Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftersöksvapen, checklista.

Featured Replies

Publicerat

@Pertan

Ja det förstod jag och det var inte det jag kommenterade. Det jag inte höll med om var att kalibern var oväsentlig för träffchansen och att det hängde på skytten.

Mitt test var bara ett exempel, det var ett test jag gjorde för att se hur säker jag kunde vara på snabba skott. "Min" uppfattning att kraftigare kalibrar är svårare att skjuta med är inte baserat på detta.

Jag har inte sagt att någon annan har haft fel eller att något annat har varit fel. Men eftersom det upprör så förbannat så kanske vi kan lägga ner den diskussionen med att vi missuppfattat båda två?

Jag har provskjutit 9,3:or, både 57 och 62 (tror jag minns inte riktigt). Men jag har inte skjutit dem i bemärkelsen att jag kan dem eller vet vilken skillnad i spark det är på dem.

Vad gäller m16 ak5-stadiet så vet jag inte riktigt vad du menar, men antar att du menar kunskap om militära vapen. Min huvudsakliga kunskap om vapen och också den mesta erfarenheten kommer från försvaret, från den tid då vi hade ett. Jag har skjutit ganska mycket med psg90. Vad det nu har med saken att göra.

@Dahla

Du orkade inte läsa tråden va? :)

@Flera

Att läsa i eftersökstrådarna verkar vara ett gott råd. Jag läste flera av Musköts redogörelser och det ger nog mycket information i längden. Fick lite uppslag för hundträning också.

• Svar 60
  • Visningar 13,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Faen de här va ju nästan underhållande läsning.. Nä.. ska inte va taskig. På älg o gris går jag med en Browning bar stalker i 30-06 o skjuter med 200gains oryx.. Den räcker gott än så länge. Ska

Publicerat

Lider ni alla av påsktraumatisk stress eller? :)

Självklart är en 222rem det bästa till eftersök och en pappilon den enda rätta hundrasen.

Tomtar på loftet och troll på forumet...

*asg*

@Nöbörjare

För att förekomma dig så jo jag har läst hela tråden där du excelerar i din strävan att inte ta åt dig särskilt mkt utan istället skriva de du vill ha svar i från på näsan.....

Publicerat

@K9

Jasså? Vem skriver jag på näsan om vad?

Publicerat

*asg*

@Nöbörjare

För att förekomma dig så jo jag har läst hela tråden där du excelerar i din strävan att inte ta åt dig särskilt mkt utan istället skriva de du vill ha svar i från på näsan.....

+1.

får man tips av NS, wizard och pertan så ska man vara jävligt glad.

men du har kanske inte varit på detta forum så länge så att du sett vem som är kunnig, och vem man ska lyssna på. Då när man får så raka svar som dom ger så kanske man går in i nån typ av defensiv, vad vet jag.

Dom är allihopa jävligt trevliga och deras kunnande är sinnessjukt stort!

Säg inte emot NS när det gäller eftersök(då har man skitit i det blå skåpet), ta åt dig varje ord han säger för dom är guldvärda!

Wizard o Pertan så är jordnära enligt mig och hoppar inte på någon om man inte säger nåt riktigt urbota elakt åt dom rentav! har aldrig sett ett ont ord från dom. Bara vänliga tillrättavisningar.

Kör din terrier på rådjurseftersök istället. ? skaffa ett nätverk av jägare som ringer till dig när dom skjutit osv. På det viset får du och hunden bra träning och sysselsättning. + att det är skitkul!

mvh

Publicerat

@Herr Mattsson

Nu är det väl ungefär tioende gången någon hoppar in med en uppkäftig kommentar som bara bevisar att de inte läst i tråden mer än högst 10 sekunder.

Jag tar det därför en gång till:

Jag har enbart ifrågasatt en enda sak och det är en enda person som sagt denna sak.

Du kan ju se till vänster om mina inlägg (om du läst ett enda av dem) hur länge jag varit medlem och hur mycket jag skrivit.

Jag har inte sagt emot NS eller Wizard. Den enda sak jag sagt emot var en sak som Petran skrev. Om du hade läst innan du skrev så hade du vetat det.

Om du hade läst så hade du sett om jag skrev något elakt också, så slapp du spekulera.

Rådjurseftersök istället för vad? Vad är det svar på? Om du läst hade du nog inte frågat.

Så.... nu skippar jag de här provokatörerna i fortsättningen eftersom det bara blir otrevligt, och det är väl det de vill.

Publicerat

jag har läst hela tråden fler gånger än dig.

jag tror inte att nån annan tycker jag var uppkäftig förutom du!

din attityd i hela tråden är ju beklaglig.

edit: inte sagt att du skrivit något elakt inte ens underförstått eftersom att ingen av dom har hoppat på dig.

du tolkar ju allt så jävla snett så det finns ju inte.

Publicerat

jag har läst hela tråden fler gånger än dig.

jag tror inte att nån annan tycker jag var uppkäftig förutom du!

din attityd i hela tråden är ju beklaglig.

edit: inte sagt att du skrivit något elakt inte ens underförstått eftersom att ingen av dom har hoppat på dig.

du tolkar ju allt så jävla snett så det finns ju inte.

http://www.politicsforum.org/images/flame_warriors/flame_10.php

Publicerat

I stället för att förundras över vår nya medlems länkning så vill jag istället fråga dig Nybörjare,

vad vill du förmedla för mening med din länkning,

vad skall vi som fora förnimma av dig och vad är innebörden med din vistelse här?

/Christian

Publicerat

@Herr Mattsson

Nu är det väl ungefär tioende gången någon hoppar in med en uppkäftig kommentar som bara bevisar att de inte läst i tråden mer än högst 10 sekunder.

Jag tar det därför en gång till:

Jag har enbart ifrågasatt en enda sak och det är en enda person som sagt denna sak.

Du kan ju se till vänster om mina inlägg (om du läst ett enda av dem) hur länge jag varit medlem och hur mycket jag skrivit.

Jag har inte sagt emot NS eller Wizard. Den enda sak jag sagt emot var en sak som Petran skrev. Om du hade läst innan du skrev så hade du vetat det.

Om du hade läst så hade du sett om jag skrev något elakt också, så slapp du spekulera.

Rådjurseftersök istället för vad? Vad är det svar på? Om du läst hade du nog inte frågat.

Så.... nu skippar jag de här provokatörerna i fortsättningen eftersom det bara blir otrevligt, och det är väl det de vill.

Du är rätt arrogant för att nyss kommit in i gemenskapen här. en mjukare framtoning brukar vinna mark snabbare.

/Karl

Publicerat

Det finns ingen substans i denna tråden.

Gör om, gör rätt!

Tråd fimpad!

Mvh,

Admin

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.