Publicerat Juli 4, 201114 yr Dishoff, splitta på er, en som lockar och en som sitter i bakhåll, på inflygningsväg eller returväg, sen anser jag att ni skall skifta plats om ni inte har lyckats på ett ställe, något stör fåglarna där, råden om kamo och gömslen är mycket goda. /Christian Tjena det är jag som jagar med dishoff har tagit åt mig de ni har skrivit ska pröva det.... Men de ja aldrig har läst mig till om kråklock... Ska man blåsa hela tiden eller ska man göra som med räven att blåsta fullt ut i 20-30 sek sen vänta liten stund, vad funkar bäst?? MVH :Mish
Publicerat Juli 6, 201114 yr Ok tack för tips, vi får försöka lura några senare i veckan .... Mvh Dishoff
Publicerat Juli 6, 201114 yr Ang locket så brukar jag främst locka på synliga fåglar. Annars kan det också funka att locka ca 10 sek, vara tyst i 5-10 sek och sedan locka 10 sek igen osv.
Publicerat Juli 15, 201114 yr Blev två skator nu med 22an skjöt den ena men den andra bara satt kvar så då skjöt jag den med
Publicerat Juli 15, 201114 yr Här där jag jagar så finns det inte så mycket kråkor, brukar bli att locka i några minuter sen byta plats. Ofta kommer det två fåglar som man skjuter sen händer det inget mer då är det lika bra att byta plats. Cammo kan man inte ha för mycket utav och gömma sig gör man för dåligt jämt så satsa på att gömma er riktigt noga, har ofta problem med att kråkorna cirkulerar på avstånd för att sedan ge sig av. Sen ett till tips för er som har en harskrik eller fågelångest pipa, börja blås med den sen tar du kråkpipan det är riktigt effektivt här där jag bor. MVH
Publicerat December 18, 201114 yr lägg ut lite kött utanför fönstret och locka.så har du det varmt också om inte det funkar bara vänta några dagar så hittar dom det. lovar funkar skitbra har testat