Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagelammo

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Må- tjohoooo säger jag bara,

ok det blir en kartong med 28 grams 6:or och någon kartong med 30 grams Rio då som reserv ammo.

Ser fram emot ett sådant tillslag.

/Christian

• Svar 53
  • Visningar 15,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Må- tjohoooo säger jag bara,

ok det blir en kartong med 28 grams 6:or och någon kartong med 30 grams Rio då som reserv ammo.

Ser fram emot ett sådant tillslag.

/Christian

Vi får se till att mörka detta för Bohman bara... :lol:

/Må

Publicerat

Vi får se till att mörka detta för Bohman bara... :lol:

/Må

Vid den tiden på året är väl inte de något problem. De har väl fullt upp med grävsvinen då? Här i skåne är de redan slut för i år då jag sett alla tre med däckavtryck över ryggen -_-

Publicerat

Vart ner till Torsbo och köpte en liten påse lördagsgodis, tre askar "gott-o-blandat", återkommer med bild.

Och en Beretta-väst, det är ju trots allt en matrialsport ;)

Publicerat

Har snart skjutit igenom dom 2000 senaste pluggen. Jaguar stål 7or. Inte haft några problem alls än så länge. Att dom ibland inte hamnar på samma ställe som lerduvorna kan desvärre bero på mig :rolleyes:

//F

Publicerat
  • Författare

Har snart skjutit igenom dom 2000 senaste pluggen. Jaguar stål 7or. Inte haft några problem alls än så länge. Att dom ibland inte hamnar på samma ställe som lerduvorna kan desvärre bero på mig :rolleyes:

//F

Sen lågar det så vacker när man skjuter dem ur en halvis, fråga Wizzie om hur det såg ut...

Skit tom jag blev lite rädd.

/Christian

Publicerat

Sen lågar det så vacker när man skjuter dem ur en halvis, fråga Wizzie om hur det såg ut...

/Christian

Jo men du är ju lite girlie också... ;)

Fick du tag på Tommy?

//

Publicerat

Och stort +1 på Jaguarstål! Hyggligt säker på att det är just Eley i annan förpackning..

Mvh!

Hyggligt säker på att det är Gamebore (om nu inte Eley och GB är samma sak). Åtminstone står det så på kartongen. Check it out. Det är samma som jag lämpade av hos dig.

Ska tydligen pilla iväg i 415 m/s. Är det bra eller anus?

//F

Publicerat

Hyggligt säker på att det är Gamebore (om nu inte Eley och GB är samma sak). Åtminstone står det så på kartongen. Check it out. Det är samma som jag lämpade av hos dig.

Ska tydligen pilla iväg i 415 m/s. Är det bra eller anus?

//F

Det är ungefär 1360 fps vilket är ganska standard (läs; anus ;)) i landet brunsås.

En bra sportingpatron i 28g skall göra 1550-1600 fps anser jag men då får man lite mer rekyl på köpet...

Kvalitet stavas HULL ^_^

Publicerat

Det är ungefär 1360 fps vilket är ganska standard (läs; anus ;)) i landet brunsås.

En bra sportingpatron i 28g skall göra 1550-1600 fps anser jag men då får man lite mer rekyl på köpet...

Kvalitet stavas HULL ^_^

Fan :lol: Nu är det här 24 grammare jag kör med så det blir kanske lite fjösigt av den anledningen också?

Nåja, vi har ju uppenbarligen helt anus sportingtävlingar så det passar nog som handen i handsken :P

Jag har tyvärr inte råd att gå på premiumgrejor så jag får nöja mig med att det smäller lite då och då.

Såg att GB-patronerna är tillverkade i just Hull.

//F

Publicerat

Fan :lol: Nu är det här 24 grammare jag kör med så det blir kanske lite fjösigt av den anledningen också?

Nåja, vi har ju uppenbarligen helt anus sportingtävlingar så det passar nog som handen i handsken :P

Jag har tyvärr inte råd att gå på premiumgrejor så jag får nöja mig med att det smäller lite då och då.

//F

24g brukar vara snabbare än 28g :P

Skämt åsido, skjuter man inte på mer än säg 30 meters håll är det av mindre vikt den högre hastigheten.

Det som är viktigt är att man väljer olika ammunitionssorter som har snarlik hastighet så att man inte behöver tänka på framförhållning och sving när man skjuter.

Första gången jag sköt lerduvor i Sverige när jag hade flyttat tillbaka så fick jag några kartonger Blue Max och jag var på en bättre klubb där flertalet ville titta på mig när jag sköt...

...kan lova att jag bommade fett bakom ett bra tag innan jag hade anpassat min framförhållning... <_<

På avstånd över 30 meter så märker man klart skillnaden på 100 fps med trånga choker!

Skjut med det som funkar för er - det är receptet! ^_^

Publicerat

//F

Har ju inget med saken att göra whatsoevvah. Bara kuriosa.

Och ja, jag svarar på mina egna inlägg och ja, det känns lite som om det kanske är dags att gå och nanna :rolleyes:

/F

Publicerat

24g brukar vara snabbare än 28g :P

S

Nu är det dags att nanna. Har inte storhjärnan igång...

//F

Publicerat

/Christian

Och inte snacka om vad jag blev, trodde den gode professorn lekte Baltazar och plockat in ett par bengaliska eldar i Benellin och bränt av :ph34r:

Publicerat

Blev lite nostalgisk av att läsa om hagel ammo så jag kollade lite i gömmorna och tog dessa kort

Blandad ammo en av dem sämre jag använt är den svarta Husqvarna cup minst några klick och efterbrännare på 100 smällar :lol:

Den bästa var nog en vit patron 28gram med namnet Nike dessa tog ned fågel på avstånd jag vägrar skriva här :blush:

Den blå Winchester AA och röda Gyttorp var rätt bra också.

post-857-0-93647300-1304153975_thumb.jpg

Har en 500 låda kvar av dessa 32grams bly rätt vass patron sköt med den på banan ifjol och många undrade vad jag sköt med då det small rätt bra. Kartongerna är inte lagt någon större energi på att få snygga :lol:

post-857-0-13984300-1304153995_thumb.jpg

Blev lite sugen att mosa duvor nu måste nog göra några turer snart för att skjuta upp alla gamla slattar

Publicerat
  • Författare

Rem shureshot 6:or är det helt ok klipp i.

Underbara bilder

/Christian

Publicerat

Rem shureshot 6:or är det helt ok klipp i.

Underbara bilder

/Christian

Japp dem duger men till jakt var den Winchester Super Speed min favorit jäkligt bra patron :wub:

Publicerat

Har en 500 låda kvar av dessa 32grams bly rätt vass patron sköt med den på banan ifjol och många undrade vad jag sköt med då det small rätt bra. Kartongerna är inte lagt någon större energi på att få snygga :lol:

post-857-0-13984300-1304153995_thumb.jpg

Blev lite sugen att mosa duvor nu måste nog göra några turer snart för att skjuta upp alla gamla slattar

Uff.. fan att du bor så krokigt till! Annars hade jag köpt lämplig mängd modern plugg och kört och bytt ut all fin gammal plugg som du nu ska ösa på lerduvor :(

Undrar om du inte torskat på en dålig batch av Husqvarna Cup? Visst är de stökiga men jag har jagat väldigt mycket med både dem och föregångaren som var 32 grams laddad, grym effekt! 32 grams laddad Cup Skeet bet fruktansvärt bra tack vare sjuka mänger hagel :wub:

Nike är bra med, fick tag på ett parti för några år sen.. saknar dem!

Blåa Winchester tror jag inte jag har.. har du många? Skulle vara kul med en i samlingen :wub: Däremot de röda AA trapen.. bättre fågeljaktspatron får man fan leta efter, grymt klipp och de höll ihop kärven otroligt bra! Minns faktiskt fortfarande en kråka som jag paketerade med dylik plugg, halvchoke och STYVT håll och den bara stendog i ett moln av fjäder.. Sen att hylsorna sprack brydde jag mej inte så mycket om, de var hyggligt gamla då jag fick tag på dem. Att köra detta på lerduvor är att häda i min bok förövrigt -_-

Fin bild, undrar om man ska dyka i påsen och göra något liknande?

Mvh!

Publicerat

Sköt rätt många HVA Cup alla var skit rakt igenom står för övrigt Sellier & Bellot på culoten så det kan väl förklara saken ;)

Blåa AA är 24grams 8or hittade bara en i lådan men vill du ha den är den din.

Jag jagar sällan med hagel längre så kommer nog att häda ordentligt på Skeetbanan med diverse gammal ammo :P

Publicerat

Sköt rätt många HVA Cup alla var skit rakt igenom står för övrigt Sellier & Bellot på culoten så det kan väl förklara saken ;)

Jag jagar sällan med hagel längre så kommer nog att häda ordentligt på Skeetbanan med diverse gammal ammo :P

Ska dyka i påsen direkt och kolla så vi inte sätter igång något krångel i onödan.. Återkommer!

Mvh!

Publicerat

Nej! Hade den inte, 24 antyder att det är en hyggligt "ny" patron så det förklarar det.

Drar ett pm med adress :wub:

/ Rikard

Publicerat

finns inte nike längre? fina var dom till tjugan! nike magnum 36gram ;)

Publicerat

Beskurit och plockat väck en radda dubletter, några finns nog kvar ffa. Tex har jag en j-la massa Gyttorp Fasan i olika tappning..

Många från Kjells Vapen med.. I wonder why? :lol:

post-241-0-58630800-1304160370_thumb.jpg

post-241-0-55107100-1304160405_thumb.jpg

Publicerat

Beskurit och plockat väck en radda dubletter, några finns nog kvar ffa. Tex har jag en j-la massa Gyttorp Fasan i olika tappning..

Många från Kjells Vapen med.. I wonder why? :lol:

Ser att du hittade igen påsen du fick av mig!

36g Hull Sovereign :wub:

De finns inte längre och är lätt den bästa hagelpatron som någonsin har tillverkats!!! Med marginal!!!

Publicerat

Fuck!

Är den där vita tingesten 36 grams laddad??? Och med den utgångshastigheten? Och så gnäller du över några mesiga 28 grammare då vi mulade kaja :rolleyes::lol: