Publicerat Maj 27, 201411 yr Trutmorgon för mej i morgon.. hoppas vinden håller i sig, har goda erfarenheter av frisk vind vid trutjakt! Riktigt bra med fågel i anläggningen nu i eftermiddags så det kan nog bli trevligt i morgon. Enda bittra är att jag inte hunnit få hem nya automaten.. hade varit kul! Inte fått hem nya omgången bulvaner heller, kommer om en vecka var sista beskedet.
Publicerat Maj 28, 201411 yr Men det är väl ändå rätt bra resultat? Lite poffat i varje fall. /CHristian
Publicerat Maj 28, 201411 yr lät surt. Ja som tycker 50 e gränsfall med tanke på fågeltillgång på min lilltipp. Men fuckupps kan ställa till de ordentligt
Publicerat Juni 1, 201411 yr Tog en tur trots svag vind o klarblå himmel. Inga höga förhoppningar. Trillade likt förbenat 42st trots att jag fortfarande inte fått i fullchoken. Sambon hade städat nämligen.......hmmmm. Men med lite tålamod funkar de ändå =)
Publicerat Juni 1, 201411 yr Ja deras start av matavfallshantering drar onekligen fågel. Till deras förtret o min förtjusning.
Publicerat Juni 1, 201411 yr Aha! Då förstår jag.. För många år sen så hade de semesterstängt på förbränningsanläggningen här i Mälardalen med påföljd att de deponerade några veckor på sommaren.. Gav ett påtagligt uppsving! Likadant när de hade haveri för något år sen, de två fickor där de lastar om till burkar var smäckfulla... Vart jävligt bra jakt!!
Publicerat Juni 6, 201411 yr Idag vart de ba skit. För varmt o soligt trots dimma. Nåja 18 i backen o hem tidigt för att fira nationaldagen med påmpa o ståt.
Publicerat Juni 6, 201411 yr Jag kör ut på söndag, var och kollade nu, ok med fågel i anläggningen. Bad dem lämna lite godis åt fögglarna över helgen så blir det lite bättre drag på söndag troligen!
Publicerat Juni 8, 201411 yr Hos mig fanns de fågel idag men de vill liasom inte ner när jag ställer upp mitt gömsle, cammotält från swedteam.. Funderar på om de lärt sig att de e farligt eller om derent avblänker vilket jag misstänker. Ska testa skruva ihop ett gömsle av spillbräder ist o se om ja får bättre res. nöp iaf 29+1 idag. Gött o se res av fullchoke.
Publicerat Juni 9, 201411 yr Blir en sväng till här på onsdag eller torsdag.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 11, 201411 yr Ny sväng i morgon.. siktar på att försöka ta mej över 13 så får vi se..
Publicerat Juni 14, 201411 yr O här e de för fint väder! Nöp ner fem st i tors o passa på att skjuta in rödpunkten inför dagens jaktstig. De va tur. Pers bästa idag
Publicerat Juni 24, 201411 yr Lilltippen levererade idag, 52 golvade trutar! Första svängen med dubbla bulvanmängden.. inbillar mej att det gjorde nytta faktiskt, från 13 till 25 nu. Tar lite tid att få dem på plats men jag ska göra en liten justering på sittpinnarna så ska det nog reda sig. Trutjaktstråd så jag ställer en fråga här om bulvanerna, finns något intresse här att köpa dessa tingestar? Jag kan kolla vad jag kan få för pris isf.. De säljs i kartonger om 12 och finns i en version som ligger på vattnet även.
Publicerat Juni 24, 201411 yr Jag är helt klart intresserad av att köpa den varianten som inte ligger på vattnet hippen, bara det går ordna med frakt upp till skellefteå=) mvh/Robster
Publicerat Juni 24, 201411 yr Håller på att kolla detta.. Handlaren skulle kolla om det gick att köra dem direkt till kund, skulle bli billigare. OM det funkar så blir ca priset 150 kr/st vid 3 kartonger (36st) o 160 för 2 kartonger.. Han skulle även kolla om generalagenten ligget på ngt laget nu eller om de måste gå fr Italien. Har beställning på 2 redan.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 24, 201411 yr Ok Robster, ska försöka fixa! Tre kartonger tingade eller vad jag ska säga.. Vi kör detta här för enkelhetens skull.
Publicerat Juli 2, 201411 yr Detta är en populär post. Kanske ute i lite för god tid :-) Men hellre det. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 2, 201411 yr Kan man någonsin få en bra start här? Tre skott för att golva första, vingade andra o när jag var borta o sprang efter den landar det trut bland bulvanerna. Tredje gick bra, kan det få fortsätta så? Verkar vara dåligt m fågel dock.. Sent from my iPhone using Tapatalk