Publicerat Maj 13, 201115 yr Det kanske har blivit skinn på den... Huvva! Bara att klämma för näsan och halsa fort som bara den!
Publicerat Maj 15, 201115 yr Författare Grattis Peter till mycket god grillning och ett par fina betar MVH Eas Tack! Köttet var fantastiskt på galten, inte minsta bismak eller galtlukt ens då jag kokade slaktresterna till hundarna... Sommaren är räddad!
Publicerat Maj 15, 201115 yr Grattis! Man vinner på att vara envis här i livet! Fyller mina med silikon, funkar bra, låter dem torka över natten efter att de legat blött.
Publicerat Maj 15, 201115 yr Skiter i vaniljvodkan, har en sprättad pava som det står LAPHROAIG 15 years på, den blir det nog lite tullat på... Det börjar förresten bli dags, köpten den i shopen på Islay sist jag var där och hämtade ut hyran för "min" square foot of land och det är nog 9 år sedan i år. Det kanske har blivit skinn på den... låter rätt...... om inte så mycket godare väldigt fina betar.. väntar på att få chans att fälla min första galt nån gång
Publicerat Maj 15, 201115 yr Författare väntar på att få chans att fälla min första galt nån gång Intet är som väntans tider... Har pysslat om min åtel i 5 år nu, minst 3 gånger i veckan tittar jag till den året runt. Visserligen har det skjutits en del gris på den de sista 4 åren, hela första året var det skjutförbud så jag skulle tro att de flesta grisarna på trakten ser den som en säker källa till föda och för det mesta en säker och fridfull plats. Väntar nu på chansen på den ännu större galten som går där, har sett honom vid två tillfällen och han är dubbelt så stor i kroppen i vart fall, uppskattar honom till upp emot 2 meter lång!
Publicerat Maj 15, 201115 yr Författare Grattis! Man vinner på att vara envis här i livet! Fyller mina med silikon, funkar bra, låter dem torka över natten efter att de legat blött. Tack! Fyllde till slut med parafin, det kändes bra att veta att den rinner ner och fyller ut ordentligt. När den stelnat ordentligt förseglade jag ändarna med silikon och jag tycker det ser bra ut i alla fall.
Publicerat Maj 15, 201115 yr Intet är som väntans tider... Har pysslat om min åtel i 5 år nu, minst 3 gånger i veckan tittar jag till den året runt. Visserligen har det skjutits en del gris på den de sista 4 åren, hela första året var det skjutförbud så jag skulle tro att de flesta grisarna på trakten ser den som en säker källa till föda och för det mesta en säker och fridfull plats. Väntar nu på chansen på den ännu större galten som går där, har sett honom vid två tillfällen och han är dubbelt så stor i kroppen i vart fall, uppskattar honom till upp emot 2 meter lång! Du får nog honom tillslut ska du se. Jag får lägga en åtel på gräsmattan hemma.