Publicerat Mars 29, 200620 yr Bra humor ,,,,men jag tänkte mig lite mera seriösa horn uppsättningar på denna tråd,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Publicerat Mars 31, 200620 yr Jag får väl bidra med lite benbitar.. Nuförtiden får jag bara hålla till i trapphuset o hänga upp min likdelar :- Känns lixom lite märkligt o sitta på översta steget och inmundiga wiskyn och ägna en tanke åt jakterna när de olika trofeerna fälldes.. ja förresten ekorren o ugglan är trafikoffer : Ligger en del i frysen oxå o så hänger nog höstens älghorn i ett träd vid jaktstugan. (gjorde iallafall det sist jag kollade..) Hmm.. börjar nog bli lite lat.. får ta tag i avkoket snart. Har förresten ett "get" horn i frysen oxå. Alltså en råget med basthorn. Hur ska man behandla (koka av) det? Vill gärna har det på väggen eftersom grabben (9 år) var med när den fälldes. MvJh NS
Publicerat Mars 31, 200620 yr Jag får väl bidra med lite benbitar..Nuförtiden får jag bara hålla till i trapphuset o hänga upp min likdelar :- Känns lixom lite märkligt o sitta på översta steget och inmundiga wiskyn och ägna en tanke åt jakterna när de olika trofeerna fälldes.. ja förresten ekorren o ugglan är trafikoffer : Ligger en del i frysen oxå o så hänger nog höstens älghorn i ett träd vid jaktstugan. (gjorde iallafall det sist jag kollade..) Hmm.. börjar nog bli lite lat.. får ta tag i avkoket snart. Har förresten ett "get" horn i frysen oxå. Alltså en råget med basthorn. Hur ska man behandla (koka av) det? Vill gärna har det på väggen eftersom grabben (9 år) var med när den fälldes. MvJh NS Jätte fina benbitar det gillar jag att se för det är himla snyggt när det hänger på väggen ;D ;D
Publicerat Mars 31, 200620 yr väljer att vista störst och minst ur min benbitssamling, sen har jag mycke uppstoppade djur med men de faller liksom inte under "rådjurshorn".den fina sextaggarn sköt jag på drev för taxen ute på en mosse och lillkillen pyrschade jag ihjäl på ett hygge.
Publicerat Mars 31, 200620 yr observera att jag "nästan" bäddade sängen i bakgrunden innan jag tog kortet....
Publicerat Mars 31, 200620 yr Jag får väl bidra med lite benbitar..Nuförtiden får jag bara hålla till i trapphuset o hänga upp min likdelar :- Känns lixom lite märkligt o sitta på översta steget och inmundiga wiskyn och ägna en tanke åt jakterna när de olika trofeerna fälldes.. ja förresten ekorren o ugglan är trafikoffer : Ligger en del i frysen oxå o så hänger nog höstens älghorn i ett träd vid jaktstugan. (gjorde iallafall det sist jag kollade..) Hmm.. börjar nog bli lite lat.. får ta tag i avkoket snart. Har förresten ett "get" horn i frysen oxå. Alltså en råget med basthorn. Hur ska man behandla (koka av) det? Vill gärna har det på väggen eftersom grabben (9 år) var med när den fälldes. MvJh NS Haren var snygg... lite nostalgiskt över det hela med grankvist å allt! skulla vara snygg med en gammal 16-kalibare eller något liknande som skulla hänga där med också. Då skulle det vara nostalgiskt!
Publicerat Mars 31, 200620 yr Måste bara lägga in en bild på den fulaste trofen men ändå en som värmer vid minnet. Även om det inte är rådjur.. Eftersök med slugg i bössan, avstånd 25 m, såg bara ögonblänket, Siktade mittemellan... MvJH NS
Publicerat Mars 31, 200620 yr Måste bara lägga in en bild på den fulaste trofen men ändå en som värmer vid minnet.Även om det inte är rådjur.. Eftersök med slugg i bössan, avstånd 25 m, såg bara ögonblänket, Siktade mittemellan... MvJH NS Ungefär så där såg min första älgtjur ut. Den hade bara ett horn och det andra var av. ;D