Publicerat Juli 2, 201411 yr Nej detta är skit, flyger inte alls. För en vecka sen var det bra drag vid denna tid, samla kraft att plocka ihop kanske... Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 2, 201411 yr Nej. Det har kommit föggel två gånger nu, bomma första och när jag sköt reste en fr bulvanerna. Nästa tog jag o nu vart det en trippel.. Väntar nog lite. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 2, 201411 yr Måste ha ngt fel i huvudet..kvar än :-/ m det trillar nu o då. Årets första ungtrut vart nr 1 i en dubble nyss. Bokfört en ny upplevelse med! De jag skjuter nu dras ned av bulvanerna från hiskliga höjder. Närmare 200 m faktiskt, de börjar snurra o dyka och det tar en evighet innan de är nere! Och alla landar..om jag inte får läge innan :-) coolt! Det är matdags för dem o här sitter 25 kompisar o väntar, funkar bra. Inte så mycke fågel dock m jag har fyllt en säck nu. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 2, 201411 yr En säck är väl trots allt 25-30 st, det är inte illa enligt min mall, din diffar helt klart. Så otroligt roligt för dig att du kommit till ett nytt kapitel i din trutjakt. /Christian
Publicerat Juli 2, 201411 yr Detta är en populär post. 34 blev det tillslut, avslutade m att släppa ned ett gäng. När jag hade 4 nere klev jag fram så jag fick bra läge..en an dem satte fram skallen o såg mej. Lyfte och fick en trapsmäll. Nästa lyfte smock o sen ytterligare en :-) kändes som ett bra avslut. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 7, 201411 yr Var in o rensade lite på tippen igår men de känns lite si o så nu. Här i stan springer trutungarna runt på backen o flyger mkt dåligt än sålänge. Riktade in mig på ej utfärgad fågel o fick mig ett knippe ändå. Träffprocenten var ohyggligt bra Men snart blir de cirkus då ungfågeln börjar flyga!
Publicerat Juli 7, 201411 yr Vart det fel klipp? Den där filmen var helt hjärndöd, massa förladdningar och hagelkärvar som filmades med höghastighetskamera..
Publicerat Juli 8, 201411 yr Vart det fel klipp? Den där filmen var helt hjärndöd, massa förladdningar och hagelkärvar som filmades med höghastighetskamera.. Nä men tänkte på den klockrena svärmen som släpps i väg från koppen o hur samlad den är även när den går ur bild o med den farten o samlingen på haglen borde den slå bra på längre håll som klippet visar 3;20 in i filmen. Mvh.
Publicerat Juli 15, 201411 yr Större delen av gänget, vart 20 trut, alla landade eller försökte iaf :-) Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat September 7, 20169 yr Är det någon som vet var man finner flytande trutbulvaner/vettar idag? Jag hittar inget i Normarks och Gyttorps kataloger. Någon som vet vad tillverkarna heter?
Publicerat September 7, 20169 yr Verkar inte finnas någon som tar in dessa bulvaner. Du får googla på seagull decoys.. så hittar du säkert en utländsk firma.