Publicerat Maj 7, 201114 yr Wizard har satt lite griller i knoppen på mig då jag blev väldigt sugen på Hull Suvereign Fitasc 28g det är alltid trevligt om man kan ha med sig lite rejäla skott ut när man ser att dom är på lite längre håll Så frågan är om det finns ett intresse av o gå ihop ett gäng o ta hem lite skott vet att Vapensmedjan har Hull eller om non annan har tipps på hur vi kan göra. Mvh.
Publicerat Maj 9, 201114 yr Jag är givetvis med på div dumheter av detta slag. Kan tänka mig att köpa på mig runt 1 000 plugg, under förutsättningen 28 gram bly runt 7:or. /Christian
Publicerat Maj 9, 201114 yr De är bra för att det är snabb o rapp ammo, ja det finns nog 36 grams pilar men det är inget intressant till att jaga svartfågel med, eller i varje fall inte lika intressant. /Christian
Publicerat Maj 9, 201114 yr De är bra för att det är snabb o rapp ammo, ja det finns nog 36 grams pilar men det är inget intressant till att jaga svartfågel med, eller i varje fall inte lika intressant. /Christian pga priset eller? skulle vilja hitta nån bra 34-36 grammare till änder och sjöfågel. etc. kompisen köpte Elay och den kanske är bra? men dyrt?
Publicerat Maj 9, 201114 yr skulle vilja hitta nån bra 34-36 grammare till änder och sjöfågel. etc. Det verkar som du är ute efter blyammo. Rottweil Waidmannsheil HV Plastik är det bra tryck i och de ger för mig bra träffbilder. http://www.rws-munition.de/en/products/shotshells/premium-line/waidmannsheil-hv.html Brukar kosta runt 110SEK för en förpackning med 10 patroner.
Publicerat Maj 9, 201114 yr har faktiskt sådana. ljuvliga patroner men för dyrt för fågeljakt. skjuts en del. sagas skott är väl ok, men tråkiga. finns det rio 36 gram i sverige? isåfall nånstans i norrtälje? det är den bästa patron jag testat men den säljs inte på åland längre. pris i sverige?
Publicerat Maj 9, 201114 yr Köpte Rio 36g på Äventyret för int så länge sedan(ca:1år sedan?). Men kanske det var så att vi gick ihop ett par st och köpte en större mängd för att dom sku ta in dom, kommer int ihåg för vi ha gjort det några ggr.
Publicerat Maj 9, 201114 yr En viss ÅF-lina i Sverige har Rio 36 grams, om det är TOP GAME du menar, 250 pack kostar 3.45 vid köp av 1 000 st, jag vet konstig prissättning men så är det. WB i sthlm är ÅF för dessa, men nu åter till programmet, Hull var det visst. /Christian
Publicerat Maj 9, 201114 yr har faktiskt sådana. ljuvliga patroner men för dyrt för fågeljakt. skjuts en del. sagas skott är väl ok, men tråkiga. finns det rio 36 gram i sverige? isåfall nånstans i norrtälje? det är den bästa patron jag testat men den säljs inte på åland längre. pris i sverige? Ehh? 2.89 tycker jag mej minnas från Torsbo men det kanske är en äldre batch alt så har de inte uppdaterat hemsidan med aktuella priser. Mvh!
Publicerat Maj 9, 201114 yr En viss ÅF-lina i Sverige har Rio 36 grams, om det är TOP GAME du menar, 250 pack kostar 3.45 vid köp av 1 000 st, jag vet konstig prissättning men så är det. WB i sthlm är ÅF för dessa, men nu åter till programmet, Hull var det visst. /Christian 3:45 är om du köper 4st 250 pack, dvs 1000 proppar, annars lägger de på en liten slant om du "bara" köper 250 proppar (skulle gissa det är i storleken 10 öre, och ytterligare påslag om du köper askar/brutet 250 pack)... Så funkade det när jag köpte 250 32g Rio i förra veckan på Torsbo i alla fall...
Publicerat Maj 9, 201114 yr Jakt - Bly Rio Top Game 36g Bly US 3 - Pris vid 1000st 2.89 kr/st. Ovan från deras hemsida.. alltså pissigt uppdaterad? Mvh!
Publicerat Maj 9, 201114 yr pga priset eller? skulle vilja hitta nån bra 34-36 grammare till änder och sjöfågel. etc. kompisen köpte Elay och den kanske är bra? men dyrt? Nu pratar vi om blyhagel här och det passar sig inte till sjöfågel. 36g sportinpatroner tillverkas inte längre - enbart 24g och 28g pga regeländringarna i fitasc. Kollade på de lokala Hull pluggen i dag och de har bara 5:or (vilket motsvarar nästan svenska 6:or) och med lite rabatt så fick jag köpa dem för 5 kr/st. Det är alltså Hull Three Crowns papphylsa jag pratar om...
Publicerat Maj 9, 201114 yr Fick tag i några askar Hull Mvh. Hittar du Hull Pro One så är det bara att lasta tills du inte får in mer i bilen! Fanns det mer eller har du snott Hippens enda låda?
Publicerat Maj 9, 201114 yr Nu pratar vi om blyhagel här och det passar sig inte till sjöfågel.... Nja...på Åland är det lovligt inu.
Publicerat Maj 9, 201114 yr Författare Hittar du Hull Pro One så är det bara att lasta tills du inte får in mer i bilen! Fanns det mer eller har du snott Hippens enda låda? Han hade bara 3 askar hemma o dom la jag beslag på Mvh.
Publicerat Maj 9, 201114 yr Funderar på att ringa lokala cykelhandlaren i morgon o se om han kan ta hem Hull ammo, inte för jag tror det men prova kan man alltid. //
Publicerat Maj 9, 201114 yr Nja...på Åland är det lovligt inu. Nu pratar jag inte om det lagliga - jag pratar om det etiska... Är det halvgrunt, även om det är lagligt, så tycker jag att man bör avstå från blyhagel eftersom änderna äter dessa och mår ordentligt pyton efteråt. Jag är en gammal blysyndare på änder som nu är helt konverterad - kanske för att jag har egna ankor men det spelar ingen roll. Kan ni få in dem på acceptabla avstånd så är det inte stor skillnad med Wismuth om jag skall vara ärlig. (om man ligger på max 30 meter) Stål använder jag aldrig på matvilt eftersom tandläkarräkningen kan bli ordentligt hög!
Publicerat Maj 9, 201114 yr Jag skall ringa en av mina gamla ammo-nasare i landet på andra sidan pölen och kolla hur priserna ligger till i dag på 250-pack, 1000-pack och pall och återkomma. Tänkte kolla på Hull Sovereign fitasc 28g bly plastic wad 1660 fps 7:or Som jämförelse betalar jag 8.60 kr/st för mina Gafab 4:or och jag tror man kan få dessa för runt femman - dock bara en gissning!
Publicerat Maj 13, 201114 yr Har nu snackat med Hull fabriken om vilket pris jag kan få för en pall med 10000 Sovereign FITASC 28g bly 7:or om jag hämtar med lastbil. (eller vad som blir billigast) De skall återkomma... Jag smörade som fan och klagade på att det inte fanns någon vettig ammunition här och hoppas på att min lite analare brittiska dialekt skulle hjälpa deras patriotiska hjärtan att känna sig tvingade att fixa ordentlig plugg till oss Återkommer så snart jag vet vad kalaset kommer att landa på och om det är värt det eller ej.