Publicerat April 21, 201115 yr Nu har hon inte ätit riktigt sen i måndags. När ska man börja bli orolig och snacka med vet. ? Natten mellan månd/tisd så spydde hon upp all mat. Sen åt hon gräs och spydde under tisdagen. Sen har hon inte ätit något förutom igår em då hon åt upp hela portionen. I morse rörde hon inte maten. Är det dags att bli orolig?
Publicerat April 21, 201115 yr Nu har hon inte ätit riktigt sen i måndags. När ska man börja bli orolig och snacka med vet. ? Natten mellan månd/tisd så spydde hon upp all mat. Sen åt hon gräs och spydde under tisdagen. Sen har hon inte ätit något förutom igår em då hon åt upp hela portionen. I morse rörde hon inte maten. Är det dags att bli orolig? Har hon fått någon skonmat? Risavkok tex? Det kan vara jobbigt att få igång magen efter magproblem. Men jag skulle ringa vet för att rådgöra ialla fall, för att vara på den säkra sidan.
Publicerat April 21, 201115 yr Nu har hon inte ätit riktigt sen i måndags. När ska man börja bli orolig och snacka med vet. ? Natten mellan månd/tisd så spydde hon upp all mat. Sen åt hon gräs och spydde under tisdagen. Sen har hon inte ätit något förutom igår em då hon åt upp hela portionen. I morse rörde hon inte maten. Är det dags att bli orolig? Kontakt vet för det där låter inte bra..
Publicerat April 21, 201115 yr Temp? nu var det ett tag sen hon åt, men skiter hon? ser det normalt ut? allmäntillstånd?
Publicerat April 21, 201115 yr Mitt tips är att kolla med vet omg. Du kommer få frågan om hon dricker och vad hon har för temp osv, samt allmäntillstånd. Men ring hellre direkt idag för till helgen är det ett h-vete att få tag i en veternär!
Publicerat April 21, 201115 yr Mitt tips är att kolla med vet omg. Du kommer få frågan om hon dricker och vad hon har för temp osv, samt allmäntillstånd. Men ring hellre direkt idag för till helgen är det ett h-vete att få tag i en veternär! plus ett.. O så är det garanterat jourtid o dubbelt så dyrt.
Publicerat April 21, 201115 yr Författare Skiter gör hon iallafall. Hon var tydligen lite piggare nu, så de skulle prova där hemma om hon ville äta. Är det så att hon inte äter så ringer jag djursjukhuset.
Publicerat April 21, 201115 yr Författare Jo nu hade hon ätit med god aptit så nu är det lugnt för tillfället.
Publicerat April 21, 201115 yr Fan vad skönt, hoppas det var något hon ätit som magen inte gillade riktigt. //
Publicerat April 23, 201115 yr Författare Riktigt bra är hon inte. På morgonen äter hon bara upp halva portionen. Men på kvällen åker allt med. Är ju lite svårt att säga om den hunden, men lite slöare är hon allt.
Publicerat April 23, 201115 yr Är hon på väg in i löpen? Mirva åt knappt nånting innan hon började löpa hon tittade bara på maten sen gick hon iväg. Sen i början av löpperioden var hon inte intreserad av mat.
Publicerat April 23, 201115 yr Författare Är hon på väg in i löpen? Mirva åt knappt nånting innan hon började löpa hon tittade bara på maten sen gick hon iväg. Sen i början av löpperioden var hon inte intreserad av mat. Nä hon löpte för en månad sen och då åt hon som vanligt. Är ju inte så att hon är dålig. Har ju ändå letat rätt på två grisar med henne denna veckan. Men man blir ju lite orolig när ett matvrak slutar äta.
Publicerat April 23, 201115 yr Nä hon löpte för en månad sen och då åt hon som vanligt. Är ju inte så att hon är dålig. Har ju ändå letat rätt på två grisar med henne denna veckan. Men man blir ju lite orolig när ett matvrak slutar äta. Min stövartik är en riktig gottegris strax före och under löp. Äter allt, tom tjyvar på bänkar ibland. När löpet är klart så kan hon matvägra i dagar, och ofta smakar hon bara på morgonmaten men äter nästan upp på kvällen. Så småningom så får hon tillbaks sin normala aptit, tills det hela börjar om. Jag antar att hon "bantar" bort det där extra som smäller i sig före och under löpet och börjar äta normalt när hon är tillbaks på sin trivselvikt. Annars verkade som beskrivningen passade bra på en förstoppning, labben gjorde exakt som din hund när han svalt en bit av en majskolv. Den tog sig sakta genom magen och han började kräkas och matvägra. Efter ca en vecka kom biten ut och han blev normal innom några dagar.(Var till vet och dom öppnade upp honnom, men kände bara på tarmen och konstaterade att biten inte satt fast utan rörde sig sakta) Vid grillning osv håll koll på ev rester från majskolvar, dom fastnar lätt i en hundmage. (Vet berättade att det inte var ovanligt att majskolvar fastnar)
Publicerat April 23, 201115 yr Min stövartik är en riktig gottegris strax före och under löp. Äter allt, tom tjyvar på bänkar ibland. När löpet är klart så kan hon matvägra i dagar, och ofta smakar hon bara på morgonmaten men äter nästan upp på kvällen. Så småningom så får hon tillbaks sin normala aptit, tills det hela börjar om. Jag antar att hon "bantar" bort det där extra som smäller i sig före och under löpet och börjar äta normalt när hon är tillbaks på sin trivselvikt. Annars verkade som beskrivningen passade bra på en förstoppning, labben gjorde exakt som din hund när han svalt en bit av en majskolv. Den tog sig sakta genom magen och han började kräkas och matvägra. Efter ca en vecka kom biten ut och han blev normal innom några dagar.(Var till vet och dom öppnade upp honnom, men kände bara på tarmen och konstaterade att biten inte satt fast utan rörde sig sakta) Vid grillning osv håll koll på ev rester från majskolvar, dom fastnar lätt i en hundmage. (Vet berättade att det inte var ovanligt att majskolvar fastnar) Inne på den banan så var en god vän här efter att obducerat en tax här om dagen, som vart avlivad för att dom trodde den hade en tumör.. dt visade sig vara en tallkotte i tuntarmen som hade 6 cm till att komma ut i fri lejd i tjocktarmen .... den matvägrade spydde och var låg ..
Publicerat April 23, 201115 yr Inne på den banan så var en god vän här efter att obducerat en tax här om dagen, som vart avlivad för att dom trodde den hade en tumör.. dt visade sig vara en tallkotte i tuntarmen som hade 6 cm till att komma ut i fri lejd i tjocktarmen .... den matvägrade spydde och var låg .. åh fyfan! ;( stackars STACkARS veterinär om det hade hänt mig säger jag bara!!
Publicerat Maj 11, 201115 yr Författare Blir inte klok på hunnjäveln. Nu äter hon dåligt igen. På kvällen åker allt med, men på morgonen äter hon dåligt eller inte alls. Jävligt slö. Funderar på om det kan ha med värmen att göra. När det var svalare så var hon som vanligt. Kan hundar ha problem med pollen?
Publicerat Maj 11, 201115 yr En kvinna på jobbet har haft problem med sin schäfer. Matvägrat o spytt ibland o ätit som faen o spytt o haft ont osv. Ständigt gått ner i vikt. säkert hållt på i ett halvår.. Efter en massa undersökningar, röntgen o prover o många , många kronor fattigare så hittade de en bit av en tennisboll i tarmen när de som sista utväg öppnade jycken. De trodde då på nått korniskt i tarmen eller främmande föremål. Kanske det sitter nått främmande föremål som "stör" i tarm eller mage på Funny ?
Publicerat Maj 11, 201115 yr En kvinna på jobbet har haft problem med sin schäfer. Matvägrat o spytt ibland o ätit som faen o spytt o haft ont osv. Ständigt gått ner i vikt. säkert hållt på i ett halvår.. Efter en massa undersökningar, röntgen o prover o många , många kronor fattigare så hittade de en bit av en tennisboll i tarmen när de som sista utväg öppnade jycken. De trodde då på nått korniskt i tarmen eller främmande föremål. Kanske det sitter nått främmande föremål som "stör" i tarm eller mage på Funny ? Det där låter bekant kan jag säga.. Min tik fick ju tom tvärsäkra diagnoser så som bukspotkörtels inflamation osv.. Då det var frågan om bitar av en tuggleksak i magen.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Blir inte klok på hunnjäveln. Nu äter hon dåligt igen. På kvällen åker allt med, men på morgonen äter hon dåligt eller inte alls. Jävligt slö. Funderar på om det kan ha med värmen att göra. När det var svalare så var hon som vanligt. Kan hundar ha problem med pollen? Värme kan vara orsaken, min hund blir alltid risig i kistan under de första värmeböljorna på året iaf.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Blir inte klok på hunnjäveln. Nu äter hon dåligt igen. På kvällen åker allt med, men på morgonen äter hon dåligt eller inte alls. Jävligt slö. Funderar på om det kan ha med värmen att göra. När det var svalare så var hon som vanligt. Kan hundar ha problem med pollen? Min GW äter när han är hungrig, som regel på kvällarna även om han får mat på morgonen också. Så länge dagsportionen åker ner spelar det ju mindre roll, speciellt när dom inte förväntas jobba så hårt.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Författare Min GW äter när han är hungrig, som regel på kvällarna även om han får mat på morgonen också. Så länge dagsportionen åker ner spelar det ju mindre roll, speciellt när dom inte förväntas jobba så hårt. Mina får ju mat två gånger om dagen och normalt så hinner man knappt ställa ned skålen innan det är slut. Problemet är ju att nu så får hon ju bara i sig halva dagsransonen och hon är ju rätt tunn från början. Får nog se vad veterinären tror om det.