Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bara jag som väntar???

Featured Replies

Publicerat

Är det bara jag som väntar på att jakten ska dra igång när jag tittar på jakt och fiske på tv4 plus?? har inget emot fiske och fiskar en del på sommrarna, men jag blir inte alls så värst upphetsad av att titta på tv......men när det är jakt, då j_vlar!!! ;D ;D

Hur kan man vara så "olika" - det är ju naturupplevelser både jakt och fiske, och spännande, men jag får inget adrenalin av att få upp en fisk, men så fort det knakar lite i skogen så skjuter pulsen i höjden!! :D :D

Någon annan som känner igen sig???

Publicerat

ja jag längtar och väntar ska bli en rolig höst då man har en 8 mån hund nu  ;D ska bli intresant se hur han utveklas  :o

Publicerat
Är det bara jag som väntar på att jakten ska dra igång när jag tittar på jakt och fiske på tv4 plus?? har inget emot fiske och fiskar en del på sommrarna, men jag blir inte alls så värst upphetsad av att titta på tv......men när det är jakt, då j_vlar!!! ;D ;D

Hur kan man vara så "olika" - det är ju naturupplevelser både jakt och fiske, och spännande, men jag får inget adrenalin av att få upp en fisk, men så fort det knakar lite i skogen så skjuter pulsen i höjden!! :D :D

jag märker helt klart skillnad även på hur de jagar också, fiske på TV går helt bort. När de smygjagar eller är ute efter fågel med drev eller med stående hundar är det inte särskilt spännande, men när man får lyssna på ett ståndskall, oavsett om det är på grävling, fågel eller älg, då stiger pulsen, fast det bara är på TV.

Publicerat

jo nog längtar man allt :D

Publicerat

Man ska väl ut och försöka få sig någon förrymd kronhjort från vilthägnet snart som Vi har på våra marker. :D

Publicerat

Snart är det 1 maj och då smäller det igen! ;D ;D ;D

Publicerat

själv så åker jag till jämtland på påsk, bäverjakt om mark och isförhållandena är gynnsamma, bäverjakt i särna helgen över 1 maj.

Publicerat

ja det är klart man känner igen sig.  ;D

Publicerat
  • Författare

Trevligt att höra om era planer iofs - men det jag tänkte på var eran känsla när ni tittat på jakt och fiske på tv:n. Sitter ni klistrade under fiskedelen också, eller är det bara en transportsträcka innan jaktdelen börjar??  Själv får jag inte gåshud när wiliam fångar en fisk, men jag får det när peter/ola skjuter älg.........är det jag som är skadad ??? ??? ;D ;D

Men vi kan ju gärna modifiera tråden lite och lägga till "kommande jaktplaner i vår" :) :) Bara skoj att höra!!!

Publicerat
Trevligt att höra om era planer iofs - men det jag tänkte på var eran känsla när ni tittat på jakt och fiske på tv:n. Sitter ni klistrade under fiskedelen också, eller är det bara en transportsträcka innan jaktdelen börjar??  Själv får jag inte gåshud när wiliam fångar en fisk, men jag får det när peter/ola skjuter älg.........är det jag som är skadad ??? ??? ;D ;D

Men vi kan ju gärna modifiera tråden lite och lägga till "kommande jaktplaner i vår" :) :) Bara skoj att höra!!!

Jag ser även fiskedelen med stort intresse för det är ett av mina andra stora intressen också, men att älvfisket skulle vara svårt jämfört med insjöfiske det hade jag inte räknat med.  ;)

Se mitt förra inlägg! ;D

Publicerat

Då man har "tippen" så behöver man aldrig gå sysslolös. ;D 8)

Publicerat

Nog är fiske roligt. En favoritsysselsättning under den varmare årstiden. Det är fint att sitta på sjön också.

Men på tv är det inte så roligt, fast man får ganska många tipps.

Nää, det är roligare att se på jaktdelen av programet. Vildsvinsjakten ser väldigt spännande ut på tv.

Vi som inte har tillgång till någon "tipp" får väll sitta och dräggla framför "dumburken". ;)

Publicerat

Klart man längtar till hösten har en smålands stövare på 6månader så man vet vad man har att göra i höst.

Men först kommer pimpelfisket på vår isen och sen börjar laxfisket i torneälven.

Den första augusti börjar jakten för mig (räv) och sen kan man ha tur att se en bock den 16e.

20e börjar sjöfågel jakten på älven och 25e börjar den hemma om man får jaga fågel i höst med tanke på fågelinfluensan.

Publicerat
Klart man längtar till hösten har en smålands stövare på 6månader så man vet vad man har att göra i höst.

Men först kommer pimpelfisket på vår isen och sen börjar laxfisket i torneälven.

Den första augusti börjar jakten för mig (räv) och sen kan man ha tur att se en bock den 16e.

20e börjar sjöfågel jakten på älven och 25e börjar den hemma om man får jaga fågel i höst med tanke på fågelinfluensan.

Det får Vi verkligen hoppas på att Vi får göra. :D

Publicerat

Nä jag längtar till Maj då ska jag kolla om jag får tag i något Bock ,,,

:)

Publicerat
Nä jag längtar till Maj då ska jag kolla om jag får tag i något Bock ,,,

:)

Du som kan göra det men vi i norr kan inte gå ut i maj det skulle bli liv i holken om nån satt ute i maj och passade på bock.

;D

Publicerat

Jag väntar på bäverjakten, längtar efter bössan som är beställd och längtar till hösten när unghunden ska jagas in på fågel.

Men framförallt väntar jag på besked ifall jag får jaga småvilt på lite nya marker  :)

Publicerat
Du som kan göra det men vi i norr kan inte gå ut i maj det skulle bli liv i holken om nån satt ute i maj och passade på bock.

;D

Du får jaga dom med kameran och ev. en kikare så är det inte farligt. ;):D

Publicerat

Jo nog längtar man..

Kan inte sluta tänka på vinterrip jakten, fast det är ett år kvar  :P

Nåja, man får väl rackla på med annat till dess..

Publicerat
Jo nog längtar man..

Kan inte sluta tänka på vinterrip jakten, fast det är ett år kvar  :P

Nåja, man får väl rackla på med annat till dess..

INSTÄMMER 100%

O då kom jag hem från fjällen IGÅR  ::)

Men än är jakten inte slut på ripa! Bara det att de e hunden som får jaga o jag tittar på ;)

Skjyttet består av signalpistol  ;D

15april tar de me slut. DÅÅÅÅ lär den ruskiga abstinensen sätta in fram till den 16aug då hunden får släppas igen på fågel.

Nu ser jag fram emot ett par fjällturer till o sen e det bäverjakt som gäller.

"ERKON"

Jag ÄLSKAR att se fiskedelen, för nuförtiden jagar ja så mkt o tränar unghunden, att jag nästan inte hinner med nå fiske.

Men jag tycker fortfarande att de va bättre då de va uppdelat.

Ska försöka kombinera en fiske o jaktresa till hösten!

Publicerat

Det är nog tur att man aldrig har testat ripjakt. Då skulle kanske all annan jakt kännas så meningslös  :P

Publicerat

;D

Vi skjuter endast småbockar i maj/juni som ren viltvård.  ;) ;)

Har man tur kommer det en "skabbräv" eller ett vildsvin förbi också. ;D ;D ;D

Vi får se hur det blir i år efter denna vinter. Vi kanske ställer in vårjakten helt. >:( >:(

Publicerat
Vi kanske ställer in vårjakten helt. 

Varför då?

Publicerat

Vi vill kolla hur hårt denna vinter har tagit på stammen samt att vi antagligen har lo på marken och då får man börja tänka mer långsiktigt. Vi har haft fritt antal bockar tidigare och ändringen kan bli att vi begränsar antalet.

Publicerat

åhh vad man är avis på er vårbockjägare..att få sitta ute en kväll eller morgon i varma sköna maj måste vara alldeles extra...är det nån som vet om det finns nån som säljer vårbocksjakt?