 yr För de som verkligen vill ha något "bra": http://www.countersniperoptics.com/cgistore/store.cgi?page=/new/product.html&setup=1&ida=57&idp=0&his=0&cart_id=4471130.4776 Väldigt intressant specifikation..... Gissa ursprungslandet om ni kan. Raggarö
Publicerat April 17, 201115 yr De Duralyt som jag har tittat i hade faktiskt bedrövligt dålig kantskärpa, speciellt i nedre delen av synfältet. Och reglagen var plastiga och tröga. Däremot var riktmedlet skarpt och distinkt. //Danne Har själv precis samma erfarenhet. Det kommer inte in något Duralyt här så länge det är så svajig kvalitet på prylarna. Det kan dom helt klart göra bättre om dom ska ta ut 8 - 10 000kr för sikterna. MVH/Jocke
Publicerat Maj 7, 201114 yr Tyckte mig vara rätt intressant tråd i grannforumet,man lyckas såga sikten utan skjuta med dom,Den man sköt med överraskade? Ja trovärdigt är det inte iaf..
Publicerat Juni 19, 201114 yr Tyckte mig vara rätt intressant tråd i grannforumet,man lyckas såga sikten utan skjuta med dom,Den man sköt med överraskade? Ja trovärdigt är det inte iaf.. Bara en fråga: läste du öht det jag skrev? -- Mats
Publicerat Juni 20, 201114 yr Bara en fråga: läste du öht det jag skrev? -- Mats Ja du skrev väl 1-6 var ok,resten skit ? Om du inte minns.. ¨ Re: Z-Aim 10x fväxelav Internationelle Mats » sön jan 09, 2011 1:45 pm När det dyker upp lovord från anonyma som säger sig sakna koppling till företaget surnar jag till... Jag kan säga såhär mycket: 1-6x är en helt okej kikare, speciellt om man ser den som 1+6. Den har ett mycket stort synfält och sann 1x på lägsta samt ett riktmedel som fungerar både för snabbskytte på låg och finriktning på hög förstoring. Mellan 1,5 och ca 5x finns en kantoskärpa som stör det upplevda synfältet kraftigt men jag har inte lyckats provocera fram någon shift och den trackar rakt i hela det gigantiska justerområdet. Färgåtergivning, kontrast och skärpa runt centrum är faktiskt riktigt bra över hela registret, även med justeringarna mot ändlägen. Ifall man hanterar vikten och storleken så kan jag inte komma på nån annan kikare som skulle passa bättre på en kombibössa, iom att du skjuter hagelsmällar minst lika bra som med ett lingonlyse och dessutom har möjlighet att rikta jäkligt fint. Under testerna riktade jag mot en liten julgranskula på 300 m-vallen, så bra är faktiskt riktmedel och skärpa. 2-20x och 3-30x satte för mig nya lågvattenmärken, alla kategorier. Ifall någon säger att de använt dem praktiskt och rekommenderar dem, då är de förmodligen totalt blinda. Jag har inte avlossat ett enda skott med dem eftersom de direkt visade sin oanvändbarhet, något Remmpa kan intyga för den tvivlande. Redigerad Juni 20, 201114 yr med first_clas
Publicerat Juni 21, 201114 yr Ja... Då förstår jag inte vad som är problemet. Kikarna gick inte använda pga extrem fokusflytt som gjorde dem omöjliga att få skarpa eller parallaxfria på annat än spottloskeavstånd, varför skulle jag då skjuta med dem? Det enda jag hade åstadkommit isf var en lätt VihtaVuoridoft över nejden. Ifall jag ser att en bil har tre hjul lösa provkör jag den inte - det är liksom ingen vits. -- Mats
Publicerat Juni 21, 201114 yr En reflektion. Det är svårt att hitta kikarsikten i Swarowkis Z10 serie. (10ggr förstoringsväxel) Varför då?...
Publicerat Juni 21, 201114 yr En reflektion. Det är svårt att hitta kikarsikten i Swarowkis Z10 serie. (10ggr förstoringsväxel) Varför då?... Ingen på Swarovski har väl under köpesflickepipparsemestern träffat en polare till en kusin till en som känner en gammal militär som har en brorson som tillverkar kikare, så att de har rätt kontakter för att komma åt världshemligheterna vi alla vet gömmer sig i Kina? -- Mats
Publicerat Juni 21, 201114 yr Ingen på Swarovski har väl under köpesflickepipparsemestern träffat en polare till en kusin till en som känner en gammal militär som har en brorson som tillverkar kikare, så att de har rätt kontakter för att komma åt världshemligheterna vi alla vet gömmer sig i Kina? -- Mats
Publicerat Juni 21, 201114 yr Då förstår jag inte vad som är problemet. Kikarna gick inte använda pga extrem fokusflytt som gjorde dem omöjliga att få skarpa eller parallaxfria på annat än spottloskeavstånd, varför skulle jag då skjuta med dem? Det enda jag hade åstadkommit isf var en lätt VihtaVuoridoft över nejden. Ifall jag ser att en bil har tre hjul lösa provkör jag den inte - det är liksom ingen vits. -- Mats Problemet är vissa kan ha en dold agenda,Sånt vet jag inte,med tanke på hur mycket skit som skrivs om z-aim,så tar jag det numera med väldigt stor nypa salt. Jag hade sett att ett testa visade dom ej höll måttet istället för hänvisa till ulf lindros överman. Men 1-6 fick bra enligt dig vilket vi ska hålla oss till i tråden,Vg till och med? PS hade just hemma en helia cbx som kostar 3dubbla som var bristfällig,skickade tillbax den den höll inte måttet