Publicerat Mars 22, 200620 yr Hej jag har bara ett horn som jag ska sätta ut här men det vore trevligt med flera Horn i stället för bara mitt och skriv gärna om var eller hur det gick till det kan vara roligt för andra läsare att få titta o höra hur det hela började o slutade. ;D Detta horn som jag har fick jag igenom att jag vakade på Bocken för jag hade sett den några timmar före intill åkern, så jag tog och smög mig ut över den o fram till en lada där jag satte mig ner i 1½-2 timmar innan den visade sig igen . Medans jag satt där så såg jag att min mormors karl stog i fönstret på boningshuset o tittade åt det håll som bocken var....... men jag väntade med att skjuta tills jag fick in bredsidan på den då var den på ca 120 meter i från mig o ladan skottet gick o bocken vart kvar medans gubben stog inne o gjorde tummen upp till mig det var en härlig känsla ....
Publicerat Mars 22, 200620 yr Hej jag har bara ett horn som jag ska sätta ut här men det vore trevligt med flera Horn i stället för bara mitt och skriv gärna om var eller hur det gick till det kan vara roligt för andra läsare att få titta o höra hur det hela började o slutade. ;D Detta horn som jag har fick jag igenom att jag vakade på Bocken för jag hade sett den några timmar före intill åkern, så jag tog och smög mig ut över den o fram till en lada där jag satte mig ner i 1½-2 timmar innan den visade sig igen . Medans jag satt där så såg jag att min mormors karl stog i fönstret på boningshuset o tittade åt det håll som bocken var....... men jag väntade med att skjuta tills jag fick in bredsidan på den då var den på ca 120 meter i från mig o ladan skottet gick o bocken vart kvar medans gubben stog inne o gjorde tummen upp till mig det var en härlig känsla .... Grattis! Det var ett fin horn. Många poäng? :
Publicerat Mars 22, 200620 yr Grattis!Det var ett fin horn. Många poäng? : Tack jag vet faktist inte jag har aldrig lämnat in något utav mina två horn som jag har man har ju funderat på att lämna in dem men häää det får vara så länge ...
Publicerat Mars 23, 200620 yr Snyggt!Måste lägga in min Troféevägg. 2 st rådjur och en dovhjort Snygg vägg!
Publicerat Mars 23, 200620 yr Jag har väl inte någe märkvärdigt. Enligt frun skulle jag inte få ha ett enda horn på väggen men det ändrade kvickt jag på! Har även några fina rävskinn i vardagsrummet ;D Har oxå några fina bockskallar i frysen som jag ej hunnit få iordning än. Det vita hornet är ifrån en vårbock förra året, närmare bestämt den 5 maj, satt och passade nere vid ån då jag sett ett tiotal rådjur där innan premiären, det hällregnade och jag var blöt som en mink när plötsligt bocken kommer farande som skjuten ur en kanon, jag visslade fast honom och en 10,1 gr oryx skickades iväg med knall o fall resultat. Basthornet bredvid är faktiskt den första bock jag sköt och det oxå på våren för några år sedan, sköts på en gammal äng uppe på skogen, dvs en riktig listig skogsbock, ångrar att jag fällde den då han säkert kunnit blivit finare till hösten därpå men första är ju ändå första så. Hornet bredvid bastbocken är en rolig upplevelse, den bocken lockade jag fram i slutet på augusti, en get gick och betade 100 meter framför mig och bocken kom rusande i tron att det var hon som lockat och var villig vilket hon EJ var : och det resulterade i en hetsjagning runt tornet där jag satt i 3 varv innan jag lyckades vråla stanna och 30-06án som jag hade då gjorde sitt. Resterande är oxå Augustibockar som fällts efter långa ansmygningar och men även från torn efter bara 5 minuter, den största i mitten längst ned är tyvärr avlivad i samband med eftersök när den vart påkörd på våran mark, var ute och smög i maj förra året och jag såg den där bocken ett flertal ggr men höll inne då jag tyckte den kunde få vara till hösten men vad hade man för det > Galten sköt jag förra våren, vet ej exakta vikten men jag skulle tippa på 70-80 kilo.
Publicerat Mars 23, 200620 yr Fina horn jag kan inte lägga ut mina för att jag inte har en digitalkamera. Men det kommer i sommar.
Publicerat Mars 23, 200620 yr Himla kul att se flera st horn som kommer hit nu på denna sida verkligen skoj att se ;D
Publicerat Mars 23, 200620 yr Jag har väl inte någe märkvärdigt. Enligt frun skulle jag inte få ha ett enda horn på väggen men det ändrade kvickt jag på! Har även några fina rävskinn i vardagsrummet ;DHar oxå några fina bockskallar i frysen som jag ej hunnit få iordning än. Det vita hornet är ifrån en vårbock förra året, närmare bestämt den 5 maj, satt och passade nere vid ån då jag sett ett tiotal rådjur där innan premiären, det hällregnade och jag var blöt som en mink när plötsligt bocken kommer farande som skjuten ur en kanon, jag visslade fast honom och en 10,1 gr oryx skickades iväg med knall o fall resultat. Basthornet bredvid är faktiskt den första bock jag sköt och det oxå på våren för några år sedan, sköts på en gammal äng uppe på skogen, dvs en riktig listig skogsbock, ångrar att jag fällde den då han säkert kunnit blivit finare till hösten därpå men första är ju ändå första så. Hornet bredvid bastbocken är en rolig upplevelse, den bocken lockade jag fram i slutet på augusti, en get gick och betade 100 meter framför mig och bocken kom rusande i tron att det var hon som lockat och var villig vilket hon EJ var : och det resulterade i en hetsjagning runt tornet där jag satt i 3 varv innan jag lyckades vråla stanna och 30-06án som jag hade då gjorde sitt. Resterande är oxå Augustibockar som fällts efter långa ansmygningar och men även från torn efter bara 5 minuter, den största i mitten längst ned är tyvärr avlivad i samband med eftersök när den vart påkörd på våran mark, var ute och smög i maj förra året och jag såg den där bocken ett flertal ggr men höll inne då jag tyckte den kunde få vara till hösten men vad hade man för det > Galten sköt jag förra våren, vet ej exakta vikten men jag skulle tippa på 70-80 kilo. Ännu en snygg vägg. :D
Publicerat Mars 23, 200620 yr Mitt lilla bidrag med några bilder från jaktrummet.... Näe, nu ljuger du Hylsan, det är ju hos din jaktkamrat som har lite för mkt slantar över....
Publicerat Mars 23, 200620 yr Mitt lilla bidrag med några bilder från jaktrummet.... Näe, nu ljuger du Hylsan, det är ju hos din jaktkamrat som har lite för mkt slantar över.... Det var ett grannt rum med mycket på väggarna och det är väl ändå inte allt som syns här.
Publicerat Mars 23, 200620 yr Jävlar vilket rum! där skulle man kunna sitta och dricka jägermeister många timmar å bara beundra alla djur!
Publicerat Mars 23, 200620 yr Hmm ja det va inte dåligt, de som "hänger" på accurate reloadings forum har säkert sett en hel del enorma troférum Vore kul om tråden kunde hålla sig till skaparens ämne så vi kan få se många fina troféer. Ska ta och fota några troféer jag har här hemma och lägga ut ikväll.
Publicerat Mars 23, 200620 yr Några troféer som jag har hemma istan, de som är lite speciella i hur det gick till fram till avslut mm, övriga har sin plats på sommarstället. Bock övre vänster: Ung spets, Stänkdjur under taxdrev, kom 4 rå ur en tät granridå, bocken ville va smart och ta sig genom en mosse innan han skulle ut på hygget ifrån mig. Kort vissling och han blev kvar på platsen. Rem 700LSS 3006 11,7g Nosler partition. Bock övre mitt: Fin skogs 6a, stod och betade i en mosskant när jag kom smygande ut på ett hygge, tog stöd mot en stubbe och lät min numera sålda Sako helstock tala. 120m 3006 11,7g Silver tip. Bock övre höger: Även den en mkt fin skogs 6a, han jäktade en get i hyggeskanten 270m bort, jag bestämde mig för at smyga närmare.. en gren gick av under min fot och plötsligt stod bocken argsint 15m ifrån mig och där blev han sen kvar, 9,3x57 15g Vulkan. Bock undre vänster: Gammal returbock som försökte gömma sig bakom en rotvälta så jag kastade en sten mot rotvältan och då fik bocken fart, rusa ut till 110m, jag ner till liggande och ut med mina Harris bipods, riktade in Zeissen och lät kulan gå in strax bakom frambenet. Rem 700LSS 3006 11,7g Nosler Partition Bock undre höger: 3årig skogsbock som kom på lock. När han va inne på 15m fick han en Nosler Partition i halsen. Halvskoveln som har en lattjo ögontagg som vuxit fast igen efter skada fick bita i gräset 12 dec 2005, kom ihop med några hindar och skulle konstigt nog in i området där taxen drev några andra hjortar.. vissla till och satte en 16,2g TSX i bogen ;D. Fint utlägg och anlag för att vara 3år.
Publicerat Mars 24, 200620 yr Mitt lilla bidrag med några bilder från jaktrummet.... Näe, nu ljuger du Hylsan, det är ju hos din jaktkamrat som har lite för mkt slantar över.... Snacka om mäktig elefant som satt där!!!! Shit, den var respektingivande, hua.....dax att börja spara ;D
Publicerat Mars 24, 200620 yr När jag var hemma hos Hylsan och hans sambo såg jag aldrig detta rum.. ;) Och känner jag hans sambon rätt så skulle hon aldrig tillåta rummet heller. ;D ;D ;D Samt att deras hus måste ha vuxit enormt under hösten/vintern. ;D ;D ;D men han har ju varit pappaledig så han har väl haft fullt upp. : :
Publicerat Mars 24, 200620 yr Även om det är Hylsans trofeér eller inte så har han ju pajat denna tråden ialla fall. Inte kan jag visa mina små ynkliga benbitar efter det där rummet. ;D ;D ;D : :
Publicerat Mars 24, 200620 yr Även om det är Hylsans trofeér eller inte så har han ju pajat denna tråden ialla fall. Inte kan jag visa mina små ynkliga benbitar efter det där rummet. ;D ;D ;D : : Här är alla benbitar välkommen nu var ju det djur som inte kom i från våran fauna ju men intressanta bilder iaf .... så lägg gärna in era benbitar o berätta lite om dom
Publicerat Mars 24, 200620 yr Förlåt gubbar om jag lett Er in i tunneln : och för att jag uttryckte mig luddigt...det alltså INTE mitt troféerum! Utan en jaktkamrats... Orjant, du känner väl mig och inte skulle väl jag ...plus det vart 2-2 ang dina påståenden, gissa vilka ??? Sax, kom igen nu, visa upp din uppstoppade ekorre ;D daniel-nilsson, nix pix dammtorkar sällan, sånt gillar min kvinna Åsa-Nisse...förlåt..Isjohnsson , nej, det är mer djur i dom andra två avdelningarna Andreas, det har druckit en hel del i den skinnsoffa Herbert, fina delar /Vänligen
Publicerat Mars 24, 200620 yr Tack Hylsan! e det inte läge att fler tar och laddar upp bilder på sina ben och horn???? måste ju finnas en uppsjö troféer bland oss forister Moderatorn kan kanske flytta tråden till "Viltet efter skottet" om det kan få igång tråden bättre ???
Publicerat Mars 25, 200620 yr Sax, kom igen nu, visa upp din uppstoppade ekorre :o Hur ska man tolka det där egentligen? : : Folk kan ju tro att du stöter på mig ;D ;D
Publicerat Mars 25, 200620 yr Inte bara rådjurhorn... Tänkte lägga in lite bilder på lite av varje som jag fällt under jaktåret. Senaste villebrådet var en säl som jag fick med .222:an på iskanten ute i Ålands hav... En härlig jaktform som kräver lite extra av jägaren. En stilig tiotaggare som jag tokmulade första såten under årets älgjakt, efter ett fantastiskt ståndskall av min trogne jycke Loke. Dimma och doften av skvattram kommer tillbaka direkt när jag ser denna härliga trofé. En årlig jaktresa till Afrika tycker jag att varje heltidsarbetande man skall kunna kosta på sig. Denna fällde jag med min trogna dubbelstudsare, naturligtvis "while charging". Det är en märklig känsla när en elefant kommer så nära att den inte bara fyller upp ens kikarsikte (om jag hade använt sådant), urtan att den fyller upp hela ens synfält. Nåja, jag gick segrande ur den bataljen i alla fall... Avslutade med en dry Martini när bärarna sjöng sina stamsånger i den afrikanska natten. Rekommenderas varmt! Under den jaktresan var det thanksgiving och jag var så jävla less på jänkarna i tältet bredvid i campen, de skröt om att de hade fått en förjävla stor kalkon hemifrån. Jag tyckte att det skulle kanske passa med en svensk kalkon... Den var naturligtvis plockad när jag tog fram den till lägret. Seger! Ekorre är ju tillåten som bifångst. Jag missade en varg i vintras (det är inte så jävla lätt att skjuta från baksitsen på en skoter) och råkade träffa denna lilla gnagare i stället. Det var alltså helt i sin ordning, juridiskt sätt. Ett solklart exempel på bifångst. Tyckte dock att den skulle göra sig fin på bokhyllan så jag lät stoppa upp den. Denna hittade jag i min ena känga efter att ha jagat utter i Umeälvens delta. Tyvärr den enda utkomsten av jakten, men vadfan... fransmännen äter ju de där så jag behöll den. Slutligen hittade jag en sån här också i under en jakthelg lite norr om Norrköping... En köpt jakt i ett hägn, så jaktligt var det inte mycket att prata om... Jaktledaren ville egentligen inte att jag ens skulle ta bilder och har varit märkligt svår att få tag på sedan dess. MVH! /HerrBerg