Publicerat Mars 20, 200620 yr Författare "ERKON" Jag ÄLSKAR att se fiskedelen, för nuförtiden jagar ja så mkt o tränar unghunden, att jag nästan inte hinner med nå fiske. Men jag tycker fortfarande att de va bättre då de va uppdelat. Ska försöka kombinera en fiske o jaktresa till hösten! Jimmy, det finns en anledning till att du jagar istället för fiskar nu för tiden - det är mkt roligare med jakt!! ;D ;D ;D Hehe, var är dina berättelser om jakten i veckan föresten???????? Bilderna??????? :D
Publicerat Mars 20, 200620 yr Du som kan göra det men vi i norr kan inte gå ut i maj det skulle bli liv i holken om nån satt ute i maj och passade på bock. ;D Jo man får väl ta o sätta sig där man vet att dom håller till så är det bara att smälla på en när han kommer , jag vet ju vart dom ¨håller till ska försöka att ta gammel bocken i år så att det kommer in lite nya i stället.
Publicerat Mars 24, 200620 yr Författare Jo man får väl ta o sätta sig där man vet att dom håller till så är det bara att smälla på en när han kommer , jag vet ju vart dom ¨håller till ska försöka att ta gammel bocken i år så att det kommer in lite nya i stället. Vart i hudiktrakten jagar du??
Publicerat Mars 24, 200620 yr Vart i hudiktrakten jagar du?? Just nu då så har jag inte jakten klart i Hudiksvall men det är på gång .... men jag har lite jakt ca:5,5 Mil väster om Sundsvall ovanför Holm ,,,,
Publicerat Mars 24, 200620 yr åhh vad man är avis på er vårbockjägare..att få sitta ute en kväll eller morgon i varma sköna maj måste vara alldeles extra...är det nån som vet om det finns nån som säljer vårbocksjakt? Kolla SjF Centrala Stockholm, dom brukar anordna jakter i Ingelstabo i Uppland under maj/juni.
Publicerat Mars 25, 200620 yr Pitepalt Du kan nog börja se efter om bävern börjat vara aktiv hos dig, här i L-å har jag hittat ett ställe där det varit aktivitet en längre tid. Jag fick skjuta årets första i förrgår Däremot på dom andra ställena där jag brukar jaga bäver har det inte varit någon större aktivitet än men det är ju inget onormalt den här tiden. Fredrik
Publicerat Mars 25, 200620 yr Är det bara jag som väntar på att jakten ska dra igång när jag tittar på jakt och fiske på tv4 plus?? har inget emot fiske och fiskar en del på sommrarna, men jag blir inte alls så värst upphetsad av att titta på tv......men när det är jakt, då j_vlar!!! ;D ;DHur kan man vara så "olika" - det är ju naturupplevelser både jakt och fiske, och spännande, men jag får inget adrenalin av att få upp en fisk, men så fort det knakar lite i skogen så skjuter pulsen i höjden!! :D Någon annan som känner igen sig??? Jag känner igen mig helt...Jag tillhör nog en av de få på det här forumet som inte ser Jakt&Fiske på tv4+. Jag gjorde dock ett undantag i veckan eftersom jag läste i tidningen att de skulle handla om grytjakt...I väntan på att man skulle få se några minuters grytjakt såg jag fisket...men..näe...tråkigt...å efter grytjakten...vad kom då?..jo...lockjakt på räv...tråkigt!! Jag kanske är väldigt insnöad på mina jaktområden..men i mångt och mycket så tycker jag annan jakt verkar tämligen tråkig. Fiske i all ära..men nog ska man sitta i båten med trevliga kompisar å ha gott fika med sig...annars får de vara för mig...
Publicerat Mars 25, 200620 yr Författare Jag känner igen mig helt...Jag tillhör nog en av de få på det här forumet som inte ser Jakt&Fiske på tv4+. Jag gjorde dock ett undantag i veckan eftersom jag läste i tidningen att de skulle handla om grytjakt...I väntan på att man skulle få se några minuters grytjakt såg jag fisket...men..näe...tråkigt...å efter grytjakten...vad kom då?..jo...lockjakt på räv...tråkigt!! Jag kanske är väldigt insnöad på mina jaktområden..men i mångt och mycket så tycker jag annan jakt verkar tämligen tråkig.Fiske i all ära..men nog ska man sitta i båten med trevliga kompisar å ha gott fika med sig...annars får de vara för mig... Skönt att inte vara helt ensam.. :D