Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Han matar iaf ut fler än vad som blir kvar nu men vågar inte än ändå den på stigarna än, men ska man mata på med 24 grams nu när det börjar bli bättre eller köpa 30 eller 32 grams och skjuta med så de lear till sig ordentligt? Mvh
Publicerat Juli 9, 201114 yr Han matar iaf ut fler än vad som blir kvar nu men vågar inte än ändå den på stigarna än, men ska man mata på med 24 grams nu när det börjar bli bättre eller köpa 30 eller 32 grams och skjuta med så de lear till sig ordentligt? Mvh Nu är ju stigarna i stort sett slut för i år, är väl bara Torsås imorgon och Kil i Värmland kvar innan finalen, så du lär ju ha tid på dig tills nästa säsong, mitt tips är fortfarande att köpa vassare ammo och slita in. Som Christian skiver åxå, du håller väl i bössan ordentligt då det har betydelse för en rekylomladdad auto åxå? Vill inte grusa dina planer, men ska du ha en halvauto till stigar så skulle jag satsat på en gasomladdad, pga mjukare rekyl, mindre pipuppslag, dvs snabbare andraskott. Sen är det lättare att montera en rödpunkt på en gas, vet att en del rekyl omladdare blir ännu kinkigare om man moterar sikte på dem.
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Nu är ju stigarna i stort sett slut för i år, är väl bara Torsås imorgon och Kil i Värmland kvar innan finalen, så du lär ju ha tid på dig tills nästa säsong, mitt tips är fortfarande att köpa vassare ammo och slita in. Som Christian skiver åxå, du håller väl i bössan ordentligt då det har betydelse för en rekylomladdad auto åxå? Vill inte grusa dina planer, men ska du ha en halvauto till stigar så skulle jag satsat på en gasomladdad, pga mjukare rekyl, mindre pipuppslag, dvs snabbare andraskott. Sen är det lättare att montera en rödpunkt på en gas, vet att en del rekyl omladdare blir ännu kinkigare om man moterar sikte på dem. Hade hoppats på att kunna använda bössan i torsås imon men får satsa på finalen i vingåker ist. Hade nog valt en gasomladdad om ja köpt nu men har bestämt att ja ska få denna till att fungera ordentligt nu:)
Publicerat Juli 13, 201114 yr För en par veckor sen var jag och sonen och testade nya benellin och efter några skjutna skott ville den inte ladda om med min son som skytt.... Tror att det var just för dåligt mothåll för att den nya bössan skulle ladda med 24 gramare...gick bra för mig ska tilläggas
Publicerat Juli 14, 201114 yr Måste tillägga att vapenvård är viktigt när man ska skjuta fjuttammo på en Benelli. Löper inte slutstycket lätt så laddar bössan inte om. Skjuter man tyngre laddad ammo gör det inget med lite grus i loppet.