Publicerat Maj 11, 201115 yr skendräktig? Mirva hon åt som en galning när hon blev skendräktig i höstas, nu ringer nya varningsklockor igen hon är konstant hungrig.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Hur gammal är Funny? Har märkt att det kan spela roll hur gamla dem är kontra när på året vi befinner oss (beroende på värma osv). Dessutom vill vissa hundar helt enkelt inte äta när det är för varmt eller inte händer något. Weimaranerna äter ibland allt, ibland inte. Men när det är jakt, då slukas allt i ett huj som aldrig inte sker när det inte jagas eller tränas hårt.
Publicerat Maj 11, 201115 yr Mirva hon åt som en galning när hon blev skendräktig i höstas, nu ringer nya varningsklockor igen hon är konstant hungrig. Någon som varit med en skendräktig tik som inte vill äta? Jag har aldrig hörtalas om det utan alla säger ju att det brukar snarare vara tvärtom?
Publicerat Maj 11, 201115 yr Någon som varit med en skendräktig tik som inte vill äta? Jag har aldrig hörtalas om det utan alla säger ju att det brukar snarare vara tvärtom? Hejsan ! Skendräktig tik som inte äter: Min förra hund en Weimaranertik som numera jagar i hundhimlen. Hon lämnade maten (till valparna som inte fanns) + vägrade oftast äta alls av och till ibland under sin skendräktighet. Det gick att jaga med henne under pågående skendräktighet men jag var då ibland tvungen att handmata henne (ta maten i handen och truga för att få i henne nån energi alls). Jag gav henne galastop (ett hormonpreparat som förkortade och lindrar skendräktigheten) och då blev det bättre med ätandet mm mm. MVH: Tjäder