Jump to content

Agna med levande mört=Djurplågeri

Recommended Posts

jag har använt så mycke levande mört till gäddfiske att det skulle resultera i ett livstidsstraff isåfall.Om jag anmäler mig själv och erkänner mig skyldig kanske jag kan få strafflindring, vad tror ni?

LSJONSSON:det var ett j***a praktexemplar,har du bild på gösen?

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• lsjonsson

28

• jimbolo

8

• Twinn

5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var ju bra att det är någon mer som har förstått att man ska olika etappmål på vägen tills man dräper den stora.

:D

BRA! Nu har jag fått ett argument mot min kompis pikar hela tiden....turkillen sköt en 17 taggare som 15 åring och en 14 taggare i höstas som 22 åring.....och jag får ju inte höra annat än de hela dagarna. Mitt enda mothugg är att han bommande en bäver i våras, men det tar inte så bra liksom.....

Men nu jävlar, mina 2 och 4 taggare är som sagt endast etappmål... ;D ;D

lsjonsson
jag har använt så mycke levande mört till gäddfiske att det skulle resultera i ett livstidsstraff isåfall.Om jag anmäler mig själv och erkänner mig skyldig kanske jag kan få strafflindring, vad tror ni?

LSJONSSON:det var ett j***a praktexemplar,har du bild på gösen?

Instämmer med strafflindring. Det skulle det nog kunna bli här också. Har Du tillgång till Fiskejournalens årsbok från -82 så får Du se den där. Jag har 17 gösar över 7 kg, varav 15 på mete. Samt 2 av den strax under 10-kilosstrecket. :D :D :D :D :D

Jag ska se om jag har ett någon stans. Jag måste göra om fotografiet först.

Man måste ju ha olika etappmål. :D Har Du inte lärt Dig det ???

Första älgtjuren ett cyckelstyre nästa en 4-taggare sedan blev det en 10-taggare. ;D

Etappmål aldrig  ;) mindre fiskar än planerat är bara ett misslyckande  ;D (jag siktar alltid högt) , som detta med älgarna så har jag släppt allt smått i två års tid nu, väntar på att rätta herren ska kliva fram och då ska jag ha något annat än hagelsprutan i näven, som jag tyvär hade förra gången jag såg honom  >:( gyttorp special är bra till mycket men inte älg ;) 

lsjonsson
Herrejävlar vilken gös det måste varit :o jag har väl max fått upp en 3kg gös men fy tusan 11 kg

Den var stor.

:D :D :D

Guest trettontaggaren
Det var ju bra att det är någon mer som har förstått att man ska olika etappmål på vägen tills man dräper den stora.

Jo man kan ju inte ta största på en gång då är ju det roliga slut ju  ;D

lsjonsson
Jo man kan ju inte ta största på en gång då är ju det roliga slut ju  ;D

Jepp!

;D

jimbolo

Har aldrig fiska gös men när jag gör det SKA jag ha LEVANDE agn!  :P ::) ;D

lsjonsson
Har aldrig fiska gös men när jag gör det SKA jag ha LEVANDE agn!  :P ::) ;D

Jepp!  :D Dom sa väl bara att det gällde mört.  ;) Vet Du om Du har löja el. siklöja i sjön där Du har tänkt att fiska? :D

jimbolo

JAPP. Fiskar uteslutande med löja då jag metar abborren.

Sen finns det massor med annan vitfisk man kan använda ;)

Björkna färna mm mm. Finns tyvärr inte häruppe dock.

O tusenbröder har jag i värsta fall tagit gädda med också.

Skamligt men min rekord-abborre i insjö, 1080g, tog ja me en miniabborre.

Samma sjö lyckades fästmön min ta en abborre på 1320g på jigg. (bildbevis bifogas)

Hon e numera portad på mina fisketurer  :D (skämt åsido)

post-399-1143410870_thumb.jpg

lsjonsson
JAPP. Fiskar uteslutande med löja då jag metar abborren.

Sen finns det massor med annan vitfisk man kan använda ;)

Björkna färna mm mm. Finns tyvärr inte häruppe dock.

O tusenbröder har jag i värsta fall tagit gädda med också.

Skamligt men min rekord-abborre i insjö, 1080g, tog ja me en miniabborre.

Samma sjö lyckades fästmön min ta en abborre på 1320g på jigg. (bildbevis bifogas)

Hon e numera portad på mina fisketurer  :D (skämt åsido)

Grann abborre. Hälsa gumman. Dom fajtas bra när dom kommer upp i den viktklassen. Jag har själv några stycken över kilot.

lsjonsson
Småabborrar....när de närmar sig trekilosklassen så börjar det likna något ;D ;D

Har Du fått en sådan?  ;D

lsjonsson
Nej det är fiskeförbud på det vattnet, men fiskeriverket som tar provfisk har fått upp ett antal sådana.... ;D

Fy bövelen.  :D Vilka grisar det måste vara. ;D Är det miljögifter i vattnet eftersom det är fiskeförbud ???

Nej kraftstation.....Vårat kylvattenutsläpp. Vi höjer vatten tempen ca 11 grader jämfört med inloppstempen. Så de brukar stå där och lurpassa på småfisk.

ja det är ena riktiga jädrans as.

lsjonsson
Nej kraftstation.....Vårat kylvattenutsläpp. Vi höjer vatten tempen ca 11 grader jämfört med inloppstempen. Så de brukar stå där och lurpassa på småfisk.

ja det är ena riktiga jädrans as.

Okej! Då förklarar det hela. :D

Skulle misstänka att det vart ett jädrans väsen om man tog ett sådant praktexemplar och skickade in till någon fisketidning. Men jag var på Azorerna för några år sedan och då i en av de bergsjöar jag åkte förbi så såg jag några fiskar som såg ut som abborrar men de var i storlek med de grisarna som står i våra kylkanaler. Undrar vad det kan ha varit för firrar!?!

lsjonsson
Skulle misstänka att det vart ett jädrans väsen om man tog ett sådant praktexemplar och skickade in till någon fisketidning. Men jag var på Azorerna för några år sedan och då i en av de bergsjöar jag åkte förbi så såg jag några fiskar som såg ut som abborrar men de var i storlek med de grisarna som står i våra kylkanaler. Undrar vad det kan ha varit för firrar!?!

Ja, det skulle nog bli ett himla liv.  :D Det lät ju intressant med Azorerna.  ;D Jag ska kika i några fiskeböcker för att se om jag kan fösöka gissa till mig vad det kan vara. Blev det något havsfiske då?  :D

Nej tyvärr hann jag inte med det. Fiske har inte varit någon större del av mitt liv, annat än kräftfiske och fisk med nät. Men däremot har jag satt upp som livsmål att fiska tigerfisk i Nilen. Jag är jädrans sugen att testa på flugfiske också. Ser jädrans kul ut. Men men ytterligare en idiothobby att börja med som kommer att ta med tid från familjen...Tror inte att sambo med knatte uppskattar att man är borta hela året istället för halva året då jakten är i full gång!!! ;D

lsjonsson
Nej tyvärr hann jag inte med det. Fiske har inte varit någon större del av mitt liv, annat än kräftfiske och fisk med nät. Men däremot har jag satt upp som livsmål att fiska tigerfisk i Nilen. Jag är jädrans sugen att testa på flugfiske också. Ser jädrans kul ut. Men men ytterligare en idiothobby att börja med som kommer att ta med tid från familjen...Tror inte att sambo med knatte uppskattar att man är borta hela året istället för halva året då jakten är i full gång!!! ;D

Det var ju synd det. Det är ju annars ett otroligt bra fiske annars i vattnet runt Azorerna. Flugfisket tar tid. Jag har själv aldrig provat men jag har sett andra hålla på med flugbindning. Jag skulle inte ha det tålamodet som behövs för det ändamålet.

Lycka till med tigerfisken och Nilen! Du har ju nilabborren annars som kan ge en bra fajt.

;D

Jag har varit på studiebesök på O 3 1988 el. -89 och sedan har/hade jag en bekant som jobbade där också.

jimbolo

"Twinn" m.fl.

Lösningen på familjeartad problematik e att engagera hela familjen i sina favorit hobbies o få dem att tro att det e de som älskar det!

Då kan man hålla på med mkt.

Min sambo samt grabb älskar att fiska o hålla på med dykning (fridykning för grabben) men jakten har jag än så länge för mig själv.

Synd för det e den som tar mest tid. Men grabben har jag på G  ;D

Jag jobbar på sambon också  ;):D :D :D

Men de e svårt då hon står o tjuter bara man tar ur en fågel.

De possitiva e att hon älskar köttet åtminstone!

Sen ska man väl inte sticka under stolen med att det e rätt skönt att få komma hemifrån SJÄLV ibland me!

lsjonsson
"Twinn" m.fl.

Lösningen på familjeartad problematik e att engagera hela familjen i sina favorit hobbies o få dem att tro att det e de som älskar det!

Då kan man hålla på med mkt.

Min sambo samt grabb älskar att fiska o hålla på med dykning (fridykning för grabben) men jakten har jag än så länge för mig själv.

Synd för det e den som tar mest tid. Men grabben har jag på G  ;D

Jag jobbar på sambon också  ;):D :D :D

Men de e svårt då hon står o tjuter bara man tar ur en fågel.

De possitiva e att hon älskar köttet åtminstone!

Sen ska man väl inte sticka under stolen med att det e rätt skönt att få komma hemifrån SJÄLV ibland me!

Sonen har påbörjat jägarexamen nu. :D Innan sonen var född så brukade frun följa med på pass ibland. :D Bägge följer med ut och fiskar. :D

Är det bra?

:D :D :D

[move]OBS! läs detta[/move]

Det var en elev från en första års elev på ett naturbruksgymnasie som skrev ett brev om en lagändring...mer info kommer!