Publicerat Mars 20, 200620 yr Vilken hundförsäkring rekomenderar ni? Kostnader osv. Betalar man enbart självrisk, eller lägger man ut flera tusen kronor som man får tillbaka sedan?
Publicerat Mars 20, 200620 yr Bytte från Agria till Folksam, samma villkor men drygt 700 kr billigare/år.
Publicerat Mars 20, 200620 yr Jag har Agria, kanske inte dom billigaste men väldigt bra att ha att göra med när olyckan väl är framme Hade en oturshund för några år sen (Hamiltonstövare) benbrott, 2st stenätningar för stora för att komma ut normala vägen så det vart operation så jag har nyttjat hundförsäkringen hos agria flertalet gånger och aldrig haft några problem. Så jag rekommenderar agria.
Publicerat Mars 20, 200620 yr jag hade if innan den var billig och bra men nu har jag inte mina hundar försäkrade längre p.g.a att jag tycker det är för dyrt med försäkringar när man har många hundar
Publicerat Mars 20, 200620 yr jag hade if innan den var billig och bra men nu har jag inte mina hundar försäkrade längre p.g.a att jag tycker det är för dyrt med försäkringar när man har många hundarKör delvis på den parollen oxo. Men meriterar man hundarna så stiger ju värdet ganska mycket,fick tex ut ca15.000 på min tax som dog av hjärtfel som 9åringOm jag minns rätt så får man ut nästan 40.000 för en dubbelchamp om den skulle förolyckas i "rätt"ålder Nåväl, jag försäkrar i Folksam och rekomenderar dom
Publicerat Mars 21, 200620 yr Författare Hur fungerar det i respektive bolag om man måste till djursjukhus med dem, hur betalar man?
Publicerat Mars 21, 200620 yr Jag har varit med mina hundar till Sunderby djursjukhus. Där direktreglerar dom räkningen mot en liten avgift och man får bara betala de 20% som man ska stå för själv + självrisken direkt, så man slipper ringa själv till bolaget osv ganska smidigt. Däremot upplever jag att prissättningen hos vetrinären är lite annan om man kommer in med en försäkrad hund, dvs att det blir mycket dyrare. Det är min uppfattning iaf
Publicerat Mars 21, 200620 yr Jag har varit med mina hundar till Sunderby djursjukhus. Där direktreglerar dom räkningen mot en liten avgift och man får bara betala de 20% som man ska stå för själv + självrisken direkt, så man slipper ringa själv till bolaget osv ganska smidigt. Däremot upplever jag att prissättningen hos vetrinären är lite annan om man kommer in med en försäkrad hund, dvs att det blir mycket dyrare. Det är min uppfattning iaf Gammelstads djursjukhus har jag hört talats om. Var ligger Synderbyns djursjukhus? Är det det där stora komplexet som man ser från Boden-Luleåvägen?
Publicerat Mars 22, 200620 yr Många bra svar på denna fråga skall ringa Folsam och If får se vilken försäkring det blir.
Publicerat Mars 25, 200620 yr Har inte haft mina hundar försäkrade på många många år...vilket jag iofs ångrade i vinter då jag förlorade terriern som var både svensk och finsk jaktchampion. Jag är dock inte säker på att jag kommer att försäkra hundarna i fortsättningen heller. För tillfället har jag ju 4 hundar...och låt oss säga att det kostar 1000:-/hund och år så blir det 4000:-/år...på en 5 årsperiod blir det 20.000:-...Många har börjat lägga av en viss summa varje år istället för att försäkra hunden..då har ju ju ändå lite pengar över ifall det skulle hända nåt..och händer det inte nåt med hunden så har du ju kvar pengarna ändå. Får man hunden ihjälkörd får du ju pengar från bilförsäkringen, alternativt deras hemförsäkring..och skulle det vara en smitare så får du ju ersättning från trafikskadefonden(eller vad de nu heter)...så..som sagt var...de vete tusan om det lönar sig att försäkrna hunden...iaf om du har flera hundar. Kommer jag nån gång skaffa tik och ta en kull på henne kommer jag däremot att försäkra henne...
Publicerat Mars 25, 200620 yr Får man hunden ihjälkörd får du ju pengar från bilförsäkringen, alternativt deras hemförsäkring..och skulle det vara en smitare så får du ju ersättning från trafikskadefonden(eller vad de nu heter)...så..som sagt var...de vete tusan om det lönar sig att försäkrna hunden...iaf om du har flera hundar. Resonerar själv på samma sätt, men däremot brukar jag försäkra mina hundar de två första åren. Risken tror jag är större när de är valpar att de äter någon skit eller skadar sig på något.
Publicerat Maj 16, 200620 yr Har mina två hundar(Norrbottenspets och ÖstLaika/Jämthund) försäkrade i Folksam, betydligt billigare än Agria, bättre villkor och det var framförallt inget krångel med pengar vid operationen(och senare avlivning) av min första hund. Det var en veterinär som rekommenderade Folksam till mig då hon hade upplevt dem som som det försäkringsbolag som var smidigast att jobba med.
Publicerat Maj 20, 200620 yr Tecknade just valpförsäkring för min Nobs och jag valde Sveland. 598 kr för första året. Inga Agria-priser direkt ;D Mvh Fabben
Publicerat Maj 20, 200620 yr Själv har jag folksam skiljer ca 2000:- på hannovranaren 400:-/ styck på laikan och gråhunden Jämfört med Agria..
Publicerat Maj 21, 200620 yr Jag byter till Folksam från 1/6-06 och tjänar drygt 800:- kr på det. 800:-/hund ska det vara givetvis.
Publicerat Maj 21, 200620 yr Jag skiter fullständigt i vad en eventuell livförsäkring ger men jag skulle aldrig förlåta mig själv om hunden skulle bli sjuk eller skadad och jag inte skulle ha råd att hjälpa henne. Det kan fort bli ganska stora pengar om det vill sig illa och hunden är för mig inte bara ett verktyg utan också en vän. Jag har Agria. De var inte billigast men i övrigt så passade de mig bäst med bl.a. högre ersättningar. Det kan ju naturligtvis vara annorlunda nu.
Publicerat Maj 25, 200620 yr Jag har bytt från Agria till folksam, förutom att jag sparar 800kr per år så är hundarna numera olycksfallsförsäkrade till 40000kr per hund istället för som hos Agria 30000kr. Bra mycket bättre tycker jag...
Publicerat November 23, 200619 yr Våra jaktkamrater lever ett farligt liv i skogarna, jag har kört på Agria tidigare, men har nu Folksam. Med en TJT i full fart så är risken ganska stor att det blir en resa eller två till veterinären, risken är helt klart större än med en golden retriver.
Publicerat November 23, 200619 yr Jag har Agria, men jag har inte kollat upp några andra försäkringsbolag. Kanske skulle kolla och jämföra...