Publicerat Mars 29, 200818 yr jag skulle inte villja ha någon halv auto på björn jakten men det är jag det, har inte träffat någon björnjägare som haft det heller men visst finns det dom som har det. Jag skulle inte heller välja en halvautomat till björnjakt. inte bara för magasinsbegränsningen som finns om man jagar björn
Publicerat Mars 29, 200818 yr ja just ja!man får bara ha två skott i mag + 1 skott i loppet med auto vid björn jakt. jävla skitregel. varför försvårar dom på det sättet?? vill dom att det ska bli fler jägare uppätna?. men man kan ju endå köpa fler magasin åt bössan. på så sätt blir ju det snabbt. bara byta mag när ett bli tomt. annars kan man ju stoppa in 6 skott. om nån frågar så jagar man ju älg.. eller hur ? då slår ju halauto en semi bössa "miljöpartiet gillar visst jakt.... bara den inte bedrivs"
Publicerat Mars 29, 200818 yr Jag skulle inte heller välja en halvautomat till björnjakt. inte bara för magasinsbegränsningen som finns om man jagar björn vilka fler anledningar finns det att inte vilja ha halvauto??
Publicerat Mars 29, 200818 yr jonå det där med pekandet håller jag ju med om. Och vissa kan tycka att det är obehagligt med en pekande halvauto som man inte alltid ser om är laddad eller inte.. Jag själv inräknad tycker att det är lite obehagligt med sådana som viftar omkring med icke brytbara vapen. Jag tänker då inte på andras vapenhantering primärt utan jag tycker själv det är jobbigt med halvautomaten då den alltid är riktad åt något håll, även om slutstycket är tillbakadraget så vill jag ju inte peka på någon med den.. Där är brytvapnen grymt bra och lätta att bära. Mvh!
Publicerat Mars 29, 200818 yr Jag tänker då inte på andras vapenhantering primärt utan jag tycker själv det är jobbigt med halvautomaten då den alltid är riktad åt något håll, även om slutstycket är tillbakadraget så vill jag ju inte peka på någon med den..Där är brytvapnen grymt bra och lätta att bära. Mvh! håller med även en pump med förstocken tillbakadragen är lite lebbig att få mot sig, där är ett brytvapen överlägset.
Publicerat Mars 29, 200818 yr Ja, detta var en munter läsning... Jag har nog inte jagat i så stora sällskap, inser jag, för jag har faktiskt aldrig råkat ut för att halvautomaters vara eller icke vara har ventilerats vid kaffet. Det enda jag har emot halvautomater - hos andra, personligen kan jag rabbla skit om dem hela kvällen - är om man hamnar till höger om en kille som står och skjuter med den. DET är jäv---t irriterande. Vad gäller "finheten" på bössan... ...så har jag alltid - och kommer jag alltid - att hänga på mig 16-kalibarn vid bjudjakter, och jag äger inte något så fint jaktställ som Jahti-jakt, och kommer aldrig att äga ett. På mina jaktbyxor står det Marks Kommun eller DeromeBygg vackert i baken och de har massor av praktiska fickor till koppel, snus, bilnycklar, patroner, snake mm mm...
Publicerat Mars 31, 200818 yr vilka fler anledningar finns det att inte vilja ha halvauto?? om det trasslar är det kört.
Publicerat Mars 31, 200818 yr - är om man hamnar till höger om en kille som står och skjuter med den. DET är jäv---t irriterande. Själv tycker jag det är lite småmysigt, ställer högre krav på ens koncentration osv om det bonkar till på kepsskämen av hylsor som kommer flygande! Öppna ditt sinne, bejaka nya upplevelser Mvh!
Publicerat Mars 31, 200818 yr Sitter hellre vänster om en person med en halvautomat i ett gås-gömsle när det är dags att akutladda i den skånska leran än med en person med bock i samma situation. Automaterna är smidiga i gömslen, där är de "säkrare" än brytvapen, tycker jag.