Publicerat Maj 20, 201115 yr Scrapheap Challenge! Eas myntade konceptet tidigare och nu är det dags att dra igång! Reglerna är få men enkla - "man tager vad man haver" ur diverse skrothögar, vedbodar, vektygslådor, garage, lador, stall osv så länge man inte använder nya material! Givetvis får man köpa fräsch epoxy osv men inga nya knivblad utan fila till egna av gamla liar, sparkmedar eller liknande. Det är också ok att slakta någon gammal rostig morakniv man har hittat i någon gömma för att återanvända detta blad. Tolkningen är fri. Allt från Mad Max inspirerade "Rat Bike" varianter på knivar till vackra skapelser med återvunna material - det är det praktiska samt estetiken som styr slutresultatet! Inlämning av era bidrag skall ske den 2:a Juli till knivtavling@gmail.com Denna tävlingen är precis som förra gången anonym och må bäste skrotnisse/skrotgumma vinna! (nästa tävling i höst kommer att vara "Mora 700" - mer säger jag inte än ) Mvh, Wizard - knivtävlingsgeneralen
Publicerat Maj 20, 201115 yr Yay den här gången SKA jag börja tidigare så det inte blir stressigt och man gör dumma saker så de går sönder.. Spännande tävling iaf
Publicerat Maj 21, 201115 yr Är det ett krav annars att man ska vara klok? tror att det snarare är ett krav på att man inte ska vara det =)
Publicerat Maj 21, 201115 yr Är det ett krav att man ska vara klok då skiter jag i det här. Frugan säger ofta att jag inte tillhör denn divisionen
Publicerat Maj 21, 201115 yr Det hänger kanske lite på vad man menar med klok...? Lycka till, allihop!
Publicerat Maj 21, 201115 yr Författare Jag har redan börjat Hur långt har ni andra kommit? mvh mr Oklok Jag har faktiskt hittat en pryl i ladan som jag skall testa som jag inte hade tänkt på förut... Risken är att jag kommer in med mer än ett bidrag om jag skall vara ärlig!
Publicerat Maj 21, 201115 yr Har hittat iaf ett ämne, får se om man kan få ihop något i tid. Synd att man har ett jobb som stjäl tiden från en!
Publicerat Maj 21, 201115 yr Risken är att jag kommer in med mer än ett bidrag om jag skall vara ärlig! Är det tillåtet? Jag har nämligen en idé till jag skulle vilja testa
Publicerat Maj 21, 201115 yr sådär nu är jag halvfärdig med mitt bidrag lär bli sist men vaf** ska det vara skrotknivar så blir det en sån
Publicerat Maj 23, 201115 yr Författare Är det tillåtet? Jag har nämligen en idé till jag skulle vilja testa Ja det tycker jag! I denna tävlingen i alla fall eftersom det finns så många varianter och vägar man kan ta... Gör man markant olika knivar med olika tekniker eller motsvarande så skall man få lämna in fler än ett bidrag. Sticktang & fulltang är ett exempel. -"That's not a knife, This is a knife!"
Publicerat Maj 23, 201115 yr Najs. skall botanisera i skrothögarna här hemma. o se vad man kan hitta för fint../ menar skrot... Må bäste bästing vinna Muhaaaaaa !! Eas
Publicerat Maj 23, 201115 yr Jag har skrotat första ide´n efter som stålet inte höll måttet. Jag har en AEB-L bit som var i för dåligt skick för att jag skulle kunna använda den till det jag köpte den till. Nu ligger den och samlar dam. Skulle jag kunna använda den?
Publicerat Maj 23, 201115 yr Författare Jag har skrotat första ide´n efter som stålet inte höll måttet. Jag har en AEB-L bit som var i för dåligt skick för att jag skulle kunna använda den till det jag köpte den till. Nu ligger den och samlar dam. Skulle jag kunna använda den? Ligger den och "skrotar" någonstans så varför inte... Här får man tänja på reglerna lite
Publicerat Maj 23, 201115 yr oj oj oj. nu har jag ett ........satan så finte det e o till skaft så har jag ..... och ..... osså lite.... jäklar va najs det kommer bli /Eas
Publicerat Maj 23, 201115 yr oj oj oj. nu har jag ett ........satan så finte det e o till skaft så har jag ..... och ..... osså lite.... jäklar va najs det kommer bli /Eas Skönt att du inte blev värre skadad än att du kan slöjda lite knivar.
Publicerat Maj 29, 201114 yr Halva dagen spenderades i uthus och ladugård. Har hittat materialet. Börjat bearbetningen. Och så grymt djävla fult det blir! Men ändå fräckt på något sätt. Denna gång är jag övertygad om att jag kommer att hinna skicka in mitt bidrag.
Publicerat Maj 29, 201114 yr Själv går jag runt och kikar på allt möjligt skräp men kommer inte på nåt vettigt,tror jag gör en runda i morgon till ett skrotloppis och se om man får nån ide. Känns frustrerande att inte komma på nåt.
Publicerat Maj 30, 201114 yr jag har en mulad asful köttyxa som jag hittade när vi rev ett hus i malmö, ser inte klok ut, sönderbankad i ryggen med slägga och saknar handtag. kan man vara med då? jag menar det är ingen kniv och den ser för jävlig ut samtidigt som jag saknar en köttyxa... Kalle
Publicerat Maj 30, 201114 yr Författare jag har en mulad asful köttyxa som jag hittade när vi rev ett hus i malmö, ser inte klok ut, sönderbankad i ryggen med slägga och saknar handtag. kan man vara med då? jag menar det är ingen kniv och den ser för jävlig ut samtidigt som jag saknar en köttyxa... Kalle Är den klassad som skrot och kan byggas om till någonting användbart så kör hårt!
Publicerat Maj 30, 201114 yr Är den klassad som skrot och kan byggas om till någonting användbart så kör hårt! will do! krävs det någon form av bevis för att den var skrot eller visar man bara slutresultat?