Publicerat April 14, 201115 yr Författare Tackar och bockar. Jag passar på att lägga upp två bilder i kvällsljus också.
Publicerat April 15, 201115 yr Den vart otroligt stilig ett kanon jobb du gjort grattis till en riktigt snygg kniv /Jocke
Publicerat April 16, 201115 yr Vilket fint arbete du lagt ner, och vilket bra resultat det blev! Jag har aldrig gjort en kniv med stålbolster på en fulltångare, så de måste jag ju prova snart, ser ju helt fantastiskt ut. Är den tung i handen? Mvh / Karl-Erik
Publicerat April 17, 201115 yr Författare Tackar. Ja den är känns väldigt genuin tyngd och tyngdpunkten ligger ganska långt bak vid den främsta niten.
Publicerat April 17, 201115 yr Vackert hela kniven. När man använder metaller o tungt trädslag så blir många gånger tyngd punkten längre bak på kniven men det göt ju inte så mycket när det handlar om vanliga knivar. Mer viktigt om man gör huggare eller längre blad.
Publicerat Maj 6, 201114 yr Författare Så, nu är det krut i kanonerna igen. Denna gången är det stabbad rötad bok. Enzo trapper D2-stål. Skaftet är modifierat genom att buken är så gott som planslipad.
Publicerat Maj 6, 201114 yr Författare Vad ni ser på sista bilden är vulkanfiberepoxy för att fylla upp hål efter som jag slipat av så mycket på nitarna. Anledningen till att jag dragit över hela kniven med epoxy är för att det är små ställen i den rötade boken där stabben inte kunnat fylla upp. Allt skall slipas ner minst en gång till. Jag har kört 5 timmar med filen och tio minuter med papper. Jag är bara på 120-pappret än men det ser lite lovande ut va?
Publicerat Maj 6, 201114 yr Författare Genom att värma försiktigt fick jag epoxyn att tränga ner även i de sprickor som var lite vitaktiga.
Publicerat Maj 6, 201114 yr Ser bra ut. Sluta inte nu - bara fortsätt! Du är bra på att lägga in bilder, men det hade varit trevligt med text till varje bild för en annan som inte gör knivar.
Publicerat Maj 8, 201114 yr Mycket bra och jätte läcker. Vad är det för tjocklek på skaftet? mvh Kimmo
Publicerat Maj 8, 201114 yr Fin kniv peppen, jag tycker att din "räddning" på nitarna vart snyggt MVH: strid
Publicerat Maj 8, 201114 yr Författare Ja, det var befriande att det funkade felfritt. Om man kör mässingsrör istället för mosaikpins så är det bara att riva ner spacern i epoxy och vips har man sparat 200 kr och fått perfekt färgmatchning.