Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundförsäkring

Featured Replies

Publicerat

när jag hade mina hundar försäkrade så hade jag if

Publicerat

Vi har Zeb försäkrad hos folksam. Vi valde dem för att vi har nästan allt försäkrat där och det känns som att det är lättast att ha allt samlat. Kul att man får höra mycket bra om dem, vi har själva aldrig använt försäkringen och har undrat lite över hur det kommer att funka den dag då vi behöver det (föroppningsvis aldrig).

Buster är inte försäkrad, tyvärr. Sambon totalvägrar för att Buster är en blandis..  :( Har försökt få honom att inse att vi bör ha honom försäkrad ändå, men eftersom han vägrar har jag sagt att om det händer nåt får han skylla sig själv för då får vi stå för hela kalaset själva!! Någon som har några bra argument så att han kanske skulle kunna ändra sig??

Publicerat
Vi har Zeb försäkrad hos folksam. Vi valde dem för att vi har nästan allt försäkrat där och det känns som att det är lättast att ha allt samlat. Kul att man får höra mycket bra om dem, vi har själva aldrig använt försäkringen och har undrat lite över hur det kommer att funka den dag då vi behöver det (föroppningsvis aldrig).

Buster är inte försäkrad, tyvärr. Sambon totalvägrar för att Buster är en blandis..  :( Har försökt få honom att inse att vi bör ha honom försäkrad ändå, men eftersom han vägrar har jag sagt att om det händer nåt får han skylla sig själv för då får vi stå för hela kalaset själva!! Någon som har några bra argument så att han kanske skulle kunna ändra sig??

Det var en riktig tjurskalle till karl, men å andra sidan skulle jag aldrig släppa en blandis innanför dörrarna. :D

Publicerat
Det var en riktig tjurskalle till karl, men å andra sidan skulle jag aldrig släppa en blandis innanför dörrarna. :D

Jo, han är en riktig tjurskalle!!  :D

Nååå. vi har ju faktiskt räddat Buster!!  :) Skulle inte ta en blandis själv heller, men vi valde mellan att Buster skulle dö eller att vi tog honom och jag ångrar int att vi tog honom för han är världens mysigaste lilla goshund!!  :D

Publicerat

Nååå. vi har ju faktiskt räddat Buster!!  :) Skulle inte ta en blandis själv heller, men vi valde mellan att Buster skulle dö eller att vi tog honom och jag ångrar int att vi tog honom för han är världens mysigaste lilla goshund!!  :D

Jaha. :D

Publicerat

En vet. försäkring är iaf att rekomendera, blandis eller ej, det kostar lika mycket att åka till vet. när har blivit överkörd eller fått en stekpanna i huvet.

Publicerat

jag har inte mina hundar försäkrade i heller för att jag har fem hundar räkna en tusenlapp stycket sätt in dom pengarna på ett konto istället så har du snart ett fint hundkonto till din hund så jag tycker inte att din man är en tjurskalle

Publicerat
jag har inte mina hundar försäkrade i heller för att jag har fem hundar räkna en tusenlapp stycket sätt in dom pengarna på ett konto istället så har du snart ett fint hundkonto till din hund så jag tycker inte att din man är en tjurskalle

:D :D :D

Publicerat

Jo så skulle man kunna göra, jag har föreslagit det oxå, men icke.. Händer det något med Buster så ska han bort (säger han, men det tror jag inte så mycket på). För nu låter det som att han int alls tycker om Buster, men det gör han. Det är bara det att eftersom han int jagar med Buster är han inte till någon riktig nytta. Han är en fin vän att ha med sig i vedskogen typ, men inte värd att satsa pengar på om det skulle behövas.. :(  Men i våras när Buster skar upp magen och förhuden på en gren i skogen var det annat ljud i skällan.. Då vart det ilfart till vetten och inte en tanke på att det skulle kosta pengar fastän han hela tiden predikar om att Buster ska avlivas ifall nåt händer.. Så egentligen kan man kanske säga att sambon är ganska ömsint innerst inne fastän han låssas vara tuff!  ;)

Så egentligen är jag väl inte så orolig, men tycker det är lite onödigt att behöva ta från pengar vi hade kunnat använda till annat när vi hade kunnat slippa det om vi haft honom försäkrad.. Och Buster är en väldigt livlig hund som ofta gör sig illa, det har vart många turer med honom till vetten så jag tror att det skulle löna sig att ha honom försäkrad..

Publicerat

Är inte det en försäkring?? ;) skillnaden är att dom 5000 du sätter in på kontot inte kan ersätta tex förlorat avelsvärde om något händer en tik. Men visst är det också ett allternativ istället för att betala till ett bolag.

Publicerat

det är väl upp till var och ens privatekonomi att ha hunden försäkrad eller inte....

jag har tvingats operera min ena hund två gånger, total kostnad: ca. 35000:- men tack vare försäkringen har jag betalat ca.8000:- istället för 35000:-

-your choise!

Publicerat

det jag menar t.ex min vorsteh är 6år det har aldrig hänt hon något och om det inte händer hon något under hennes livs tid så är dom bara utkastade

Publicerat
det jag menar t.ex min vorsteh är 6år det har aldrig hänt hon något och om det inte händer hon något under hennes livs tid så är dom bara utkastade

Jo, jag kan förstå att du tänker så, men just Buster råkar ut för allt!! Precis allt!! Han skär upp magen, han skrapar upp ryggen, han blir sjuk och får massa konstiga symptom som kräver långa utredningar.. usch.. Innan vi ens var första gången till vetten med Zeb (förrutom vaccinationer och sånt) hade vi garanterat vart minst 10 ggr med Buster... Då känns det som att det skulle vara värt med en försäkring, men icke att sambon vill det!! Tror han bara har bestämt sig för att en blandis inte ska vara försäkrad och sen skiter han i att vi får betala massor när han skadar sig istället..  :(

Publicerat

annis du får lära dig att sy

Publicerat
annis du får lära dig att sy

Haha, ja, jag tror jag får göra det!  :D