Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagel amo

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Har nu snackat med Hull fabriken om vilket pris jag kan få för en pall med 10000 Sovereign FITASC 28g bly 7:or om jag hämtar med lastbil. (eller vad som blir billigast)

De skall återkomma...

Jag smörade som fan och klagade på att det inte fanns någon vettig ammunition här och hoppas på att min lite analare brittiska dialekt skulle hjälpa deras patriotiska hjärtan att känna sig tvingade att fixa ordentlig plugg till oss :blush:

Återkommer så snart jag vet vad kalaset kommer att landa på och om det är värt det eller ej.

Klockrent Wizard :D

Mvh.

Publicerat

Spännande!

Mvyh!

• 2 weeks later...
Publicerat

Any progress? Kan tänka mig att investera i ett par kartonger...

Publicerat

Det lutar åt att man får åka över själv just nu eftersom det inte längre finns någon generalagentur i Sverige... <_<

Hull verkar inte så sugna på att leverera så lite som 10000 plugg.

Skall räkna på vad det skulle kosta att åka över till en vapenaffär i närheten av Harwich eller Newcastle (beroende på vilken färja man tar) och se vilket pris det blir i slutändan...

Publicerat

Det lutar åt att man får åka över själv just nu eftersom det inte längre finns någon generalagentur i Sverige... <_<

Hull verkar inte så sugna på att leverera så lite som 10000 plugg.

Skall räkna på vad det skulle kosta att åka över till en vapenaffär i närheten av Harwich eller Newcastle (beroende på vilken färja man tar) och se vilket pris det blir i slutändan...

Låter som det blir svårt att få det till 5:- per propp :(

Publicerat

Låter som det blir svårt att få det till 5:- per propp :(

Så himla dyrt är det inte att få över en pall, dock måste man nog fixa det själv eller ta det via någon licenserad transportfirma.

Det sura är väl att man får köpa pluggen av en handlare och inte Hull och det betyder att man får betala lite mer men så kan det bli...

Publicerat

Måste dela med mig av mina problem med ammo. Köpte rio 24g 7or stål för banan. Det gillade inte min browning b525. Efter skott så gick det inte att öppna bössan helt. Detta berodde på att patronerna var kass och svälde vid skott så de fastnade i loppet och ejektorerna inte kunde stöta ut dem. Bytte till jaguargruppens gamebore och problemet finns ej mer. Har använt rio förr utan problem men jag måste ha fått en låda från en jäkligt dålig batch. Stort cred till min vapenbutik här i umeå som bytte utan knussel + kompenserade med några extra askar ammo.

Publicerat

Måste dela med mig av mina problem med ammo. Köpte rio 24g 7or stål för banan. Det gillade inte min browning b525. Efter skott så gick det inte att öppna bössan helt. Detta berodde på att patronerna var kass och svälde vid skott så de fastnade i loppet och ejektorerna inte kunde stöta ut dem. Bytte till jaguargruppens gamebore och problemet finns ej mer. Har använt rio förr utan problem men jag måste ha fått en låda från en jäkligt dålig batch. Stort cred till min vapenbutik här i umeå som bytte utan knussel + kompenserade med några extra askar ammo.

Rio tillverkar rätt stora mängder så någon gång måste det väl strula... på typ 3000 28 gr blytrap så hade jag en kartong som innehöll plugg med superhårda tändhattar. Fick väl ett 10-tal klick där. Inte f-n fick jag någon kompensation från Torsbo inte..

Mvh!

• 1 month later...
Publicerat

Fick svar från Lynn på Hull i dag!

Hon skickade mig vidare till den som har generalagenturen i svedala och jag har direkt skickat iväg frågan dit.

Så nästa gång han har några pallar på väg hit så kan de ju skicka med en pall extra liksom ;)

Återkommer...

Publicerat

Fick svar från Lynn på Hull i dag!

Hon skickade mig vidare till den som har generalagenturen i svedala och jag har direkt skickat iväg frågan dit.

Så nästa gång han har några pallar på väg hit så kan de ju skicka med en pall extra liksom ;)

Återkommer...

Samma här! Fick svar idag! Och Oskarström ligger ju inte långt bort... Ska ringa imorgon!

Publicerat

Oskarström? Ok men vem är det som har generalagenturen då?

Detta var lite spännande..

Dessvärre så lär det kosta en del, de är rätt dyra redan i England har jag för mej men spännande oavsett!

Mvh!

Publicerat

Oskarström? Ok men vem är det som har generalagenturen då?

Detta var lite spännande..

Dessvärre så lär det kosta en del, de är rätt dyra redan i England har jag för mej men spännande oavsett!

Mvh!

Dear Johan

Thank you for your enquiry: our dealer in Sweden is:

Vapen Smedjan

Blakintsuagen

S-313 Oskarstrom

Sweden

Tel: 00463560542

Good luck in find the cartridges you require

Lynn

Export Liaison

• 3 weeks later...
Publicerat

Var på resa till Halmstad och passerade Oskarström idag. Stannade till och köpte en låda med Hull Three Crowns paper case/fibre wad... ca 5kr/propp.

Lite klass till duvjakten :wub:

post-6882-0-24124700-1311889035_thumb.jp

• 2 weeks later...
Publicerat

Wiz lär få en utlösning, hans favvo nu med hagel nr 4 o 5 :wub:

Mvh!

Publicerat

Britterna är i detta avseende avundsvärda...

Kräk säger jag.

jag vill också ha rolig ammo att poffa med, men de röda Miragen jag har ett par kvar av är ganska roliga dem med.

/Christian

Publicerat

Även jag tog mig vägen uppåt Halland... Införskaffade Hull 4or (3,1mm) för gåsjakten, tog även några 6or främst i syfte att skjuta pappskivor på 35m och jämföra mönstret med de Gyttorp Fågel 6or jag har.

Så nu har jag Teague choke på bössan och ska mata den med Hull - frågan är bara vad jag ska skylla på nästa gång jag bommar?? :unsure:

Men det ska bli kul att testa och se hur skillnaderna är, ska försöka hitta tillräckligt med pappskivor och prova ut de olika varianterna enligt PMT's recept.

post-5304-0-43619900-1313156518_thumb.jp

Publicerat

Någon som vet om det går att uppbåda italienska "Professional Game" i Svedala fortfarande? Grön papphylsa i 12/65 med filtförladdning och US6. Minns inte om det var 30 eller 32 gramsplugg. Väldigt trevlig ammunition dock..

Publicerat

Någon som vet om det går att uppbåda italienska "Professional Game" i Svedala fortfarande? Grön papphylsa i 12/65 med filtförladdning och US6. Minns inte om det var 30 eller 32 gramsplugg. Väldigt trevlig ammunition dock..

Har inte sett några på denna sidan hedenhös.....

/T

Publicerat

Wiz lär få en utlösning, hans favvo nu med hagel nr 4 o 5 :wub:

Mvh!

HOLY F..K!!! :blink:

Jultomten kommer tidigt i år och det var fanimig inga mjuka paket han kommer med heller!!!

Nu ligger man brunt till och bara måste fixa dessa plugg!

Synd att generalagenten inte svarar på mail eller telefon... <_<

Men jag har en idé på hur jag skall lösa detta :wub:

Publicerat

RC heter tillverkaren men som sagt, inte sett dem på väldigt länge. Var Jaguargruppen som tog in dem i stora mängder men så bytte de till Rio och då försvann de från svenska marknaden. Helt ok plugg.

Mvh!

Publicerat

Jag köpte nån ask RC nere på Torsbo i våras, men det kanske var restlager för jag ser det inte i deras prislista...