Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ni som kan?

Featured Replies

Publicerat

jag personligen tycker det sert riktigt bra ut. bara att ringa o höra om de finns nån kvar :)

Publicerat

Har ingen koll på karelare men tiken är utställd men inte provad på jaktprov. Tikens mamma och mormor har endast utställningschampionat i finland. Jaktprov?

Kolla upp tikens jaktförmåga, inte bara från ägaren:) Han kan ju använda en välmeriterad hanne för att kompensera mot en dålig tik?

Känner igen namnet på uppfödaren. Undra om inte han har haft riktigt bra finnspetsar tidigare. Ring och kolla om det är en karelare du vill ha. Lycka till!

Publicerat

Han som har finnar med samma namn är nog inte samma person han har fortfarande bra finnar, har nollkoll på karelare så kan inte säga något om dessa :unsure:

Edit: kollade och det är tydligen samma person som jag känner visste inte att han hade karelare :blush: Men då tror jag denna tik är bra annars skulle han knappast para den.

Publicerat

Han som har finnar med samma namn är nog inte samma person han har fortfarande bra finnar, har nollkoll på karelare så kan inte säga något om dessa :unsure:

Edit: kollade och det är tydligen samma person som jag känner visste inte att han hade karelare :blush: Men då tror jag denna tik är bra annars skulle han knappast para den.

Ja, de finns väl inte så många anders morin i norrbotten:)

Publicerat

Nä men känner en och hade inte en susning att han hade karelare därför trodde jag det fanns två ;)

Vi har samma mor på våra äldre finnar och samma namn på dem yngre så visst kan det slumpa sig lite ibland :lol:

Publicerat

Kolla med karelarklubbens avelsråd vad de säger, sitter inte så till att jag kan kolla finska sidorna, men vi har väl gott om folk från landet i öster som både vet och kan språket, karelare har de bra i finland men som vanligt är inte allt som glimmar guld. hundens linjer kan jag inte svara på och omeriterad tik? jagar den bra så!

Publicerat

Han är Kalixbo t o m och jag tror jag vet vem det är, men jag känner honom inte.:D

Publicerat

Jag pratade med honom i höstas på nå rävjakter. Han berättade då om köpet av karelar hanen. Lustig historia. tydligen har han en tik nu åxå? Nå enligt honom så är hanen bra och det trodde han inte han skulle tycka då han egentligen ville ha en gråtuss. Denna fick han köpa från norge tror jag det var som vuxen.

Ska sägas att jag antar att det är den hanen han berättade om, jag vet ju inte säkert.

Han har även en finnstövare till räv och om jag inte minns fel så köpte han en Amerikansk foxhoundvalp i vintras.

Publicerat

Är han bror till Stefan Morin, lärare på Kalix Naturbruksgymnasium månne?

Publicerat

Är han bror till Stefan Morin, lärare på Kalix Naturbruksgymnasium månne?

Vet ej, men det kan han vara, men å andra sidan finns det flera Morin här i Kalix.:unsure:

Publicerat

Vet inte om allt "utbenande" av Morin släkten i Norrland hjälper trådskaparen så mycket???

Publicerat

Här hittar du en del info. Min länk

Vad jag kan se så verkar hanen va från jaktstarka linjer. Men är ju inte nån ras jag har koll på.

Men ta ett snack med avelsrådet så får du säkert bättre koll.

Publicerat

alltså. inte för att förstöra något men det går ju att ringa honom.

Publicerat

Fruns ex hette också Morin i efternamn och lämnade honom när hon träffade mig.:rolleyes::D

Publicerat
  • Författare

Hej bara vad svar det var här. Ska ta å ringa han och snacka lite hund. Vill ha en Karelare eller jämte. Men Karelare tar ganska lång tid på sig att mogna har jag hört. Nån som säger emot?

Publicerat

Ska man se krasst på det så är allt annat än jämte eller gråhund att göra det svårare för sig att få en bra älghund, men alla kan inte välja den enkla vägen det blir så tråkigt ;)

Publicerat
  • Författare

Gråhund vill jag inte ha. Blir jämte eller en karelare. Känner du till nåra jämtkullar?

Publicerat

Gråhund vill jag inte ha. Blir jämte eller en karelare. Känner du till nåra jämtkullar?

Nix är ju en finnspets-kille ;)

Skrev bara i tråden då jag efter viss förvirring ändå känner han som har kullen du undrade över.

Publicerat

Kolla om ingvar fors eller lars-gunnar fors har nån kull på G. För du bor väl i norrbotten?

Publicerat
  • Författare

Såg faktiskt en annons från Ingvar Fors. Brukar han ha bra hundar? Vet inte om det blir hund nu men fick ett sånt sjukt il efter en hund. Hade velat att lillhunden ska gå vidare innan. Fast en valp kanske hjälper henne på vägen :rolleyes:

Publicerat

Såg faktiskt en annons från Ingvar Fors. Brukar han ha bra hundar? Vet inte om det blir hund nu men fick ett sånt sjukt il efter en hund. Hade velat att lillhunden ska gå vidare innan. Fast en valp kanske hjälper henne på vägen :rolleyes:

Du kan ju höra med Jämta hon som var modde el. är det fortfarande. Hon har ju fina hundar med bra rovdjursskärpa också.

http://www.abackenskennel.co.cc/

Publicerat
  • Författare

Verkar inte ha några valpar nu.

Publicerat

Verkar inte ha några valpar nu.

Nej, det är det inte men hon har ett brett kontaktnät. Det var så närmast jag tänkte. :D

Publicerat

vet faktiskt inte hur hans hundar är men jag skulle tippa att han har bra hundar. han föder upp både jämte å karelare :) Lars-gunnar fors tror jag har riktigt vassa hundar då han guidar mkt i finland. finns nån i norrbotten som heter peter wittiko (eller hur det stavas) har för mig han har en bra tik och han bruka förmedla hundar från finland. iaf färdiga hundar har jag sett.